“Scott Pilgrim mod verden” er vanvittigt underholdende og et visuelt knockout. Filmen vil helt sikkert dele vandene, og nogle vil finde den for stiliseret, larmende og uvedkommende. Men som tilfældet er det med “Super Mario”-spillene, så er “Scott Pilgrim mod verden” mere end blot form og stil. Den er også symbolet på den forbandede kærlighed, hvor man må gå så grueligt meget igennem for at nå frem til sin prinsesse.

Læs også Filmz’ interview med “Scott pilgrim mod verden”-instruktøren Edgar Wright.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 djibyman2-the seque 13 år siden

Jeg vil gerne være den første til at sige at man skal være lidt åben overfor det unormale, denne film er helt unik, og jeg er heller ikke den store Cera fan, men han fungere i denne film, ligesom alt andet i filmen, se den hvis du er tegneserie fan eller bare godt kan lide 80´er computer spil, ellers skal du nok undlade, tættere kan jeg ikke komme.
Gravatar

#22 The Insider 13 år siden

#20, jeg kan i hvert fald sige, at traileren heller ikke sagde mig en døjt, og at jeg også føler, at Cera kører for meget i selvsving, og alligevel faldt jeg pladask for filmen :-)
War. War never changes.
Gravatar

#23 vanilla_ice 13 år siden

Djibyman (21) skrev:
se den hvis du er tegneserie fan eller bare godt kan lide 80´er computer spil, ellers skal du nok undlade, tættere kan jeg ikke komme.

Men det er vel ret beset deri problemet består, fordi jeg godt kan lide tegneserier og 80'er computerspil....men jeg tror måske lidt det er den romantisk-teenage-komedie-genre som den er pakket ind i som jeg ikke kan kapere.

#21 & #22
Takker for svar og jeg bliver jo nok nød til at give den en chance, men tror jeg venter til den kommer på dvd eller tv.
Gravatar

#24 djibyman2-the seque 13 år siden

Det er Teenage Romantik, men på den overdrevede fede måde, jeg har ikke set en film jeg kan sammenligne den med, men kan fortælle dig at jeg var glad for at jeg betalte den biograf billet, for det store læred er hvor en film som denne gør sig bedst;-)
Gravatar

#25 dyg 13 år siden

Havde tænkt mig at hoppe i biografen i dag, for at se denne lille film, nu hvor jeg alligevel har fri.. Men så kører den sgu ikke længere i Århus :( Bummer!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#26 elwood 13 år siden

Den går på Onsdag i Biocity så vidt jeg kan se, hjælper self. ikke dig 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#27 neran 13 år siden

#25

Den kørte tidligere i dag i BioCity i Århus, så vidt jeg ved og den sidste forestilling er på onsdag klokken 11. Regner selv med at tage ind og se den der.
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
Gravatar

#28 dyg 13 år siden

#27 - Hmm, så har det nok været lige før jeg kiggede på Kino.dk, for der stod kun den ene forestilling på onsdag.. Hvor jeg så er tilbage på kontoret og ikke kan se den :( Jeg må vente til dvd/bd.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#29 Eraserhead 13 år siden

Det er en irriterende film. Kan slet ikke se hvorfor folk synes den er så fed. Synes den var overdrevent påtaget og plat. Havde ellers glædet mig til Wrights nye film, men nu har jeg mistet troen på ham.
Gravatar

#30 wimmie 13 år siden

#29

Wow, skal der aldrig mere end én film til før du mister troen på en instruktør? Du må ikke have mange favoritter ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: