“Irréversible” er som sagt en særdeles hård og slagkraftig film. Bare det at sidde bagefter og mindes adskillige øjeblikke i filmen, for at kunne skrive denne anmeldelse, er en ubehagelig oplevelse, og enhver film som formår at efterlade sådan et indtryk hos publikum, fortjener da bestemt at blive set. “Irréversible” er et særdeles unikt og mindeværdigt filmisk eksperiment, og filmen fortjener bestemt din opmærksomhed – hvis du altså har nerverne og hjertet til det. “Irréversible” har evnen til at lære os noget om, hvor langt et forhold kan trækkes, og bestemt også noget om, hvor meget selve filmfænomenet kan trækkes, før det bliver for meget. Hvis disse ting ikke er noget som man fornemmer man kan lære mere om, så er der under alle omstændigheder én ting som man hurtigt opdager, mens man sidder og ser “Irréversible”: Exit-skiltene i de danske biografer er grønne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-Parbo 16 år siden

Kvalme!! Det er den følelse denne film bringer op i mig!
Da brandslukker scenen rullede over skærmen, da vidste jeg hvad jeg var gået ind til. Aldrig i midt liv har jeg haft det fysisk dårligt med at se en scene. Men da voldtægten finder sted så er følelsen mig ikke fremmed. Man kan sige at den hærdede mig
Gravatar

#42 Bony 16 år siden

#41 - Hærdede voldtægtsscenen dig da den ikke lå dig fremmed?!

Jeg håber lidt at jeg misforstår hvad du mener..
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: