Til gengæld leverer filmen rigeligt med underholdning gennem mange scener, og Manns eksplosive actionsekvenser er stadig forrygende udført og inkluderer bl.a. et storstilet shoot-out der næsten kan måle sig med det i “Heat”, samt hvad der muligvis er den bedst udførte variant af den klassiske Dirty Harry scene nogensinde.

Hvis “Miami Vice” ikke er på højde med Manns bedste kriminalfilm, så er den fortsat en veludført og æstetisk fornøjelse, kompetent skruet sammen af en instruktør der, ligesom sine helte, er den bedste til hvad han gør.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-morpheus75 17 år siden

Hmm, sjovt som ingen nævner hverken Manhunter eller The Last Of The Mohicans iblandt hans film. Efter min mening er det et par af hans bedste foruden Heat. Nå men tilbage til emnet. Skal se Miami Vice imorgen, og glæder mig meget. Michael Mann har ikke skuffet mig endnu, og er ret sikker på at jeg vil glædes over gensynet med Miami´s sejeste strisser duo:o)
Take the red pill, you stay in wonderland, then i´ll show you how deep the rabbithole goes... Citat: Morpheus (Matrix)
Gravatar

#32 The Insider 17 år siden

#30, velformuleret og velargumenteret kritik, fætter guf :-) Jeg er enig med visse af dine punkter, men som du selv fastslår: vi er uenige :-) Jeg er enig i, at visse aspekter af filmen simpelthen ikke blev udforsket nok, men jeg syntes, den var betagende og velspillet :-) Har netop købt den nye Director's Cut. Glæder mig til at se, om den har rettet op på et par af filmens fejl, selvom den ikke skulle være meget længere.
War. War never changes.
Gravatar

#33 NightHawk 17 år siden

Må lige rette mig selv i # 30. Esposito spiller jo selvfølgelig Ali's far og ikke bror.(ups) Men beskrivelsen af deres forhold gælder jo stadigvæk :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#34 filmz-Is 17 år siden

Anmelderen mener at dirty harry scenen hvor der er shoot-out er den bedste... hvilken scene mener han?
Gravatar

#35 filmz-vassago 17 år siden

#34:
Scenen hvor damen taler om hvor hun vil skyde ham, så han ikke engang når at spjætte med fingrene.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#36 filmz-morpheus75 17 år siden

Har fået set den. Endelig:o) Jeg blev som skrevet tidligere ikke skuffet. Jeg mener at den er meget velspillet. Handlingen er faktisk udarbejdet fra et af seriens afsnit. Kan dog lige på stående fod ikke huske hvad afsnittet hedder, men kan tydelig huske det. Synes det er godt at Foxx og Farrell har fundet deres egen måde at spille deres karakterer på. De fungere godt sammen. Den var lang tid om at bygge historien op, men var aldrig kedelig. Det sørgede Mann for med den fantastiske fotografering. 5 stjerner herfra...
Take the red pill, you stay in wonderland, then i´ll show you how deep the rabbithole goes... Citat: Morpheus (Matrix)
Gravatar

#37 blahblah 17 år siden

Forstår ikke hvordan folk kan lade sig spise af med sådan en enkel historie som vi virkelig har set en million gange før.
Gravatar

#38 filmz-vassago 17 år siden

Nej, det er jo sindsygt... Tænk hvis blev ved med at lave boy meets girl film, eller film hvor nogen ville slå præsidenten ihjel, eller overtage verdensherredømmet, eller film hvor et monster slipper løs, og nogen så må slå det ihjel - eller hvis man nu lavede en film baseret på en tegneserie :)

Findes, og udkommer der, efterhånden noget der ikke er set før - om det så er 100 gange eller en million gør det vel ikke mindre uoriginalt.

Synes dog stadigt, at Miami Vice lå højt oppe i rækken af film, hvor politimænd ville have hævn og skyde forbrydere - men ville nu også gerne have haft bare lidt mere historie.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#39 king b 17 år siden

#30 Hvordan kan du nakke åbningssekvensen i Ali? Det er en af de mest virtuost klippede og fascinerende forløb, Mann nogensinde har lavet. (Shootout'et i Heat og transportsekvensen med Russell Crowe på vej til retssalen i The Insider er selvfølgelig også oppe på skyskraberniveau...)

Og jeg er også Miami Vice-tilhænger. 4 stjerner herfra. Synes faktisk, at den rent kvalitetsmæssigt minder om Ali, for den har nogle svagheder i forhold til afviklingen af historien, men til gengæld løftes op af en perlerække af store øjeblikke, hvor stemningen er til at tage og føle på. Mann er og bliver en ener.

Og ham dér The Insider - hvorfor mon han kalder sig The Insider? :-)
Gravatar

#40 The Insider 17 år siden

#39, hehe - bullseye ;-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: