“Jack Reacher” er en superb thriller gennemsyret af god humor, høj intensitet og solidt skuespil. Man savner at komme lidt længere ind under huden på Tom Cruises fandenivoldske helt, men man morer sig for kosteligt til at spekulere over filmens minimale minusser, før rulleteksterne gør deres entré. Filmens stilfulde billedside og stemningsfulde lydside gengives fornemt i HD, og ekstramaterialet (hvor det meste i øvrigt udelukkende medfølger på netop Blu-ray-udgivelsen af filmen) er både velproduceret og interessant. Hvis man er fan af filmen, genren eller Cruise, er der simpelthen ingen vej uden om denne skive.

Se også: Filmz TV møder “Jack Reacher”-instruktør og Tom Cruise!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 OxxY 10 år siden

Den var da ganske glimrende! 5/6 er i overkanten syntes jeg, men det var fanme dejligt med nogle somewhat realistiske og stadig spændende kampscener. Skurken var lidt ... say what? Ellers var den fin! 4/6 herfra.
Gravatar

#12 Ispep 10 år siden

Foeller (5) skrev:
opvasketabletter


Og skylle det ned med afspændingsmiddel, og så er der PA.....RTY :D
Gravatar

#13 bjarke 10 år siden

Well, er også ret begejstret for 'Jack Reacher' - og ikke mindst Werner Herzogs rolle. Jeg er godt nok ikke helt så begejstret som Johan, men giver selv 4 stjerner - en klar anbefaling!
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#14 Graversen 10 år siden

Jeg var vild med filmens alternative klippestil og måden hvorpå vigtige informationer ofte blev givet meget diskret. Hele plottet med udgangspunkt i opklaringen af introsekvensen var også meget godt skrevet.

Det positive opvejer dog langt fra det negative, for hold da op hvor er det en klichefyldt, tåbelig og ligegyldig film. Superhelten Jack Reacher er fuldstændig uovervindelig, hvilket er røv kedeligt, han er retfærdigheden selv og af en eller anden grund er han ikke interesseret i den idiotiske kvinde i nød. Hendes ansigtsmimik igennem hele filmen var 100 % blankt.

Jeg forstår stadig ikke helt hvad det hele handlede om, eller også kan jeg bare ikke acceptere,
at det drejede sig om noget så tåbeligt som en meget gammel og kynisk østeuropæer, der vil bygge en masse ubrugte broer. Bemærk i øvrigt hvor ofte en bro er synlig i filmen.
Det ligger op til et drukspil, hvilket kun kan gøre filmen bedre.

Hvad skete der i øvrigt for badeværelsesscenen, hvor dum og dummere forsøger at tæske Reacher? Hvis jeg ikke vidste bedre, ville jeg tro de var robotter og Michael Bay havde instrueret scenen. Det var muligvis det dårligste forsøg på at lave en sjov scene, siden alle scenerne i Transformers 3.

(spoiler-advarsel indsats af admin)
Who else's opinion would it be?
Gravatar

#15 Driver 10 år siden

Meget underholdende film, spækket med action, suspence, kringlede historier og twists.

Og Robert Duvall var nizzle!

7/10
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#16 Høegh 10 år siden

Filmen har bestemt nogle gode scener - Og her tænker jeg særligt på indledningen.

Men for søren/pokker/fa'en/jesus-kristus hvor er karakteren Jack Reacher dog øretæveindbydende selvfed. Det var nærmest som at se en gammel film, med den evigt uovervindelige, ultra retfærdige, totalt ufejlbarlige og konstant belærende vismand Steven Seagal... eller bare som at se et kort interview med René Dif...

Og halvdelen af filmens scener virkede netop til udelukkende at være med i filmen ud fra devisen: "Lad aldrig publikum glemme hvor fantastisk og fuldendt et menneske Jack Reacher er".

Nu har jeg ikke læst bøgerne, men udfra filmen slår de mig som hovedsageligt at være henvendt til fyrreårige enlige mænd, på samme måde som billige kærlighedromaner hovedsageligt er henvendt til fyrreårige enlige kvinder... Håber lidt jeg tager fejl.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#17 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Du disser ikke tha Dif! Fra Aquaaaa!
Doctor Last Warning
Gravatar

#18 Høegh 10 år siden

DocDoom (17) skrev:
Du disser ikke tha Dif! Fra Aquaaaa!



Han er bare så skide sød
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#19 JHP 10 år siden

Vi må håbe, at Filmz' anmeldere i fremover husker at kigge i facitlisten, så der ikke kommer flere forkerte vurderinger.


Er godt klar over at anmeldelser af film generelt er subjektive meninger om det den enkelte anmelder nu ser. Man kan bare konkludere at de seneste filmanmeldelser fra biograffilm er anmeldt på en meget kritisk/kunstnerisk måde og dermed ikke rammer den almene befolkning, som Filmz generelt har som forbrugere af deres 'produkt'.
Et godt eksempel igen er Iron Man 3, som uden at spoile filmen er blevet fejlvurderet til udelukkende at fokusere på fejl i filmens sammenhæng, dvs. scriptplay. Som gjorde at filmen udelukkende blev vurderet på de mangler som eksisterede og dermed udelukkende var anset negativt.

Mine filmpræferencer er ikke hjerne-død action med intet indhold og talentløs skuespil, men film som er blevet anset som Oscarværdige er blevet vurderet for negativt, med ingen overvejelser om hvordan deres (Filmz) målgruppe eller andre anmeldersites vil modtage denne.
Resultatet: Forbrugerene mister tilliden til deres anmeldelser og derfor vil bruge denne til nyheder, som der endda findes andre og bedre alternativer til dette.
Gravatar

#20 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Høegh (18) skrev:
Han er bare så skide sød


Man får lyst til at sidde med ham i en sofa og drikke te og med en ostemad.
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: