I en spionfilm, hvor tæppet gentagne gange trækkes væk under vores fødder, bliver problemet tit, at det er vanskeligt at engagere sig følelsesmæssigt i personer, der konstant viser sig at være noget andet, end man troede. Det samme gør sig også gældende her, hvor man står mere og mere af handlingen, efterhånden som de sande skurke afsløres. Filmen er mere tilfredsstillende som en højspændt gætteleg, om end ikke en voldsomt engagerende en af slagsen. Javist, vi finder til sidst ud af, hvem Salt egentlig er, men da afsløringen omsider falder, er man lidt i tvivl om, hvorfor man overhovedet var så interesseret til at begynde med.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Utyske 13 år siden

#20 -

Tjaa.. du kan jo prøve at læse hans anmeldelse: http://ibyen.dk/film/anmeldelser/1055454/salt-er-f...

Han argumenterer jo for sagen.

Selvom AvP2, eller hvad de nu har valgt at kalde den, har noget produktionsværdi, har jeg stadig givet den 1/10 på IMDb, fordi hvad hjælper produktionsværdi måske endda gode effekter, hvis resten er så skrækkeligt, at man har lyst til at bore sine øjne ud, efter man har set filmen?

Og argumentet at Politiken altid har været højrøvet, er jo noget vrøvl, virkelig! Det er én mands mening, ikke et udtryk for HELE avisens holdning til ALLE film i HELE universet.

Det er en om'er, a@babo - efter at have været bruger her på Filmz så længe, burde du efterhånden have indset, at alle mennesker ikke ser film ens og selvom du ikke kan følge en anmelders tankegang, betyder det altså ikke at vedkommende er mere forkert på den end du selv er. :)

For the record: Jeg har ikke set "Salt", så jeg ved ikke om den er noget værd.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#22 Fynboen 13 år siden

#21

What he said...
Diplomacy is the art of saying "Nice doggie" until you can find a rock.
Gravatar

#23 filmz-ab 13 år siden

#21

Det er da ihvertfald noget pædagogisk korrekt bullshit du lukker ud. Ja, jeg har skam fattet smag og behag princippet, men derfor kan JEG vel godt kalde politikkens dom useriøs, latterlig eller lign? Hvis jeg mener det?

Salt har ikke kun produktionsværdi, men andre kvaliteter tilmed. Når jeg dømmer, så kigger jeg altså på helheden i en film, og derfor er det sjældent jeg ender på 1 stjerne. Filmen skal virkelig være skod på alle områder. Jeg har ingen problemer med at more mig med Avp2 til en vis grad, så din dom på den preller af på mig, virkelig.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#24 filmz-ab 13 år siden

Desuden: Det er en imponerende ringe anmeldelse, finder jeg. Han argumenterer jo slet ikke for filmiske kvaliteter, men forsøger næsten at være morsom med latterlige bemærkninger.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#25 filmz-Utyske 13 år siden

#23 -

Hvad har mine udtalelser med pædagogik at gøre? :)

a@babo (23) skrev:
Når jeg dømmer, så kigger jeg altså på helheden i en film, og derfor er det sjældent jeg ender på 1 stjerne.

Og andre dømmer på en anden måde.

a@babo (23) skrev:
Jeg har ingen problemer med at more mig med Avp2 til en vis grad, så din dom på den preller af på mig, virkelig.

Prel løs, ikke at jeg forstår hvad det har med sagen at gøre. :)

Det var sådan et af dedér eksempler, der er så meget oppe i tiden.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#26 filmz-ab 13 år siden

#25

Tjo, se.. Det er jo altid det nemmeste at være så korrekt og alt kan siges med "smag og behag" replikken :-)



You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#27 filmz-Utyske 13 år siden

#25 -

Ok, nu ved jeg tilfældigvis at vi har min. to pædagoger her på filmz og jeg er da lidt nysgerrig efter om man virkelig lærer såkaldt "pædagogisk korrekthed" omkring film på det studie, så jeg håber at de byder ind med lidt indsigt.

Kort sagt: hvad hulen taler du om?

Men du kan virkelig ikke se at der er noget helt fundamentalt galt med din argumentation? Det ene øjeblik siger du at du godt kan forstå "smag og behag" og det næste øjeblik projekterer du din bedømmelsesmetode på andre og forventer at de opfatter tingene på samme måde som dig.

Fint, du ser film som helhed - fint, det gør jeg også. Men hvis 80% af enkeltdelene ikke fungerer, så ødelægger det naturligvis også helheden.

For at bruge en bilanalogi: Er en bil specielt brugbar, hvis rattet og sæderne er i topklasse, når alt andet ikke virker? Der er jo noget der er godt, så må bilen jo være lidt god, hvis man følger din tankegang, men man er stadig tvunget til at tage bussen på arbejde. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#28 filmz-ab 13 år siden

#27

Jeg fandt bare dit forsvar eller snarere holdning for korrekt og typisk; at anhver ting, i dette tilfælde film og domme, skal undskyldes og forsvares med "smag og behag" argumentet. Den evig gyldige replik, fremfor diskutere filmiske kvaliteter. Når jeg skrev, at jeg er indforstået med "smag og behag", så betyder det jo blot, at sådan forholder tingene sig i almindelighed. Men enhvers smag og meninger har for mig ikke samme værdi. Det er da ikke svært at forstå?
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#29 filmz-ab 13 år siden

Utyske (27) skrev:
For at bruge en bilanalogi: Er en bil specielt brugbar, hvis rattet og sæderne er i topklasse, når alt andet ikke virker? Der er jo noget der er godt, så må bilen jo være lidt god, hvis man følger din tankegang, men man er stadig tvunget til at tage bussen på arbejde


Præcis. Rattet og sæderne er gode :-) Find lys i mørket, og bliv en glad mand :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#30 filmz-Utyske 13 år siden

Ach, jeg giver op.

Jeg ved ikke om der er en sproglig barriere i spil her, ligesom de andre gange, men jeg forstår virkelig ikke dine ordvalg, når du argumenterer.

Det virker som om at når jeg spørger i øst og forventer fra samme retning, så får jeg det i stedet fra Månen.

a@babo (29) skrev:
Præcis. Rattet og sæderne er gode, og derfor kan man vel få dem solgt og tjene penge, fremfor at skråtte bilen helt, og så ingen penge tjene :-) Så har man nemlig penge til den bustur :-)

"Salt" er en forholdsvis ny film og derfor er der naturligvis, underforstået, tale om en ny bil i eksemplet.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.

Skriv ny kommentar: