Mest positivt overraskende er dog næsten lydsiden, hvor Chemical Brothers’ elektroniske musik brager løs og føjer enormt til den pressede stemning, der ganske vist ikke består af væg til væg-action, men som ikke desto mindre formår at holde tempoet højt og skabe nogle kulørte karakterer i hvis selskab, man føler sig godt underholdt. Kun slutningen føles en smule vag, men ellers er “Hanna” et skoleeksempel på, hvordan man skruer en solid, karakterdreven og underholdende omgang action sammen. Michael Bay kunne lære meget af at se denne film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Lord Beef Jerky 12 år siden

Hold da op! Havde selv helt afskrevet denne film, da en kammerat sagde den var røvsyg og pisse utroværdig, men nu tror jeg næsten at jeg giver den en chance alligevel.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#12 wimmie 12 år siden

#11

Altså, man skal ikke se den hvis man leder efter en 100% troværdig actionfilm ;)
Men det mere utroværdige i den ligger i hvorledes en ung teenage-pige kan klare alt hvad hun kan - og grunden hertil kan ikke røbes uden en spoiler ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#13 Lord Beef Jerky 12 år siden

#12 Well, utroværdighed kan være glimrende i actionfilm (Commando og Shoot 'Em Up er glimrende eksempler for mit vedkommende), men hvis de tager udgangspunkt i virkeligheden og forsøger at være troværdige men failer ekstremt, så plejer jeg nu også at stå af. Men jeg giver den en chance!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#14 smolinsk 12 år siden

Super fed film der gør noget helt andet end Hollywood, dejlig Europæisk i stilen, skønt for en gang skyld, Og at de så leger lidt med musik og andre tekniske ting i filmen giver den helt klart et meget frisk pust. Og ja, så er der virkelig godt skuespil.
Gravatar

#15 Babo Rises 12 år siden

Jeg hælder nok mest til Frederiks vurdering af filmen selvom jeg ikke finder den decideret ringe. Der var en del løse ender, fjollet skuespil, håbløs valg af baggrundsmusik, som fratager enhver mulighed for spænding fra en. Action'en er af den standard kvalitet, lidt jagt og slåsscener, virkelig intet særligt og imponerer nok de færreste. Den er dog brutal sine steder. Men ellers en lidt (men ikke meget og i sidste ende måske slet ikke?) alternativt take på en hævn/actionfilm med europæisk tilgang, men fantastisk er det slet ikke. Man føler ikke der er kød på historien og dybde i personerne, som virker for tegneserieagtige. Pænt filmet på flotte steder, og fed lydside, men tror jeg smækker Bourne in the USA på ;)

5/10
Gravatar

#16 Bruce 12 år siden

Søren 5/6, Ebert 88%, Travers 88% ... Todd McCarthy 50%. Den skal have chancen :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#17 IK 12 år siden

Bruce (16) skrev:
Søren 5/6, Ebert 88%, Travers 88% ... Todd McCarthy 50%. Den skal have chancen :)


..og Richard Roeper gav den A. Den anmelder jeg generelt er mest enig med.

Babo Rises (15) skrev:
5/10


Det bliver nok på BD så. Desuden er den tilgængelig på Amazon.co.uk i slutningen af august, så det vil nok ikke betale sig for mig. Økonomien kniber en smule. :)
Gravatar

#18 Babo Rises 12 år siden

IK

Elsker også Roaper. Utroligt at Ebert gav den en god anmeldelse, for det er trods alt et barn der skyder løs ;)
Gravatar

#19 icetea 12 år siden

Ah det er nu lidt overvuderet, 3/6 herfra
Gravatar

#20 BN 12 år siden

Babo Rises (15) skrev:
Jeg hælder nok mest til Frederiks vurdering af filmen selvom jeg ikke finder den decideret ringe. Der var en del løse ender, fjollet skuespil, håbløs valg af baggrundsmusik, som fratager enhver mulighed for spænding fra en. Action'en er af den standard kvalitet, lidt jagt og slåsscener, virkelig intet særligt og imponerer nok de færreste. Den er dog brutal sine steder. Men ellers en lidt (men ikke meget og i sidste ende måske slet ikke?) alternativt take på en hævn/actionfilm med europæisk tilgang, men fantastisk er det slet ikke. Man føler ikke der er kød på historien og dybde i personerne, som virker for tegneserieagtige. Pænt filmet på flotte steder, og fed lydside, men tror jeg smækker Bourne in the USA på ;)

5/10


Det lyder godt nok ikke lovende!

Bruce (16) skrev:
Søren 5/6, Ebert 88%, Travers 88% ... Todd McCarthy 50%. Den skal have chancen :)


IK (17) skrev:
.og Richard Roeper gav den A.


Jeg kan se, at jeg skal i gang med at nærlæse anmeldelser! ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: