Mest positivt overraskende er dog næsten lydsiden, hvor Chemical Brothers’ elektroniske musik brager løs og føjer enormt til den pressede stemning, der ganske vist ikke består af væg til væg-action, men som ikke desto mindre formår at holde tempoet højt og skabe nogle kulørte karakterer i hvis selskab, man føler sig godt underholdt. Kun slutningen føles en smule vag, men ellers er “Hanna” et skoleeksempel på, hvordan man skruer en solid, karakterdreven og underholdende omgang action sammen. Michael Bay kunne lære meget af at se denne film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Babo Rises 12 år siden

Like that, Søren. Skal se den i aften og glæder mig.
Gravatar

#2 HonoDelLoce 12 år siden

Shit...

Da mig og kæresten var inde og se Source Code, kom der en trailer til denne.. Kæresten var helt hyped, mens jeg tænkte bwaaah..

Med sådan en anmeldelse her kommer jeg jo på ingen måde udenom at se den...

Hvorfor i HEDE HULE.......... fik jeg også fortalt hende om anmeldelser herinde...
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#3 Ericmase 12 år siden

Bourne i børneversion med en god anmeldelse? IM IN! :D
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#4 loki 12 år siden

5 stjerner o.O.... tror jeg gav den 1 eller 2...

*** efter lidt søgning ***

Hanna 2011

Synd og skam og ærgerligt... ideen havde bourne-potentiale, men desværre skyder de komplet forbi med valg af stil:

- filmen virker småskør og en smule syret (folk agere normalt-underligt)
- musik og lyd er dybt underlig og overgearet
- klipningen er alt for hektisk, og sammensat med rystekamera bliver det en besynderlig oplevelse.

Jeg vil tro at den noget specielle stil skal tolkes som et udtryk for Hanna's sindstilstand og forståelse af den verden hun pludselig er smidt ud i, men desværre gør det bare filmen bizar/underlig/useriøs. Det ville havde fungeret langt bedre med en "bourne-verden" og et "bourne-plot"...
www.peakoil.dk
Gravatar

#5 BN 12 år siden

Babo Rises (1) skrev:
Like that, Søren. Skal se den i aften og glæder mig.


Den lyder interessant. Smid lige en anmeldelse eller bedømmelse af den senere, tak. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#6 Babo Rises 12 år siden

#5

Alt for dig, amigo. Det vil jeg gøre.
Gravatar

#7 IK 12 år siden

Babo

Hvis der kommer en positiv vurdering fra dig, ser jeg den også i biffen. Havde tænkt mig at vente på BD, så det hele afhænger af dig. :)
Gravatar

#8 Babo Rises 12 år siden

IK

hehe! Nu elsker jeg bio om sommeren. Jeg besøger tit Struers bio/restaurant, hvor de også laver udsøgt mad, kaffe og øl. Og dét kombineret med en (forhåbentlig) god film, ja så bliver det ikke bedre. Og så det gode vejr. Men ellers tror jeg Hanna under alle omstændigheder kunne nydes på BD, men hvis man nu skal i bio alligevel, så er det rart at gå efter lidt kvalitet i disse CGI-forbandede dage :)

Struer

Gravatar

#9 Frederik 12 år siden

Jeg er en smule chokeret over de gode anmeldelser filmen har fået. Mange af filmens karakterer begår handlinger der slet ikke virker plausible, og brugen af det ellers gode soundtrack fra The Chemical Brothers er distraherende og er et mislykket forsøg på at øge intensitet.

Som #4 nævner er klipningen helt igennem forfærdelig. Jeg har absolut intet problem med hverken Quantum of Solace eller Bourne-filmene, men Joe Wright har slet ingen idé om hvordan man filmer actionscener. På et tidspunkt i filmen støder Hanna på en engelsk turistfamilie, men undervejs bliver hele det sideplot kastet til side under forløsning, og man ser dem aldrig igen.

På den positive side er Saoirse Ronans præstation, og en enkelt kampscene med Eric Bana på en togperron, men ellers er der ingenting at råbe hurra for. Kate Blanchett er også med som skurken, men hendes dårlige amerikanske accent og fjollede skuespil får det mest af alt til at ligne at hun tog jobbet udelukkende på grund af pengene. Filmens slutningen virker meget forhastet, og efter at have skimtet det originale manuskript efter at have set filmen er det ret tydeligt. Der er fjernet en kæmpe portion der ville have givet filmen meget mere hjerte og dybde.

2/6.

Ærgeligt :)
Gravatar

#10 wimmie 12 år siden

Jeg så filmen i London i lørdags og blev alt i alt positivt overrasket efter at have læst et par lunke anmeldelser herinde.

Minusser:
Frederik (9) skrev:
og brugen af det ellers gode soundtrack fra The Chemical Brothers er distraherende og er et mislykket forsøg på at øge intensitet.


Her er jeg ret enig; synes nogle gange filmen fik et musikvideo-agtigt præg; det var lidt ærgeligt.

Frederik (9) skrev:

På et tidspunkt i filmen støder Hanna på en engelsk turistfamilie, men undervejs bliver hele det sideplot kastet til side under forløsning, og man ser dem aldrig igen.


Også enig
Filmen lagde op til at familien - især børnene - skulle være en vigtig del af plottet og Hannas nye tilværelse, men så hører man pludselig ikke mere til deres skæbne efter at "the bad guys" har fanget og afhørt dem....lidt mystisk...


Ellers var jeg rigtig godt underholdt, masser af fed action/flugt-scener, godt skuespil - især fra Saoirse Ronan som er brilliant i hovedrollen og så ellers nogle ret fede skurke (specielt ham den dårligt klædte tysker som jeg ikke lige husker navnet på) ;)

Ikke helt så begejstret som Benway men bestemt en fin lille film alt i alt.
4/6


"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: