Til gengæld leverer filmen rigeligt med underholdning gennem mange scener, og Manns eksplosive actionsekvenser er stadig forrygende udført og inkluderer bl.a. et storstilet shoot-out der næsten kan måle sig med det i “Heat”, samt hvad der muligvis er den bedst udførte variant af den klassiske Dirty Harry scene nogensinde.

Hvis “Miami Vice” ikke er på højde med Manns bedste kriminalfilm, så er den fortsat en veludført og æstetisk fornøjelse, kompetent skruet sammen af en instruktør der, ligesom sine helte, er den bedste til hvad han gør.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 SpielbergFreak 17 år siden

#10

Nope, Ali var jeg også meget begejstret for.
Gravatar

#12 filmz-rupert giles 17 år siden

Glimrende anmeldelse. Jeg har hele tiden glædet mig til den her film, så jeg glæder mig til på søndag.

Og så er det rart med en anmelder, som godt kan huske, at tv-serien ikke kun var pastel-farver og popmusik. Politikens anmelder ser i hvert fald ikke ud til at kunne huske, hvordan serien i virkeligheden var. Han kalder den ren eskapisme og drengerøvs-action. Og det var jo slet ikke sådan, den var. Den var mørk og sommetider ret langsom. I hvert fald forhold til, hvad man ellers var vant til.

Så tak for anmeldelsen. Nu håber jeg bare, at jeg er enig på søndag :-)
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#13 filmz-michael_l 17 år siden

Apropos tv-serien, er der så nogen der ved, hvornår sæson 3 bliver releaset på DVD?
Gravatar

#14 filmz-Is 17 år siden

Fed film.... syntes at Colin Farrel spillede fremragende. Var lidt skuffet over Jamie foxx, men aligevel en rigtig god actionfilm. Men slet ikke i nærheden af Heat
Gravatar

#15 filmz-xlarti 17 år siden

Jeg synes denne her film skuffede helt vanvittigt meget.
Isoleret set har den en masse ting der fungerer rigtigt godt, og helt klart nogle ting der ikke er set før, og stilen er ganske vidst også rigtigt flot osv.
Men jeg følte mig overhovedet ikke underholdt på samme måde som da jeg eks. var tryllebundet af Heat eller Collateral. Mit yndlingsquote fra rotten tomatoes:
"Miami Vice is like watching a great chef boil a hotdog."
Det beskriver meget godt filmen set med mine øjne. Hvis jeg kunne få mine 75 kr tilbage ville jeg gøre det og istedet se noget andet.
Jeg var afsted med 5 kolleger, og vi var alle super tændte på filmen inden den gik igang og gik med ens skuffede miner ud af biffen.
Gravatar

#16 filmz-Maria_Franck 17 år siden

Jeg kan som kvinde kun sige at jeg glæder mig meget til at se denne film - om den er god eller dårlig er fuldstændig underordnet for de to lækreste skuespillere i verden er med i den!!!
Gravatar

#17 filmz-Bruce 17 år siden

Ja Li Gong og Naomie Harris er ikke helt ringe!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#18 Benway 17 år siden

#12 Mange tak for de pæne ord. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#19 HonoDelLoce 17 år siden

#16

Og dermed slutter enhver mulighed for en kvinde herinde, der sviner mænd til for at se film pga babes *såsom DOA, når den engang kommer ;)*
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#20 vapor 17 år siden

Glæder mig til at se den.
Er det gamle Theme musik fra serien med i filmen overhovdet?

Skriv ny kommentar: