“Poltergeist 25th Anniversary: Deluxe Edition” er et kærkomment gensyn med en jubilar, der til stadighed imponerer for sit plot, sine skrækindjagende gys og sine vellavede effekter. Filmen, der desuden er udgivet med ganske fine tekniske faciliteter den høje alder taget i betragtning, afsøger grænserne mellem sandt og falsk og stiller spørgsmål ved – men svarer aldrig på – om der mon er et liv efter døden, om der mon findes spøgelser.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Jessmoeller 16 år siden

Var ved at skide i bukserne da jeg så den for første gang. Vr dog kun 12 den gang
Synes stadig den holder
5/6
Min samling:
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/jessmoeller
Gravatar

#2 thomas040 16 år siden

jeg kan simpelthen ikke huske den film.... jeg erindrer at have set den som 4 årig.... men ellers ikke....
Failure is a zero out.
Gravatar

#3 filmz-smedt-meister 16 år siden

Det vil da være herligt at have et gensyn med den film igen efter så mange år jeg sidst så den...
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#4 Spanner 16 år siden

Rigtig fed film og det er godt at se den få en ordentlig udgivelse. Jeg havde dog gerne set en Blu-Ray version også :)
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#5 tiany 16 år siden

Første gang jeg så den var jeg 4-5 år og jeg blev så skide bange. Kan huske min far gave mine søskende skæld ud, fordi de havde ladet mig se den. Den dag i dag kan jeg stadig ikke klare tv der flimre og jeg har meget svært ved at se hele poltergeist uden at slå væk undervejs...Super film - blot fordi det er den eneste der virkelig skræmmer mig
Valar morghulis
Gravatar

#6 gi-jones 16 år siden

Jeg så den for ret nylig for første gang og jeg må sige at det er sgu ikke en 6/6 film i min bog. Det er muligt at oplevelsen af den i starten af 80'erne har været anderledes, men set med nutidens briller er den altså både lidt rodet og noget ujævn. Den vil gerne både være E.T. og Exorsisten samtidig.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#7 filmz-Narniabæver 16 år siden

Et herlig gensyn!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#8 filmz-overduck 16 år siden

En af de få klassikere som ikke har fået en værdi dvd udgave endnu. Potentialet for en kanon udgivelse er indlysende, men mængden og kvaliteten af ekstramaterialet er dybt skuffende. Jeg savner et kommentarspor...eller et par stykker. Et ny produceret dokumentar program savner jeg også, nu hvor filmen er fyldt med så mange historier bag kameraet og det er jo altid spændende at høre om den gang ILM kørte med klatten inden for analoge effekter. Men det kan jo være Tobe Hooper
ikke vil stå frem og indrømme at Spielberg havde en hånd op i ham som en dukkefører, og fik instruktør credits alligevel :-)
Næh...havde hellere set en 2-disc version med masser af guf!
"Dick Laurent is dead"
Gravatar

#9 filmz-DocDoom 16 år siden

#2: "jeg erindrer at have set den som 4 årig"

Ansvarlige forældre, hva'? :-)

Uden yderligere sammenligning: http://www.filmz.dk/forum/item/28987/#first
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#10 filmkorn.dk 16 år siden

Helt enig med anmelderen. Fantastisk spøgelsesfilm. Den kan stadig give mig gåsehud pga. skuespillet og filmens opbygning, der holder 100% den dag i dag.

www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.

Skriv ny kommentar: