Der er næppe tvivl om at de to “Kill Bill” film ville have fungeret bedre som en enkelt 3-timers film, med alle de unødvendige plot-digressioner og sniksnak skåret væk. Det kunne have været en dynamisk og stramt fortalt fortælling skåret ind til benet, men i stedet har vi to separate film, som er alt andet end stramt skruet sammen over de samtlige 3 timer og 54 minutter. Og så lang tid kan hverken plottet eller karaktererne holde til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Bluhm 20 år siden

Nu synes jeg jo så at sige Tarantino og realistisk i samme sætning, er nærmest lige så stor en vittighed som karakteren på Matrix Revoulutons (Sorry, jeg skal nok stoppe nu, jeg elsker i øvrigt den første Matrix), men jeg kan se din pointe.

Vi skal ikke være enige og bliver det nok heller ikke. Jeg mener bestemt ikke at subplotsne er hverken unødvendige eller at filmen på noget tidspunkt bliver kedelig.

Jeg har netop fundet ud af, at jeg er skræmmende enig med søren Høy på Filmland i at grunden til ændringen i tone og stil er for at man ikke kan regne filmen ud, hvilket du da må give mig ret i lykkedes. Jeg mener, at det er et meget bold statement at hævde, at filmene ikke skulle have været så forskellige fra starten af! Spoiler: Meget blod og næsten ingen QT dialog i Volume 1 ! men meget lidt blod og meget QT dialog til Volume 2. Jeg tror ikke, at man kan editerer sig til sådant et resultat!
Gravatar

#22 chandler75 20 år siden

Jeg mente bare at filmens udvikling er den måde hvorpå Tarantino udvikler filmen - hvis den ikke var blevet indelt i to kapitler - med mere intens vold i starten af filmen og flere sideplots i anden del.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#23 filmz-Bluhm 20 år siden

Det sidste indlæg forstod jeg ikke? Men ud over at være delt i 2 som film er den jo inddelt i en masse små kapitler.
Gravatar

#24 Hasselguff 20 år siden

Jeg kedede mig bravt i lange perioder af filmen, og i modsætning til Tarantinos tidligere værker er dialogen i mine øjne kedelig og flere steder direkte overflødig.

Det der kunne have været én fantastisk tre timers film er istedet blevet til to jævnt underholdende afsnit. Chandler75 har nok været lidt for god ved "Vol 2" i sin anmeldelse.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#25 filmz-Business Monkey 20 år siden

Sikke noget vrøvl!

Sidehistorierne gø slet ikke dette. Filmen svinger meget fra side til side men alle scener er smukt bundet sammen idet Tarantino formår at lade filmen køre i et tempo, hvor alle delene skifter konstant, men holder følelsen af filmen som konstant og rolig.
Denne grundlinje, som alle scener bevæger sig ud fra giver et overskud til at nyde enhver lille scene.

Desuden blev opfattelsen af scenen med Pai Mei slet ikke nævnt i anmeldelsen.

Tarantino har med denne film formået, ikke formået at appellere, men derimod fremvise, hvad hans syn er på begrebet "film".
Det er ikke en film, det er en fabelagtigt fremvisning af emnet - med en deriliggende historie.

Seks ud af seks!
Du skal ikke nationalisere kulturen, men kultivere nationen!

http://www.zentropa.dk/videohilsen/
Gravatar

#26 DarkLight 20 år siden

#25
Tarantino har med denne film formået, ikke formået at appellere, men derimod fremvise, hvad hans syn er på begrebet "film".
Det er ikke en film, det er en fabelagtigt fremvisning af emnet - med en deriliggende historie.


Må jeg købe en vokal til dette afsnit? :)

Filmen ser da godt nok ud til at have delt filmz i 2 lejre. Glæder mig til selv at danne mening efter i aften.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#27 filmz-Business Monkey 20 år siden

Citeret fra # 10
_______________________________________________________________________________________
Jeg tror sjældent, jeg har været mere uenig i en anmeldelse. Jeg mener Tarantino har begået en film der stilistisk overgår alt hvad man tidligere har set fra manden. Ikke sammenhængende Volume 1 og 2 virker jo præcist, fordi de er så forskellige, og det vil de også gøre, når han samler dem, det er jeg slet ikke i tvivl om!

Hvad angår manglen på Taratino dialog, så synes jeg også at anmeldelsen er helt galt afmarcheret, Volume 2 er da smækfyldt med det, det er bare ikke den obskøne slags, jeg sad hele filmen igennem og tænkte: "Der er ingen der taler sådn der i virkeligheden, MEN bare de gjorde!!". Spoiler Jeg siger bare Superman/Clark Kent!!!.
Hvis at bande på fransk er som at tørre røven med silke, så er Tarantinos dialog som at få babbet gren af Angelina Jolie.

Hvad angår de forskellige sidekarakterer, som du lidt kalder overflødige, har du så tænkt på at de jo er der for at sige noget om de forskellige hovedkaraktere, f.eks t Bill både "rummer" Pai Mei og den gamle pimp?

At affærdige David Carradines præstation som altid god er også lidt af en underdrivelse, det er ganske enkelt hans bedste præstation nogensinde punktum. Taratino er helt på toppen, hvis man sammenholder hvordan Bill er i Volume 2, med den ene scene han har i vollume 1, så får den jo helt ny mening! Tarantino har endda så mget overskud, at vi får at vide hvor fanden the Pussywagon er blevet af :-)

Og den måde han får twisted det hele på i slutningen, så det hele rent faktisk kommer til at handle om noget mere end bare hævn, det mener jeg er sublimt.
________________________________________________________________________________________

Kunne ikke være mere enig... Der er blot en ting.
Hvorfor skal en film udelukkende dømmes ud fra hvad de andre har opnået.
Der er ikke så meget smart dialog, men er det en nødvendighed i en Quentin Tarantino film? Går folk som jer bare ind og ser en film fordi I tror den er sej?
Hvis det skal være på den måde kan jeg vel også sige at Pulp Fiction stank fordi den stilistisk ikke indholdt noget fra spaghettiwesterns. Det er da noget rent ævl at sige sådan noget.
Man kan måske sige at Pulp Fiction er bedre, hvis man synes det, men man kan da ikke give en film en dårlig anmeldelse fordi den ikke minder om en forrig.
Det er jo den største absurditet jeg nogesinde har hørt!
Du skal ikke nationalisere kulturen, men kultivere nationen!

http://www.zentropa.dk/videohilsen/
Gravatar

#28 Hasselguff 20 år siden

#26

Det er altid fornøjeligt når der udkommer film, som rigtigt kan sætte gang i diskussionerne. :)
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#29 Sealer 20 år siden

Kill Bill Vol. 1 vold og blod Kill Bill Vol. 2 QT dialog. det sku ha være en film. men jeg gad godt at se den i konologisk rekke følge. så tror jeg den vil være mere underholdede at se. men den er meget uforudsiglig og det ka vi li
Gravatar

#30 filmz-Bluhm 20 år siden

Til Business Monkey: Jeg ved ikke helt om, jeg har forstået dit indlæg korrektt, men du starter med at citere mig, og så går du over til at rette en kritik. Jeg ved ikke, om kritikken er henvendt mod mig eller, hvordan det hænger sammen. Jeg er fuldstændig enig i, at film skal bedømmes individuelt, der er ikke noget værre end når nogen skriver "Matrix er lysår foran Star Wars", eller "Zatoichi er et glimrende alternativ til Kill Bill", for det siger ikke noget om den pågældende film.

Jeg synes dog ikke, at der er noget i mit indlæg (# 10) som taler for det modsatte???

Skriv ny kommentar: