Jeg havde glædet mig meget til “Looper”, men blev desværre slemt skuffet. Det er en film, der er udsprunget af Nolans indflydelse på Hollywood, men som ikke kan bære den opgave, den påtager sig. Dårlig action, middelmådigt skuespil og en slutning, der er flot, men efterlader flere plothuller, gør, at selvom filmen er ambitiøs, så ender den med ikke at være meget mere end en fint underholdende, lille actionthriller, der kun med nød og næppe retfærdiggør købet af en biografbillet og en bitte pose popcorn. “Looper” ligger et sted mellem tre og fire stjerner, og om man ender på den ene eller den anden karakter afhænger formentlig af ens forventninger forinden. Personligt havde jeg sat snuden op efter mere, end jeg fik.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Ispep 11 år siden

#30

Tror heller ikke der var hype omkring projektet inden, som f.eks med Batman 3. Men hypen kom lidt senere, særligt efter den gode omtale fra USA.

Skal du egentlig se den? Ikke et trick spørgsmål til vores debat tidligere, men blot ærligt spørgsmål :D Jeg ser den imorgen.
Gravatar

#32 Therien 11 år siden

#17

Yeh okay.. Det er så din smag.. O.o Men hvordan hænger det sammen med det der artsfælle bavl? Er de artsfæller fordi de er lorte film - eller?

Og til sidst.. Havde Looper lagt sig selv op til at være et mesterværk?! På hvilken planet? :D
Gravatar

#33 Therien 11 år siden

#17

Hvis Prometheus og D9 er det værste der er sket for sci fi... Hvad er så det bedste? :) I need to know..
Gravatar

#34 Tarantrier 11 år siden

#32: Det her skal ikke lyde som en dårlig undskyldning, men ordet artsfæller er ikke mit, men er der er blevet tilføjet i redigeringen :P Årsagen til at jeg bragte dem ip var, at de ligner Looper i den forstand, at deres problemer heller ikke kan beskrives i detaljen, uden at man derved spoiler filmene. D9 er i mine øjne en film der bliver værre scene for scene og skulle je slagte den idngrad, som jeg mener, den fortjener, så ville jeg f.eks. være nødt til at afsløre slutningen (som er såååå ringe :P )

Det bedste der er sket? Hmm, den er svær... Nu vrimler det jo ikke ligefrem med gode sci-fi-film i øjeblikket, og det er sådan set en genre, der godt kunne fortjene en rennæssance. Mr Nobody var næsten sci-fi, så det er nok det tætteste, jeg lige umiddelbart kan komme på et bud. Men nu bliver det spændende at se, om Cloud Atlas har noget at byde på!
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
Gravatar

#35 BN 11 år siden

Ispep (31) skrev:
Skal du egentlig se den?


Ja, men ikke i biografen. Jeg venter til den kommer på dvd/blu-ray.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#36 The Insider 11 år siden

Jeg tager "artsfæller" på min kappe som redaktør! :-) Derudover glæder jeg mig selv til at se "Looper". Er en sucker for genren og var fuldkommen forgabt i "Brick".
War. War never changes.
Gravatar

#37 bjarke 11 år siden

Therien (33) skrev:
#17 Hvis Prometheus og D9 er det værste der er sket for sci fi... Hvad er så det bedste? :) I need to know..


Jeg er både vild med District 9 og Prometheus - og nu der bliver spurgt, vil jeg også lige smide den fremragende Moon på bordet som en af de bedste sci fi-film i nyere tid :)
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#38 Richard Burton 11 år siden

Effekterne er langtfra prangende, og actionssekvenserne, der netop gerne vil ligne noget fra en Nolan-film, har desværre flere ligheder med "Die Hard" end med "Inception".


Det bedste fra to verdener! Bedre anbefaling fås ikke!
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#39 Tarantrier 11 år siden

bjarke (37) skrev:
Jeg er både vild med District 9 og Prometheus - og nu der bliver spurgt, vil jeg også lige smide den fremragende Moon på bordet som en af de bedste sci fi-film i nyere tid :)


Ja, som sagt uenig i D9 og Prometheus, men Moon var fremragende :)
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
Gravatar

#40 theassociate2010 11 år siden

Lige kommet hjem fra biografen - hold fast en fed film. Længe siden der er lavet så intelligent sci-fi - ja, det skulle lige være siden Moon og District 9. Snedigt tænkt og super originale ideer hele vejen igennem. Jeg må tilslutte mig andre brugere her - action-scenerne fungerer fortrinligt og der var for mig at se ikke nogle himmelråbende plothuller. Tidsrejser bliver forklaret forskelligt fra film til film og pointen med overhovedet at se sådan en film, er at 'købe' de præmisser den sælger sig selv på. 5/6 herfra.

Skriv ny kommentar: