“Jack Reacher” er en superb thriller gennemsyret af god humor, høj intensitet og solidt skuespil. Man savner at komme lidt længere ind under huden på Tom Cruises fandenivoldske helt, men man morer sig for kosteligt til at spekulere over filmens minimale minusser, før rulleteksterne gør deres entré. Filmens stilfulde billedside og stemningsfulde lydside gengives fornemt i HD, og ekstramaterialet (hvor det meste i øvrigt udelukkende medfølger på netop Blu-ray-udgivelsen af filmen) er både velproduceret og interessant. Hvis man er fan af filmen, genren eller Cruise, er der simpelthen ingen vej uden om denne skive.

Se også: Filmz TV møder “Jack Reacher”-instruktør og Tom Cruise!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Graversen 10 år siden

JHP (19) skrev:
Resultatet: Forbrugerene mister tilliden til deres anmeldelser og derfor vil bruge denne til nyheder, som der endda findes andre og bedre alternativer til dette.


Sikke noget vrøvl. Man mister da først tilliden til en anmelder, hvis han vurderer film ud fra hvordan han tror de fleste andre vil syntes om filmen. Anmeldelser er subjektive og personlige, og sådan bør det også værre, for ellers bliver det noget mainstream høg, ligesom filmen Jack Reacher.

Who else's opinion would it be?
Gravatar

#22 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Jeg synes sgu ikke JR er mainstream hø(g). Den tør da gå stille og roligt frem, og biljagt mv er totalt oldschool The Bullitt Way. Mega fed film.
Doctor Last Warning
Gravatar

#23 Graversen 10 år siden

Det er lidt ærgerligt, at det er den samme person, som både anmelder filmen i biografen og på BluRay.
Who else's opinion would it be?
Gravatar

#24 Kyllingebenet 10 år siden

Graversen (23) skrev:
Det er lidt ærgerligt, at det er den samme person, som både anmelder filmen i biografen og på BluRay.


Og alligevel ikke, for det fortæller at filmen stadig holder ved et gensyn.
Mental striptease..
Gravatar

#25 Kruse 10 år siden

Graversen (23) skrev:
Det er lidt ærgerligt, at det er den samme person, som både anmelder filmen i biografen og på BluRay.


Det er jeg sådan set enig i. Men sjovt nok, så er der ofte nogen der brokker sig hvis det er forskellige anmeldere til henholdsvis biograf og Blu-Ray(især hvis den får en dårligere anmeldelse på Blu-Ray).

Men ja, jeg synes også at det er lidt sjovere at få flere forskellige meninger om den samme film.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#26 Hr. Nielsen 10 år siden

Kruse (25) skrev:
Men sjovt nok, så er der ofte nogen der brokker sig hvis det er forskellige anmeldere til henholdsvis biograf og Blu-Ray
Vi alle kan jo ikke have samme holdninger Kruse. Personligt er jeg bedøvende ligeglad, hvordan Filmz vælger at gøre det.

Bortset fra det, så er jeg fuldstændig enig omkring anmeldelsen mere eller mindre og ville også rate den til 5/6. 5 små dog!!!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#27 Kruse 10 år siden

Rocky 'not so' Balboa (26) skrev:
Vi alle kan jo ikke have samme holdninger Kruse. Personligt er jeg bedøvende ligeglad, hvordan Filmz vælger at gøre det.


Nej, men det jeg bare ville pointere var bare, at uanset hvordan Filmz vælger at gøre det på, så vil der være nogen der ikke bryder sig om det. Damned if you do, damned if you don't

For mig personligt, så gør det såmænd heller ikke det store, selvom at jeg dog oftest afholder mig fra at læse anmeldelsen, hvis det er samme karakter som ved første anmeldelse(altså fra den samme anmelder).
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#28 Hr. Nielsen 10 år siden

Kruse (27) skrev:
Damned if you do, damned if you don't
Det er rigtigt nok...That's life tror jeg bare. Vi har alle vores ideer om hvad der er bedst og det er eller kan være en evig debat om dit og dat i forhold til anmeldere. I øvrigt i sig selv jo en mærkelig besæftigelse hvis man tænker over det. Men jeg kan f.eks. indimellem tænke, om det giver nogen mening at sætte Thomas Treo til at anmelde et ungt boyband. Jeg er fuldstændig enig med ham ganske ofte, i forhold til mange af disse bands. Men på den anden side, kan jeg ofte synes det virker latterligt hvis gamle røvhuller som jeg, snakker om musik der henvender sig til 12-16 årige og måler dem ud fra vores kriterier, for hvem henvender vi os så til? Selvsagt kan man have en mening om kvalitet, uanset. Men for hvem og til hvem? Blot en tanke jeg kan gøre mig:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#29 BN 10 år siden

En ganske god film, som for mig vinder på sit old scool-feel. Filmz-anmelder The Insider siger det meget fint: "Med sit dejligt dvælende fortælletempo og sine uhyre raffinerede actionsekvenser (især den musikblottede biljagt er eminent) minder "Jack Reacher" mere om klassiske 70'er-thrillere som "Dirty Harry" og "Tre døgn for Condor" end de mange hyperaktive spændingsfilm, der er udkommet de seneste årtier."

Jeg nød filmen langt det meste af vejen, fordi den virkede utroligt veloplagt og intens. Men ligeså snart Robert Duvalls karakter dukkede op og
blev en slags faderlig, godmodig og humoristisk sidekick for Reacher,
synes jeg at plottet fik et noget klichéfyldt præg, som dog primært gjorde sig gældende i scenen med
Reachers opgør med skurkene.
Der var dog selv her momenter, der trak i den rigtige retning; f.eks.
Reachers brutale, antiheroiske likvidering af de to skurkebosser.
Og den allersidste scene med dens krydsklipning mellem en hospitalsseng og en bus bragte filmen helt tilbage på sporet igen.

Her bagefter føler jeg måske nok, at det mere var stilen og måden filmen var lavet på end det var plottet der gjorde filmen god. Med en lidt (kun lidt) anderledes sammenskruet dramatisk finale og uden Robert Duvalls karakter, havde jeg nok hævet karakteren en tand.

7/10 (måske 8/10)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#30 Driver 10 år siden

Duvall var da bad-ass.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”

Skriv ny kommentar: