Er “Narnia: Løven, heksen og garderobeskabet” anno 2005 så gået hen og blevet en god film? Både og. Den vil med garanti begejstre det yngre publikum, og på trods af, at det er en til tider voldsom film, er der ikke noget de små ikke vil kunne tåle at se. Den er bestemt værd at tage familien med ind i biografen for. Fortællingerne om Narnia er for længst blevet klassikere, men denne film er desværre ikke helt i samme liga – der mangler lige det sidste. Den er sanselig smuk, eventyrlig og frem for alt en god historie. Havde der blot været lidt mere af det fantastiske og magiske i stedet for det alt for polerede og pæne, ja, så ville den have siddet lige i skabet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 lasse78 18 år siden

Har set filmen og fandt hurtig ud af hvad jeg mente om den. Den er ok, men ikke RIGTIG FUKKUER FED.
Filmen udviklede sig for hurtigt så at "flowet" blev dræbt. Børnene fik ikke lov til at udvikle sig med filmen og dens handling. Musikken satte sig heller ikke rigtig fast i mig, men havde dog en til tider ret interresant indgangsvinkel til filmen.

FOr mig skulle filmen havde været ca. 2 timer længere og mere detalieret. Og så var jeg på ingen måder glad for Liam's stemme til Aslan, det virkede bare ikke.
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#42 Slettet Bruger [1645045853] 18 år siden

#41 "Og så var jeg på ingen måder glad for Liam's stemme til Aslan, det virkede bare ikke"

Sjovt nok har jeg det lige omvendt... Da jeg hørte de begydte at lave den, håbede jeg med det samme, at Liam ville lægge stemme til...

Mht. børnene så synes jeg som sagt heller ikke de rigtigt udvikler sig i bogen; det er ekstremt flade personer IMO. Jeg mener ikke rigtigt bogen indeholder nogen form for figurudvikling. For mig afspejler børnene slet ikke egentlige personer, men forskellige typer af mennesker..

#40 Spoiler:
det er en børnebog. Der er i øvrigt stort set ingen der dør i bogen, Lucy helbreder jo dem alle sammen igen med den der væske, hvilket hun jo ikke kan, når de rent faktisk er døde, jf. stedet, hvor hun vil bruge det på Aslan
.
Gravatar

#43 filmz-smedt-meister 18 år siden

Var inde og se den i går, og den var fantastisk 4/6. jeg går i 9. klasse nu og jeg læste bogen i 6. Og da jeg havde set filmen fik jeg løst til at læse bogen igen.
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#44 filmz-fifper 18 år siden

Jeg var inde og se filmen for et par dage siden, og hårene på min arme er først begyndt at lægge sig nu. det er efter min mening den bedste film der er lavet i år. sådan set det eneste jeg blev lidt skuffet over var at jeg syntes ikke heksen var skræmmende nok. For kan huske at da jeg var mindre var jeg virkelig bange for hende. den lille pige der spillede Lucy syntes jeg spillede utroligt godt. Kunne nærmest selv mærke både hendes glæde og hendes smerte. Den skal ha kastet alle de hatte, stjerner, pile, thumbs up, bacon stykker og alle de andre ting andmelderne bruger nu om dage efter sig, for det har den fortjent.
Gravatar

#45 filmz-Narniaa 18 år siden

Jeg tror den er god skal ind og se den i aften
Gravatar

#46 filmz-Narniabæver 18 år siden

Det er en af de bedste film fra 2005!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#47 filmz-hooked 18 år siden

Set den, og er pænt skuffet. Har dog ikke læst bogen, hvilket måske ville ændre på mit synspunkt. Er generelt åben for alle genre, denne film er dog hverken for voksne, unge eller børn. Men så igen - måske det at læse bogen ville ændre holdning.
www.panacea73.dk
Gravatar

#48 Lady Arwen 18 år siden

rigtig god film. Var faktisk ret imponeret af børnene der spillede rigtig godt. De computer animerede dyr var også rigtig flotte. Mr. and Mrs. Beaver var bare vildt søde. Og jeg havde aldrig troet at jeg skulle se Rupert Everett spille ræv :)
Kunne også ret godt lide liam Neeson som Aslan og selvfølgelig James McAvoy som Mr Tumnus! :)

5/6
Doctor Who <3
Gravatar

#49 filmz-hvalen 18 år siden

Det er saa meget en boernefilm at de godt kunne udgive den med dansktale med fx Jens Okking som Aslan

God film for barnlige sjaele.

Men jeg kan nu bedre li den primitive tegnefilm som engang var paa engelsk :)
Gravatar

#50 filmz-sweb 18 år siden

den styrer for vildt.

Skriv ny kommentar: