“Irréversible” er som sagt en særdeles hård og slagkraftig film. Bare det at sidde bagefter og mindes adskillige øjeblikke i filmen, for at kunne skrive denne anmeldelse, er en ubehagelig oplevelse, og enhver film som formår at efterlade sådan et indtryk hos publikum, fortjener da bestemt at blive set. “Irréversible” er et særdeles unikt og mindeværdigt filmisk eksperiment, og filmen fortjener bestemt din opmærksomhed – hvis du altså har nerverne og hjertet til det. “Irréversible” har evnen til at lære os noget om, hvor langt et forhold kan trækkes, og bestemt også noget om, hvor meget selve filmfænomenet kan trækkes, før det bliver for meget. Hvis disse ting ikke er noget som man fornemmer man kan lære mere om, så er der under alle omstændigheder én ting som man hurtigt opdager, mens man sidder og ser “Irréversible”: Exit-skiltene i de danske biografer er grønne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-xlarti 20 år siden

SPOILERS






Hey, det er altså den forkerte mand de maltrakterer i filmen..!
(det er hele pointen! :-P)
Gravatar

#2 skittlez 20 år siden

Endnu engang en fantastisk Insider-anmeldelse.

Jeg tror næsten jeg ville give filmen topkarekter, men det vigtigste: Se denne film.
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#3 DarkLight 20 år siden

er det på video eller i biffen ?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#4 azathoth 20 år siden

#1: Spade mand... har du overvejet at skrive en spoiler WARNING???????????

Nu har jeg sat den ind for dig...
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#5 Ikari 20 år siden

#4 Tak, aza - desværre kom jeg til at læse posten før der blev sat spoiler warning på :(
Gravatar

#6 azathoth 20 år siden

Me 2... grrrrr!!!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#7 filmz-xlarti 20 år siden

Hey, det står altså lige i starten af anmeldelsen!!
Gravatar

#8 filmz-TheTruth! 20 år siden

SPOILER

Nå da!

Ja det er jo ikke første gang at en anmelder fucker up i denne film...

I starten af filmen bliver en eller anden fyr nakket (som det står i anmeldelsen) men hvad den søde anmelder lige misser er at det ikke er den rigtige.. og til jer som taler om spoilere jeg formoder i har læst anmeldsen siden i er her?

>Hævngerrigt opsøger de Le Tenia - manden de har ledt efter –
>nedlægger ham, hvorefter Pierre i et ukontrollabelt,
>vredesanfald tilintetgør og maltrakterer mandens kranie med en
>uendelig række slag med en ildslukker, alt imens klubbens
>gæster ser på i vellyst! Og så er stilen lagt!

Jeps.. men det er så ikke Le Tenia.. siver det ind :-)

Nå...

Check evt:

http://www.irreversiblethemovie.com/video_dl.html

Flere spoilers der!, der bliver talt om special effects.. jeps scenen hvor Monica utvilvsomt ville ønske at hendes mand (instruktøren) havde spist den blå pille.. ja faktisk så mange så han blev kvalt..
Gravatar

#9 azathoth 20 år siden

SPOILER

ja det er ikke nogen hemmlighed at de dræber en mand i starten af filmen... at det er den forkerte brøler man altså ikke bare ud til verden, hverken i en anmeldelse eller i et forum.

Nu har jeg ikke set filmen, men det at det ikke er den rigtige mand kan jeg snildt forestille mig er en ENORMT plot point når man ser filmen.

Så tak fordi i smadrer filmen!!!

#8: Og så har jeg lige smidt en SPOILER tekst ind i toppen af din post!!!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#10 filmz-TheTruth! 20 år siden

ADVARSEL SPOILER!


#9

Ja just in case ikke...

Nu er det ikke plot point men nærmere en detalje som stort set alle der har set filmen misser..

Den her film kan ikke "spoiles" jeg kunne fortælle alt hvad der skete fra A-B og det ville intet sige om den film..

Det her er ikke en historie men nærmere en filosofisk tanke på film.. Konsekvens - Aktion (blablabla)

Faktisk ville jeg mene at dem som nu ved hvem det er de nakker i starten (altså den forkerte) for endnu mere ud af den film...

Hvis ikke så spol frem til den sidste halve time der er Monica vist i Eva kostume.. eller lej Malena.. nam nam

Skriv ny kommentar: