I en spionfilm, hvor tæppet gentagne gange trækkes væk under vores fødder, bliver problemet tit, at det er vanskeligt at engagere sig følelsesmæssigt i personer, der konstant viser sig at være noget andet, end man troede. Det samme gør sig også gældende her, hvor man står mere og mere af handlingen, efterhånden som de sande skurke afsløres. Filmen er mere tilfredsstillende som en højspændt gætteleg, om end ikke en voldsomt engagerende en af slagsen. Javist, vi finder til sidst ud af, hvem Salt egentlig er, men da afsløringen omsider falder, er man lidt i tvivl om, hvorfor man overhovedet var så interesseret til at begynde med.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-Utyske 13 år siden

a@babo (40) skrev:
ja, selvfølgelig har jeg det da.

Tja, eftersom det er mig der forsøger at pointere noget overfor dig og du ikke giver udtryk for at have forstået det, er det min subjektive vurdering, at du har misforstået pointen. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#42 Hr. Nielsen 13 år siden

Utyske (36) skrev:
Nej, du nøjes med at bede om objektivitet i en anmeldelse


Thomas Nielsen (31) skrev:
lidt objektivitet


Kender du det ord, 'lidt' eller skal jeg slå det op for dig? Men du insisterer på at ville se tingene totalt firkantet og så gider jeg sgu ikke spilde tiden mere snart. Ved ikke om du snakker et andet sprog end jeg, men du snakker i hvert fald totalt ved siden af....Og ja, jeg forventer faktisk at manden har bare lidt forstand på film, så han blot en anelse objektivt kan bedømme den. Så må han sgu for min skyld gerne putte sin subjektive mening alt det ind han vil. Men hvis han ikke kan skille skæg og snot, så kan jeg lige så vel spørge den lokale drengerøv nede på grillen.............Hvis manden ikke kan se at 'Salt' har bare lidt kvaliteter og kan give udtryk for dette, så er han altså en dårlig anmelder. Fordi jeg ikke kan fordrage Cold Play kan jeg sgu da godt erkende at de har nogen musikalske kvaliteter.

I øvrigt køber jeg ikke den der med alt bare drejer sig om smag og behag, lidt rammer for kvalitet kan man sgu godt tillade sig at sætte.

Når du måske engang har set 'Salt', ved du måske bedre hvad jeg mener. Filmen er jo f.eks. kilometer foran 'Transformers 2' fortællermæssigt. Den er objektivt set bedre end sidste Bond-film osv. Den er teknisk fint lavet osv. Den er hverken original eller noget, men 1 stjerne er at sætte den i bås med film som skraber bunden på alle områder. Det kan man gøre subjektivt javel, som privatperson, men jeg forventer en lidt højere standard af en prof, hvis jeg skal tage ham seriøst tak....
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#43 filmz-Utyske 13 år siden

Thomas Nielsen (42) skrev:
Hvis manden ikke kan se at 'Salt' har bare lidt kvaliteter

Taler vi her om din subjektive vurdering eller den objektive?

Fordi tydeligvis er der jo andre der ikke deler din vurdering, uanset i hvilken kategori den er. Slå eksempelvis op på rottentomatoes.com, der vil du finde professionelle anmeldere, der giver den samme karakter som Politikens anmelder. Men har de så heller ikke forstand på film og det kun dem der giver over to stjerner til præcis denne film, der har forstand på film?
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#44 filmz-ab 13 år siden

Utyske (43) skrev:
Men har de så heller ikke forstand på film og det kun dem der giver over to stjerner til præcis denne film, der har forstand på film?


De har ihvertfald mere forstand, i dette tilfælde. Som jeg også skrev, så er ikke alle ligeværdige i min bog. Men nu har filmen generelt en fin rating, også på metacritic. Jeg ærger mig dog mest over den elendige argumentation. Nuvel, det bliver vel ikke anderledes.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#45 Hr. Nielsen 13 år siden

#43 Jamen for helvede da også, jeg kan da være totalt ligeglad med hvor mange proffer du kan komme på der giver den 1 stjerne, det skal jeg da stadig ikke tage dem seriøst af.....Men hvis du tager alle lige seriøst, så føl dig endelig fri til det. Jeg tilader mig at bruge min egen kritiske sans der...

Vi taler faktisk om min objektive (så meget man nu kan være det og det er netop min pointe at man faktisk kan putte lidt objektivitet i sin egen vurdering af ting, eller også kan vi jo ikke bruge dette ord til en skid) mening tak...Jeg mener mig faktisk i stand til ganske ofte at skille skæg og snot, men det kan du måske ikke selv? Jeg kan igen henvise til mit eksempel med Cold Play....
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#46 filmz-Utyske 13 år siden

#45 -

Forbliver en anmelder så useriøs i dine øje, hvis hans næste anmeldelse er særdeles positiv overfor en film du kan lide?

Thomas Nielsen (35) skrev:
men vil du have en seriøs snak med en sjov tone, eller vil du have en useriøs debat med en tåbeligt tone. Du vælger sgu selv kammerat;)

Ja, fordi du står jo som et lysende eksempel på den seriøse snak og den gode tone. :)

Thomas Nielsen (45) skrev:
men det kan du måske ikke selv?

Thomas Nielsen (42) skrev:
Kender du det ord, 'lidt' eller skal jeg slå det op for dig?


Men for at besvare dine spørgsmål: jo, ja og nej - jeg har selv en ordbog, men tak for tilbuddet. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#47 Hr. Nielsen 13 år siden

Utyske (46) skrev:
Forbliver en anmelder så useriøs i dine øje


Nu er alt jo ikke sort og hvidt som du gør dem til og det har i øvrigt intet med hvad jeg kan lide at gøre, men havde nok forventet du ville ty til denne kliche før eller siden. Jeg kan jo vende den om og sige, at der findes anmeldere jeg kan tage seriøst, selv om de finder Garden State god. Jeg fandt den stank, rent subjektivt, men havde en anmelder givet den 1 stjerne og begrundet som i Politiken, ville jeg stadig påstå det var svært at tage seriøst.......Og er du skolelærer, siden du så gerne vil være belærende med hvad jeg skal synes?



Utyske (46) skrev:
den gode tone


Jeg har ikke efterlyst en god tone tak, så det er blot endnu en ting du får i den gale hals:-D
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#48 denox 13 år siden

hehe, jeg kom pludselig til at tænke på den hedengangne Ikea-fan, når jeg læser Utyske's indlæg. Det er lidt den samme fladpandet logik ;-)
Gravatar

#49 evermind 13 år siden

Jeg vil da give Utyske ret i, at der ikke er nogen grund til at være objektiv og tage højde for faktorer som produktionsværdi etc., hvis en film på bundlinjen er noget gennemført lort. Det kan da godt være, at The Mexican er velproduceret og med store stjerne, men derfor synes jeg stadig, filmen er en dræbende kedelig bunke gylle til kun 1 stjerne. Omvendt kan en film med lav produktionsværdi være fantastisk, hvis midlerne er udnyttet godt, og den f.eks. er underholdende og velfortalt. Hvis filmen så ellers er fed, ville der vel heller ikke være mening i "objektivt" at trække fra bedømmelsen alene på baggrund af en lav produktionsværdi ...?

Salt har jeg endnu ikke set, men den virker ganske underholdende.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#50 Hr. Nielsen 13 år siden

evermind (49) skrev:
tage højde for faktorer som produktionsværdi etc


Det var heller ikke det der mentes der KUN skulle tages højde for og der er aldrig blevet skrevet man skulle være objektiv, men at godt kunne have lidt objektivitet med når man skriver prof og det er en påstand jeg holder fast i til jeg dør, fordi den er den rigtige, objektivt set;)

Jeg kan jo heller ikke seriøst påstå at München altid spiller lortefodbold, fordi jeg ikke kan lide dem, hvis jeg var sportsjournalist vel!
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: