Der er ikke rigtig nogen vej udenom. “De To Tårne – Extended Edition” skal ejes. I mine øjne årets allerbedste DVD-udgivelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Morbid 20 år siden

4 gange 6/6 - interessant
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#2 DarkLight 20 år siden

hmm ? hvad skal man skrive i denne tråd som man ikke skrive i den mange andre tråde omkring dette emne ?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#3 SpielbergFreak 20 år siden

Jeg har lige købt Collector`s Gift set, jeg glæder mig sygt til at se den.

Med hensyn til Gollum figuren i giftsettet: Hordan får man den ud af boksen? (Bare et lille praktisk spørgsmål)
Gravatar

#4 azathoth 20 år siden

Jeg kunne ikke være mere enig i anmeldelsen... i mine øjne er denne forlængede udgave bioversionen langt overlegen.

De tilføjede scener gør at der er mere kød på de enkelte karakterer... og man ser mere til Gandalf, hvilket jo kun er godt. Derudover får man specielt et rigtigt godt indblik ind i Faramir og Boromir i flashback scenen, der virkelig gør at man får sympati for de to karakterer og forstår deres motivationer bedre.

Scenen er med til at gøre Faramirs karakter meget mere interessant ind i bio versionen, som jeg oprindeligt ikke brød mig om pga. de ændringer der var lavet til ham i forhold til bogen. Efter at have set den uvidede udgave og hørt forfatternes kommentarspor forstår jeg ham meget bedre... og synes faktisk han er blevet en rigtig fed karakter.
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#5 DarkLight 20 år siden

høhø, havde ikke set det var en anmeldelse. dummeslag til mig!
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#6 filmz-toffe1001 20 år siden

Fik "De To Tårne - Extended Edition" ind af postkassen i torsdags... der gik ikke 5 minutter før den var sat på...

Det må siges at være den beste dvd udgivelse som jeg har set i år... måske enda siden den første dvd kom på gaden...
Gravatar

#7 coolflash 20 år siden

Kan kun være enig med at denne DVD-udgivelse får topkarakter hele vejen igennem.

Filmen virker langt mere dynamisk end bio-versionen. Og som der er blevet nævnt, er Faramir blevet langt mere nuanceret - især takket være den dejlige flash-back-scene i Osgiliath. Det var også rart at gense den gode Boromir...

Blev helt vild da jeg så at de havde indlagt scenen hvor Merry og Pippin efter Isengaard-kampen finder en enorm bunke Ooooold Toby :)

Efter at have set den store portion ekstra-materiale, blev jeg igen mindet om, hvor sindssygt enormt hele LotR-projektet er. Så mange mennesker der har slidt dem selv op fysisk og psykisk for at vi kan sidde i mørket og beundre disse fantastiske perler. Respekt...

Jeg må nok sige, at jeg sjældent har set så meget frem til en film som jeg gør nu med RotK. Er sikker på at jeg vil bryde sammen af kuldegysninger og enorme følelser når den sidste frame er rullet over lærredet. Det bliver kosmisk!
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."
Gravatar

#8 filmz-lavivareal 20 år siden

ja virkelig kanon scene den med boromir / faramir og denethor, får kanon sympati for faramir og boromir, og en klart bedre forståelse for det hele, utrolig denne scene ikke kom med i bio versionen
Gravatar

#9 filmz-Funkymonkey 20 år siden

Gad vide hvor lang ROTK EE bliver, jeg ser i alle fald frem til den
#filmz.dk - irc.quakenet.org - IRC
Gravatar

#10 Slettet Bruger [1598057290] 20 år siden

Er enig med alle ovenstående om at anmeldelsen rammer helt plet, og vi har én af de største DVD-udgivelser, i hvert fald i år. Perfekt på alle punkter.

En par småting irriterer mig nu alligevel ved anmeldelsen:

1. Hvorfor holder du dig ikke til enten de danske navne eller de engelske (du skriver Treebeard, Rivendell men og De To Tårne og Midgård?)

2. Filmen er da ikke næsten en tredjedel længere end biograf-versionen? Er de ikke henholdsvist 2:59 og 3:34 ? - Når de skriver 42-43 mins nye scener er der jo også cuttet nogle få billeder ud hist og her. Det er mere en femtedel ekstra.

3. Lidt flueknepperi: Du skriver om det tredje kommentarspor at man kan høre 'kameramanden' snakke. Gad godt se den ene mand der kan løfte den opgave at filme det hele :D - men jeg ved godt hvad du mener, burde måske bare lige uddybes med et navn eller lign.

4. Mere flueknepperi: Der er en stavefejl i 'Fangorn Forrest'. Det staves 'Forest'. :)

Ellers en fed anmeldelse !

Skriv ny kommentar: