HARRY POTTER characters, names and related indicia are trademarks of and © Warner Bros. Entertainment Inc. Harry Potter Publishing Rights © J.K. Rowling. © 2004 Warner Bros. Entertainment Inc. All rights reserved.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 ks 19 år siden

Klart den bedste film i serien! Synes det er dejligt, at filmen her er blevet betydeligt mere moden end de to første, som jeg ikke brød mig specielt meget om. Ganske god anmeldelse, og jeg er forholdsvis enig. Forresten, godt nok et grimt cover heh..
Gravatar

#2 KEiZ 19 år siden

God anmeldelse meget enig ville dig kun ha' givet 3 "hatte".
har det lidt svært med HP filmene de er alle gode, og jeg så også fornyligt de 2 første. og kan af mange årsager ikke vælge den bedste so far. for etteren havde magien to'eren havde historeien og tre'eren havde størrelsen og plottet.

Dog finder jeg 3'eren en anelse svagere end de to andre samlet da tre'eren (som anmelderen også er inde på) virker en smule sammenpresset, flere af efekterne er mere sjusket lavet end de to føreste (de er selvfølgelig også vanskligere men alligevel.)
What are your names, Neil and Bob, or is that like what you do?
Gravatar

#3 danschier.dk 19 år siden

Mange har kritiseret denne film for at lave om på stil og location f.eks. Hagrids hytte. Det er faktisk det jeg synes er filmen styrke. Chris Columbus var efter min mening alt for kedelig, til at kan kunne lave eventyrfilm. Der var ikke nok eventyr over locations. Det hele var for "flat".
Alfonso Cuarón formår tilgengæld at bringe noget dybde ind i filmen. Med de "skæve" kameravinkler og lange flyveture gennem slottet skaber han den perfekte stemming. Og idéen med uret, som der bliver panoreret forbi i de centrale scener, er genialt.
Ny instruktør må have lov til at komme med nye idéer og synspunkter, ellers bliver det jo bare rent bestillingsarbejde, og det er ikke godt!

Der hvor filmen halter, er i historien. Der kunne godt have været noget mere dialog, der havde forklaret hvordan det hele hænger sammen. Hvis man havde brugt mere tid i scenen inde i Det Hylende Hus, med at forklare personernes handling. Eller gjort dialogen længere i Professor Lupins klasseværelse til sidst, så tror jeg man kunne have fået filmens historie til at hænge mere sammen med bogens historie. Bare 2-3 minutters havde været nok.

Men det er efter min mening stadig den bedste film af de tre. Det skyldes scenografien, som endelig skaber dybde i filmen.
Gravatar

#4 putandtake 19 år siden

Lav en Harry Potter film

1) Harry ankommer til Hogwarts

2) Harry opdager noget skummelt

3) Harry løser problemet

- og det var så det.
Gravatar

#5 Yoda 19 år siden

Du burde søge jobbet som instruktør på de kommende filmatiseringer.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#6 danschier.dk 19 år siden

#4

Den 3 trins raket du kommer med, kan jo bruges på alle eventyrfilm.
Helten opdages, helten bliver præsenteret over for et problem og helten løser det og bliver, ja, dagens helt.
Hvis historierne skal beskrives så enkelt er selv Star Wars og Matrix filmene jo bygget op over denne model.

Og næste gang, burde du sætte en spoiler-advarelse på når du kommer med sådan et indlæg, nu ved jeg jo hvordan de andre Harry Potter ender!!! ;-)
Gravatar

#7 putandtake 19 år siden

#6 Undskyld den manglende spoiler warning dannyboy.

- Jeg ved i øvrigt ikke lige hvordan du vil komme Star Wars, Indiana Jones eller Ringenes Herre ind i min 3 punkts plan, men kom med et bud!
Gravatar

#8 KEiZ 19 år siden

Jeg er enig i at stort set alle film kan koges ned til 3 punkts plan

Starwars 4-6
1) Luke's plejeforældre bliver dræbt
2) Luke opdager Imperiet er ude på noget skummelt
3) Luke løser problemet, med sine venner

Ringenes herre 1-3
1) Gandalf kommer til herredet
2) finder ud af at ringen er skummel
3) Drager ud og sparker røv og destruere ringen.
What are your names, Neil and Bob, or is that like what you do?
Gravatar

#9 danschier.dk 19 år siden

#7 - Se #8 kom med et rigtigt godt bud. Og hvis jeg skal forsætte:

Matrix 1-3:
1) Neo opdager verden er helt forkert.
2) Neo samler vennerne og begynder at løse problemet.
3) Neo løser problemet, og alle bliver glade.
Gravatar

#10 Yoda 19 år siden

Ja, og så må man jo ikke glemme den gængse eventyrformel hjemme-ude-hjemme, der kan applikeres på de fleste film i genren. Man kunne såmænd også gøre det endnu mere simpelt og bruge formuleringen ro-uro-ro.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."

Skriv ny kommentar: