Refns “Bronson” fik for alvor skuespilleren Tom Hardy på kortet, og selvom han allerede er en kendt skikkelse, er det ikke svært at forestille sig, at noget tilsvarende vil gøre sig gældende for Ryan Gosling, der her viser sider af sit allerede betydelige talent, man ikke har set før.

Det er i det hele taget en ren nydelse at opleve denne hårdkogte, anspændte og ekstremt velkomponerede film noir, der efterlader én med et sjældent sug i maven, og som man længes efter at gense, så snart man har forladt biografen. Refn har stået bag flere fremragende værker, men “Drive” er ikke desto mindre hans til dato bedste film og en født kult-klassiker. Sjældent er fløjlsbløde kærlighedssange og knuste kranier gået så smukt i spænd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 akerman 12 år siden

#8
Nå ja selvfølgelig, makes sense. Også en fin film.

i øvrigt - opfordring til alle: LAD VÆRE med at se traileren inden filmen. Sjældent har jeg da set en trailer der spolerer så meget af plottet.
Gravatar

#12 sluppermand 12 år siden

Glæder mig utroligt meget til at se den. Supergod og meget velskrevet anmeldelse, Søren.

Er især helt vild med din sidste kommentar
Sjældent er fløjlsbløde kærlighedssange og knuste kranier gået så smukt i spænd.


:D

Har nu skyhøje forventninger, især efter sammneligningen med Melville og Lynch.
Never trust a cop in a raincoat
Gravatar

#13 gladiator 12 år siden

Nu kan jeg kun blive skuffet... Øv øv...!

Endnu en dansk produceret eller instrueret film som får 6 stjerner... Det er vi fandme gode til!!



Gravatar

#14 Slettet Bruger [3255934050] 12 år siden

Brian Orndorf er begyndt at skrive for blu-ray.com og han er begejstret for filmen: http://www.blu-ray.com/Drive/37229/?show=preview
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#15 ollethem 12 år siden


Refn's eneste gode film! men hold op hvor er den også bare god! Tag endelig ind og se dette mesterværk.
Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick and Tich.
Gravatar

#16 twinfan 12 år siden

8 min. nervepirrende åbnings sekvens ,det er vist lige at smøre tykt på men det er en rigtig fed film. ligesom en actionfilm med clinten en god historie uden for meget special effekt
Gravatar

#17 Slettet Bruger [3424775636] 12 år siden

Jeg må også stille mig enig med anmeldelsen. "Drive" var en fantastisk film, som jeg som flere andre også allerede har lyst til at gense.

Min anmeldelse af Drive (på engelsk)

Og #9: Sjovt at støde ind i de samme folk på Google+ og her på Filmz.
PLEASE DELETE THIS ACCOUNT!
Gravatar

#18 TheEnd 12 år siden

Har Refn dobbelthage, eller har han bare ingen hage?
A bottle! Don't bother.
Gravatar

#19 Babo84 12 år siden

Glæder mig til i aften..
Gravatar

#20 BN 12 år siden

TheEnd (18) skrev:
Har Refn dobbelthage, eller har han bare ingen hage?


Han har ingen hage (den er druknet), men det er også den eneste hage ved ham.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: