Mest positivt overraskende er dog næsten lydsiden, hvor Chemical Brothers’ elektroniske musik brager løs og føjer enormt til den pressede stemning, der ganske vist ikke består af væg til væg-action, men som ikke desto mindre formår at holde tempoet højt og skabe nogle kulørte karakterer i hvis selskab, man føler sig godt underholdt. Kun slutningen føles en smule vag, men ellers er “Hanna” et skoleeksempel på, hvordan man skruer en solid, karakterdreven og underholdende omgang action sammen. Michael Bay kunne lære meget af at se denne film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 DarkLight 12 år siden

En skuffende oplevelse. Der er bestemt gode takter i starten men det løber hurtig ud i sandet, som fokus på musik-montager og 20-30 minutters løbescener, tager til.

Jeg kan ikke mindes jeg har været mere skuffet i nyere tid.

2 / 6
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#32 evermind 12 år siden

Fin underholdning. Den føltes lidt lang, men det kan være min manglende koncentration p.t.
Saoirse Ronan gør det rigtig godt som på én gang betagende uskyldig og dødbringende farlig, og så er filmen visuelt lækker.

Umiddelbart 4/6 herfra.

DarkLight (31) skrev:
Jeg kan ikke mindes jeg har været mere skuffet i nyere tid.


Hvad med vores sex til sommerfesten??
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#33 Bruce 12 år siden

Babo Rises (28) skrev:
Så fire år fra eller til skulle gøre den ene fortælling amoralsk forkastelig og ikke den anden?


Når du får en datter, så vil du bemærke forskellen :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#34 Babo Rises 12 år siden

#29

Nu snakker jeg ikke om loven. Men om småpiger der myrder løs på film. Og her kan jeg ikke forsvare den ene og hakke ned på den anden.
Gravatar

#35 wimmie 12 år siden

#34

Men hvad hvis hun havde været 20? Det er jo kun 4 år fra 16...gør 4 år den store forskel her?

Efter min mening er der større forskel på 12 og 16 i denne sammenhæng end der er på 16 og 20...
Og jeg synes nu heller ikke 16-årige hører under kategoriern "småpiger" :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#36 Kruse 12 år siden

Jeg er helt enig med Wimmie i den her sammenhæng :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#37 Babo Rises 12 år siden

#35

Hvis og hvis, min røv var spids. Det kan man jo ikke bruge til noget? Pointen er, at både Kick Ass og Hanna portrætterer piger/børn/kald det hvad du vil der er hitgirls. De dræber folk. Moralsk er det altid mere rystende at portrættere børn der slår mennesker ihjel, frem for voksne, og jeg troede bare Ebert generelt havde en moralsk grænse eller lign, hvad han gad se på film. Men hvis kun 4 år skulle adskille de to film på den konto, og den ene er dårlig, og den anden god, så synes jeg da kritikken er ringe.

Hvis vi antager, at Kick Ass pigen var 16 år, var filmen så blevet bedre for ham?
Gravatar

#38 chandler75 12 år siden

Babo Rises (37) skrev:
Hvis vi antager, at Kick Ass pigen var 16 år, var filmen så blevet bedre for ham?


Sandsynligvis. Der er vel trods alt forskel på en teenager og et barn. Men jeg forstår godt din pointe mht. Ebert.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#39 wimmie 12 år siden

Babo Rises (37) skrev:
#35

Hvis og hvis, min røv var spids. Det kan man jo ikke bruge til noget?


Babo Rises (37) skrev:

Hvis vi antager, at Kick Ass pigen var 16 år, var filmen så blevet bedre for ham?



Hmmmmmm ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#40 Slettet Bruger [328186699] 12 år siden

Meget af det afhænger velsagtens også konteksten i hvilken denne form for vold af børn bliver portrætteret. Det største problem som Ebert har med "Kick Ass" er at hele filmen bliver fremstillet som et spil hvor man får flere point desto mere spektakulære drabene er. Det som Ebert havde et problem med er at de fremstiller det som sjovt at dræbe i filmen og det synes han er et moralsk begreb.

Umiddelbart virker det til at han i sin anmeldelse af Hanna synes at den har noget at fortælle, en historie der er mere vedkommende. Selv om han dog stadigvæk pointerer at der er noget foruroligende ved at have børn i sådanne roller.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.

Skriv ny kommentar: