Refns “Bronson” fik for alvor skuespilleren Tom Hardy på kortet, og selvom han allerede er en kendt skikkelse, er det ikke svært at forestille sig, at noget tilsvarende vil gøre sig gældende for Ryan Gosling, der her viser sider af sit allerede betydelige talent, man ikke har set før.

Det er i det hele taget en ren nydelse at opleve denne hårdkogte, anspændte og ekstremt velkomponerede film noir, der efterlader én med et sjældent sug i maven, og som man længes efter at gense, så snart man har forladt biografen. Refn har stået bag flere fremragende værker, men “Drive” er ikke desto mindre hans til dato bedste film og en født kult-klassiker. Sjældent er fløjlsbløde kærlighedssange og knuste kranier gået så smukt i spænd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 MMB 12 år siden

Rigtig god anmeldelse! :) Jeg glæder mig. :)
Gravatar

#2 Bruce 12 år siden

Glimrende anmeldelse! Kan nærmest give dig ret i alt det stemningsopbyggende, stil og musik, men jeg følte mig desværre ikke så engageret i personernes ve og vel og manglede spænding. Der ramte Ghost Writer for mig bullseye på alle hylder. Ser dog frem til et gensyn.

7½/10
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#3 DarkLight 12 år siden

Ser frem til Drive. Har netop læst en anden god anmeldelse på Screened:

http://www.screened.com/drive/16-200821/staff-review/ skrev:
What I can say is that this is where the more violent aspects of Drive come into play. Surprisingly, very few of them involve cars. Drive only includes a handful of car chases, but the ones it does include are fantastic, bereft of the sort of shaky cam, CG-heavy nonsense we often find ourselves inundated with these days.


http://www.screened.com/drive/16-200821/staff-review/ skrev:
Drive is not merely good, it's great. Truly, definitively great. It solidifies Refn as one of the best, and most creative directors working today, and offers up one of the best dramatic tales of crime in Los Angeles since, well, Michael Mann last made a film about crime in Los Angeles. Simply put, it's one of the best films of the year. See it.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#4 Bobby Singer 12 år siden

Jeg føler, at jeg har brug for at se den en ekstra gang før jeg kan skrive noget endegyldigt, men lige umiddelbart ligger jeg nok på 4 ud af 6.

Det overraskede mig lidt at "Drive" egentlig "bare" er en simpel spændingsfilm, det behøves ikke nødvendigvis at være en dårlig ting, men efter alt den hype, de ekstremt positive anmeldelser og mine egne forventninger, kom det bare lidt bag på mig. Derfor har jeg brug for at se den en anden gang, nu når jeg ved hvilken slags film det er, for at kunne komme med en rimelig vurdering.
Idjit
Gravatar

#5 theassociate2010 12 år siden

Super fin film - spændende og utroligt medrivende i sit helt eget univers. Refn og Gosling blev vist enige om begge 2 at skære dialogen ned på et minimum. Det er som om der er sparet liiidt for meget, og det får filmen til at fremstå meget langsom i den første halvdel. Det råder den dog bod på i en helt eminent anden halvdel. 5/6.
Gravatar

#6 akerman 12 år siden

Fantastisk film, hvor alt går op i en højere enhed. Tror det bliver en klassiker på linje med Pulp Fiction.

Hvad er det for en "Polanskis Skyggen" du taler om? Kan intet finde på iMDB.
Gravatar

#7 misuma 12 år siden

#akerman

Skyggen = Ghost Writer Ü

_____________________________________________

Glæder mig til at se "Drive", det bliver dog i hjemmebio'en når den lander herhjemme.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#8 Zoracka 12 år siden

Fin anmeldelse! Glæder mig rigtig meget til at se den i morgen!



akerman (6) skrev:
Hvad er det for en "Polanskis Skyggen" du taler om? Kan intet finde på iMDB.


Ghost Writer
"Did you see saw?" - "Yeah, I saw Saw." - "Did you see Saw 2?" - "I saw Saw 2 too"
Gravatar

#9 Spanner 12 år siden

I den uge, der er gået siden jeg så Drive, har jeg haft en stadig stigende lyst til at gense den. Det er klart Refns bedste film og ligger helt i toppen over de film, jeg har set i år.


Min anmeldelse af Drive
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#10 Bobby Singer 12 år siden

Soundtracket er dog et af de bedste jeg har hørt længe og det er sjældent at musikken og billedsiden smelter så godt sammen som i dette tilfælde.

Det ryger snart i indkøbskurven.
Idjit

Skriv ny kommentar: