Er “Narnia: Løven, heksen og garderobeskabet” anno 2005 så gået hen og blevet en god film? Både og. Den vil med garanti begejstre det yngre publikum, og på trods af, at det er en til tider voldsom film, er der ikke noget de små ikke vil kunne tåle at se. Den er bestemt værd at tage familien med ind i biografen for. Fortællingerne om Narnia er for længst blevet klassikere, men denne film er desværre ikke helt i samme liga – der mangler lige det sidste. Den er sanselig smuk, eventyrlig og frem for alt en god historie. Havde der blot været lidt mere af det fantastiske og magiske i stedet for det alt for polerede og pæne, ja, så ville den have siddet lige i skabet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-hejhej80 18 år siden

jeg syntes at det er den bedste film i hele verden
Gravatar

#32 filmz-winston smith 18 år siden

#19. Jeg vil enormt gerne høre din begrundelse for at
Julemanden skulle have noget som helst med Kristendom at gøre?

Synes Narnia var en fin film, der mere led under at den var lavet af Disney, end at den skulle have for mange henvisninger til Kristendommen.
Gravatar

#33 filmz-lone wolf 18 år siden

Stort set alt i kristendommen har de jo fra andre religioner, fx er det med genopstandelsen et grundlæggende element i de fleste naturreligioner, hvor guden dør og genopstår (og gæt hvad: han genopstår juledag..) Jeg har desuden læst et sted at forfatteren ikke havde nogle religiøse bagtanker med den, selv om især bogen godt kunne give en den tanke.

Løven er ikke animeret hele vejen igennem, kan jeg oplyse. Der hvor han ligger på stenbordet og de ridder på ham er et par robotter.

Selv om det er en Disney film, manglede der nu bare en anelse blod, det kommer der nu engang når man stikker et sværd gennem en..
Men ellers er jeg ret vild med effekterne, syntes de er sluppet ret godt fra alle de forvandlinger. et bevis på hvor godt CGI og traditionel makeup kan komplementere hinanden!

Og udover det en god film, især heksen, hvorimod det yngste barn så ud til at hun var ved smile, selv under de mest alvorlige scener.
I BELIEVE IN DRAGONS, GOOD MEN AND OTHER FANTASY CREATURES!
Gravatar

#34 keitel 18 år siden

En Ok film, men heller ikke mere. Ved siden af den tegnefilm der blev lavet i 80 erne holder den ikke helt, og den der raev er sgu ikke blevet saa heldig. men The White Witch er formidabel.
Gravatar

#35 filmz-MartinNH 18 år siden

#34: Jeg er enig i din kritik af ræven, den så ret kunstig ud. Udover den var cg'en i filmen rigtig god. Filmen som helhed var god uden at være fantastisk. Dog syntes jeg især forholdet mellem Lucy og Tumnus er værd at fremhæve. Meget rørende :)

Jeg ser frem til fortsættelsen og håber det bliver som med Potter-franchisen, bedre for hver film!
Gravatar

#36 filmz-deniz 18 år siden

det er en good grafik og den er good film
Gravatar

#37 [email protected] 18 år siden

Super Film!

er helt utrolig flot!

mangler næsten igenting!

Giver den 5/6 på grund af deres udvalg af skuespillere (syndes at de to drenge var perfekte også hende den lille pige,men den store pige skulle havde været en anden skuespiller efter min mening)...

Ellers Super Film!
Gravatar

#38 filmz-Farmer 18 år siden

God film, men ALT ALT for kort, virkede som om at de var begyndt på en ny scene inden den forrige var forbi.
Men stadigvæk utrolig flot film, 4/6 herfra.
Fuckin Chuck Norris...
Gravatar

#39 Slettet Bruger [1645045853] 18 år siden

Genial film:o)

Jeg mener de fik det maksimale ud af bogen, og at de har tilføjet ligeså mange ting i manuskriptet som de har udeladt fra bogen, synes dog heller ikke rigtigt der mangler noget vigtigt, bogen er relativt kort, så filmens længde er IMO passende...

Synes Lucy og Susan var rigtigt godt spillet, mens præstationerne bag Edmund og Peter var ret middelmådige...
Mht. at kunne forholde sig til personerne, så er det begrænset, hvor dybt kendskab man har til den enkeltes personlighed i bøgerne, hvilket selvfølgelig også er tydeligt i filmene... Personerne er relativt flade, hvis man sammenligner med fx. LOTR
og Harry Potter osv.

Har lige opdaget, at der stadigvæk gemmer sig et lille barn inde i mig... Jeg vil gå så langt som at give filmen 6/6... WOW
Gravatar

#40 filmz-ysangkok 18 år siden

Jeg kunne ikke lide den. Ikke fordi den var dårlig, den var bare ikke nok som det jeg forestillede mig i bogen. Den er for børnet. Jeg synes de har gjort for meget for at få aldersgrænsen ned på 11 år. F. eks. der hvor Peter skal tørre sit sværd efter kampen med ulven. Intet blod. Det er i sig selv vel fint nok, jeg synes bare det er irriterende den måde de viste det på. Jeg kan ikke huske det så godt, men det er vist noget med at de ikke får sværdet med på billedet, eller de klipper da man skal se ham tørre det. Ved de store kampscener synes jeg heller ikke rigtig man ser nogle man ser dem bare blive slået omkuld.
Som sagt, det er fint nok, de skulle bare have implementeret det anderledes imho. BTW hvis du savnede action , hehe.

Skriv ny kommentar: