Tilbage sidder vi med denne pinlige vorte af en film, der indeholder så mange fejlvurderinger fra skabernes side og er en så usammenhængende forvrøvlet størrelse, at den til tider næsten når Ed Woodske højder. Shyamalan har bestemt talent, men han er en så forkert instruktør til denne slags film, at man næsten sidder og krummer tæer på hans vegne. Shyamalan demonstrer bestemt ikke noget mesterskab over luften her – det skulle da lige være evnen til at skabe en ualmindeligt stor ildelugtende filmprut.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 evermind 13 år siden

Haha, filmprut! :D
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#2 frankdrebin 13 år siden

Ej, det er godt nok ærgeligt! Havde set meget frem til filmen!

Den bliver nok først en der skal ses, engang når den kan erhverves billigt!
Gravatar

#3 Fable 13 år siden

Gad vide hvem der i virkeligheden stod bag "The Sixth Sense"?
Gravatar

#4 filmz-Bruce 13 år siden

Stop så den hetz mod Benway!!! Send ham i Cinemateket!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#5 elwood 13 år siden

Jeg vil ellers helst ikke have mælk i nærheden af min kaffe. :) Mht. til filmene så må man nok tage det gode med det onde, som Lars von Trier ville sige. Anyway alle prøvelserne får mig nok også til at sætte mere pris på de film, der rent faktisk er gode.

Og så kan i nok selv gætte hvem citatet er fra.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 filmz-Claudius 13 år siden

M. Night Shyamalan, der slog så overbevisende igennem med "Den sjette sans", og som det siden nærmest er blevet trendy at hade for ikke at levere noget tilsvarende igen.


Det er så lidt noget vrøvl. Shyamalans store problem er netop, at han fik tilsvarende respekt for hans næste film, "Unbreakable" og "Signs", og dermed var stemplet som "the plot-twist guy".

Da han så derefter lavede "The Village", der ikke havde det samme slags plot twist, så begyndte kritikken. Og ja, den var ofte uberettiget, som om Shyamalan var forpligtet til at lave den samme slags film hver gang.
http://www.newsweek.com/2010/04/30/why-i-hate-3-d-and-you-should-too.html
Gravatar

#7 Slettet Bruger [3582326922] 13 år siden

Jeg elsker mange af Shyamalans film, og jeg er egentligt ret glad for tegnefilmsserien, selvom den er henvendt til en langt yngre målgruppe, så jeg er pænt skuffet over, at så godt som alle peger på, at filmen er elendig, og Shyamalans værste... Det burde være en udfordring at lave en dårligere film end the Happening.

Normalt ville jeg trodse anmeldelserne og se en film, hvor to ingredienser jeg normalt kan lide skulle gå op i en højere enhed, men når der er så stor enighed om graden af elendighed, ja så må jeg sgu springe over den i biografen, og kun give den en chance på DVD, hvis jeg senere får den anbefalet af nogen, som jeg deler smag med.

Sjældent har jeg været så ærgelig over spildt potentiale!
Gravatar

#8 BN 13 år siden

Claudius (6) skrev:
Da han så derefter lavede "The Village", der ikke havde det samme slags plot twist, så begyndte kritikken.


... hvilket efter min mening var unfair, dels fordi 'The Village' er hans hidtil bedste film, dels fordi den havde et meget overraskende plot twist. Samtidig finder jeg, at dens kærlighedshistorie er så stærk, enkel og gribende, at det manglende overraskelsesmoment ikke har betydning for éns oplevelse af filmen, når man genser den.

Evnen til at føle empati med hovedpersonen og leve sig ind i nuet burde desuden gøre, at film med et plot twist ikke kun virker FØRSTE gang.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#9 LQmmel 13 år siden

Jeg har ikke læst anmeldelsen, blot set den ene stjerne. Satser på at vende tilbage til denne tråd lørdag, og så høre en Shyamalan fan's bedømmelse af filmen. For jeg har til dato ikke set en dårlig film fra ham.
Gravatar

#10 JHP 13 år siden

Umiddelbart er jeg enig med det hele, undtaget at jeg synes det visuelle og elementerne er ret så godt lavet.

Men tror aldrig jeg har set dårligere skuespil, manus og sammensætningen af scenerne.
Den formår simpelthen ikke det som et afsnit fra serien kunne på bare 20 minutter. Men man skal bare glemme filmen og koncentrerer sig om den nye mini serie Avatar: Legend Of Korra.

Skriv ny kommentar: