Tilbage sidder vi med denne pinlige vorte af en film, der indeholder så mange fejlvurderinger fra skabernes side og er en så usammenhængende forvrøvlet størrelse, at den til tider næsten når Ed Woodske højder. Shyamalan har bestemt talent, men han er en så forkert instruktør til denne slags film, at man næsten sidder og krummer tæer på hans vegne. Shyamalan demonstrer bestemt ikke noget mesterskab over luften her – det skulle da lige være evnen til at skabe en ualmindeligt stor ildelugtende filmprut.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 MKH 13 år siden

Jeg var inde og se filmen i går, fordi jeg netop elsker tegnefilmserien...
Aldrig har jeg før følt jeg blev toturret af en film, men denne gang var det så første gang, jeg har aldrig oplevet en mere elendig filmgengivelse. Ufatteligt... Jeg aner intet om M Night (har kun set nogle af hans film i nævner). Men ihh, jeg havde ondt af ham, at det lykkedes ham at ødelægge sådan en god historie... lagt totalt i ruiner... Som fan af serien fraråder jeg at man ser denne film og jeg håber personligt på ikke at der kommer en nr. 2.
Se selv filmen før du dømmer den, ellers hører jeg ikke efter;)
Gravatar

#32 Tegningen 13 år siden

Nu blev jeg lidt tvunget ind og se den igår. Men jeg syntes egenligt ikke den har fortjent at blive slagtet på denne her måde. Historien var da ikke lige frem sindsoprivende spændende og skuespillet havde da også en hel del at komme efter. Men effekterne var da flotte, historien hang sammen og kamerastryingen var da bedre, end de sidste mange film jeg har været inde og se.

Og nu har jeg faktisk lige siddet og stenet første episode af tegneserien, og jeg må da sige at film handlingen ligger sig meget tæt op ad denne.

Så imo en meget sød børnefilm 3/6.
Gravatar

#33 PredatorX 13 år siden

#28

Prøv at høre dig selv kammerat. Jeg sagde du vrøvlede fordi det netop var hvad du sagde til en anden... Du kan jo IGEN kigge på dit #6. Det er noget med sten og glashuse...

Og til din sidste kommentar... Ja, jeg lader bare være med at kommentere den ;)

Og hvad er det dine kilder bakker dig op i? At The Village ikke har noget plot twist? Ja, jeg er stadig lige så skråsikker omkring The Village og dens plot twist. Måske det stadig overrasker dig, hvem ved?
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#34 filmzkim 13 år siden

#8
Helt enig :)
Gravatar

#35 filmz-Claudius 13 år siden

PredatorX (33) skrev:
#28

Prøv at høre dig selv kammerat. Jeg sagde du vrøvlede fordi det netop var hvad du sagde til en anden... Du kan jo IGEN kigge på dit #6. Det er noget med sten og glashuse...


Jeg citere jo netop med henvendelse til #6 i #28. Så det har jeg allerede gjort.

Jeg synes - som allerede sagt flere gange - det er noget vrøvl at sige, at Shyamalan ikke har lavet noget tilsvarende til "The Sixth Sense" siden den film. For det gjorde han bestemt i både "Unbreakable" og "Signs"... Som mine links til RottenTomatoes, især for "Signs", også viste.

Du kan så være uenig, men det er altså min opfattelse, som jeg tilmed har den kætterske frækhed at sige højt.

PredatorX (33) skrev:
Og til din sidste kommentar... Ja, jeg lader bare være med at kommentere den ;)


Nå, du skal ikke lige bruge anledningen til at igen at antyde, at folk, der er uenige med dig, er retardede? ;)

PredatorX (33) skrev:
Og hvad er det dine kilder bakker dig op i? At The Village ikke har noget plot twist? Ja, jeg er stadig lige så skråsikker omkring The Village og dens plot twist. Måske det stadig overrasker dig, hvem ved?


At "The Village" fik kritik for ikke at have sit plot twist så meget som kernepunkt som Shyamalans tre tidligere film.

Jeg var ikke så overrasket over det plot twist, Shyamalan lavede i "The Village", og jeg er generelt uenig med den massive kritik, Shyamalan fik for både den og "The Happening". Begge er for mig udmærkede film, selv om forgængerne var en tand bedre.

Men det ændrer ikke på, at de fik klø både kritisk og kommercielt, fordi folk forventede og nærmest forlangte, at Shyamalan skulle lave den samme slags plot twists i alle sine film.
http://www.newsweek.com/2010/04/30/why-i-hate-3-d-and-you-should-too.html
Gravatar

#36 Michael Andersen 13 år siden

Claudius (35) skrev:
Men det ændrer ikke på, at de fik klø både kritisk og kommercielt, fordi folk forventede og nærmest forlangte, at Shyamalan skulle lave den samme slags plot twists i alle sine film.


Hvor får du det vrøvl fra? Hverken anmeldelserne eller omsætningstallene støtter din påstand.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#37 filmz-ab 13 år siden

Det er ikke helt ko-rrekt Claudius. Jeg går ud fra du snakker om filmene efter Signs?

The Village: Budget: 60, Worldwide: 256
The Happening: Budget: 48, Worldwide 163

Helt skidt økonomisk gik det ikke til, selvom ingen af de to kunne tjene ligeså godt som Den Sjette Sans og Signs. Lader kun til, at Lady In The Water floppede fælt begge veje.

The Happening fik dig ret dårlige anmeldelser, mens The Village står til 42% på RT, og 49% top critics.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#38 filmz-Claudius 13 år siden

#37

Jeg snakkede ikke om økonomien, men mere reaktionen. Men som du selv påpeger, så afspejler publikums generelle holdning sig også, fordi filmene efter "Signs" fik dårligere omtale, hvilket betyder færre gensyn. De floppede måske ikke, men derfor fik de stadig meget skæld ud (og efter min mening uberettiget).

http://www.newsweek.com/2010/04/30/why-i-hate-3-d-and-you-should-too.html
Gravatar

#39 filmz-ab 13 år siden

#38

Okay. Men du skrev altså "fik klø både kritisk og kommercielt", så antog jeg også, som Michael, at det var omsætningstallene du snakkede om.

Med eller uden twists, så er The Village og The Happening ikke så gode som instruktørens første 3 film. The Village kunne jeg selv lide (4/6) men jeg forstår nu fuldt ud kritikken til Happening, selvom jeg selv havnede på en naivt 3'er. Den har godt nok ikke mange kvaliteter.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#40 filmz-Claudius 13 år siden

a@babo (39) skrev:
Med eller uden twists, så er The Village og The Happening ikke så gode som instruktørens første 3 film.


Helt enig.

a@babo (39) skrev:
The Village kunne jeg selv lide (4/6) men jeg forstår nu fuldt ud kritikken til Happening, selvom jeg selv havnede på en naivt 3'er. Den har godt nok ikke mange kvaliteter.


Jeg syntes begge var udmærkede film. "The Happening" har ikke noget stort twist til sidst, men jeg synes heller ikke, det gør noget. Jeg mener, hvad var det store afgørende plot twist i slutningen af Hitchcocks "The Birds"? Der var ikke noget. Det skete bare. Shyamalan gør sådan set det samme, hvilket er okay. Filmen handlede mere om det skrantende ægteskab mellem hovedpersonerne end årsagerne bag katastrofen. Skulle jeg skælde filmen ud for noget, så vil det nok snarere blive for Mark Wahlbergs usikre, diffuse spil, end for plottet.
http://www.newsweek.com/2010/04/30/why-i-hate-3-d-and-you-should-too.html

Skriv ny kommentar: