“Jack Reacher” er en superb thriller gennemsyret af god humor, høj intensitet og solidt skuespil. Man savner at komme lidt længere ind under huden på Tom Cruises fandenivoldske helt, men man morer sig for kosteligt til at spekulere over filmens minimale minusser, før rulleteksterne gør deres entré. Filmens stilfulde billedside og stemningsfulde lydside gengives fornemt i HD, og ekstramaterialet (hvor det meste i øvrigt udelukkende medfølger på netop Blu-ray-udgivelsen af filmen) er både velproduceret og interessant. Hvis man er fan af filmen, genren eller Cruise, er der simpelthen ingen vej uden om denne skive.

Se også: Filmz TV møder “Jack Reacher”-instruktør og Tom Cruise!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 BN 10 år siden

Driver (30) skrev:
Duvall var da bad-ass.


Duvall spillede skam upåklageligt (som altid), men endte også som det typiske
loyale sidekick, som man har set i så mange andre film.
Det var de anderledes og atypiske detaljer, der i mine øjne fik den her film til at fungere. At vores
får en hjælper
til den afsluttende kamp mod skurkene, er noget man har set så tit.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#32 Lord Beef Jerky 10 år siden

Jeg er enig med BN her. Der var lidt for mange fjollerier mht. Duvalls karakter, som desværre trækker filmen et hak ned for mit vedkommende. Den var ellers forfriskende fri for nutidens klicheer indtil slutningen, og så gik der bare en smule for meget tjubang i den for mit vedkommende. Fantastisk biljagt dog! 6/10.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#33 Driver 10 år siden

At Duvalls karakter ligefrem trækker filmen ned er måske lige hårdt nok efter min mening.
Biljagten var derimod rigtignok fantastisk - What a thrill ride!

Jeg er faktisk mest af alt interesseret i, hvad læserer af bogen syntes om filmen og valget af Cruise som Reacher, for han er vidst det diametrale modsætning til forfatterens Jack Reacher, der vidst er et stort muskelbundt.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#34 Lord Beef Jerky 10 år siden

#33
Karakteren er skam hyggelig nok, men allerede fra hans første ultimatum, begynder fjollerierne. Da han dukker op, og insisterer på, at være Tom Cruises wingman går det dog helt galt. Han bliver utroværdig i mine øjne, især fordi han tager let på alle hændelser herfra. At selve finalen er over the top er en anden ting, men Duvalls karakter hjælper bestemt ikke på det.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#35 Driver 10 år siden

Jeg vil gerne medgive, at Duvall har en slags uovervindelighed over ham. (Men dukker han ligefrem op og insisterer? Er det ikke Cruise, der beder om hans hjælp?)
Jeg fandt ham dog alligevel meget sårbar og hans medvirken gjorde, at man foruden hende kvinden, frygtede at endnu en af Reachers få venner, ville lide en grum skæbne.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#36 Lord Beef Jerky 10 år siden

Cruise vil gerne bruge hans riffel, Duvall siger, at kun han selv må bruge den, derfor bliver han nødt til at hjælpe ham. I call bullshit.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#37 Driver 10 år siden

Gad vide om forfatteren af bogen også giver sådan en tynd begrundelse for Duvalls karakters indblanding, for den er da rigtig nok tynd, selvom Duvalls karakter jo godt være lidt af adrenalin-freak.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#38 knipsknips 10 år siden

2/6 herfra.
Gravatar

#39 B.Pedersen 10 år siden

Den starter rigtigt godt, MEN efter ca 35 min så går det sku ned af bakke, utrolig forudsigelig og med en skuffende oplevelse efter filmen.

Skriv ny kommentar: