Filmens sidste og formentlig svageste joke før rulleteksterne begynder, tydeliggør blot, hvor ringe selvjustits de i alt elleve(!) manuskriptforfattere har besiddet. Farmand Homer er skyld i en gevaldig naturkatastrofe, der får præsident Schwarzenegger (en figur, der slet ikke er så sjov, som han burde være) til at beordre byen Springfield isoleret fra omverdenen. Det lykkes Simpson-klanen at flygte til Alaska, men en forudsigelig stribe tilfældigheder tvinger Homer til at revurdere sin familierolle og omgangskredsens værdi for 117. gang og dernæst prøve at redde dagen. Gamle underholdende kendinge såsom den magtsyge milliardær Mr. Burns, klovnen Krusty og dennes forhenværende og psykopatiske assistent, Sideshow Bob, savnes virkelig.

Når lille Maggie udbryder ”fortsættelse!” under rulleteksterne, kan man dog kun applaudere den charmerende lille babys oplagte forslag. For selvom “The Simpsons Movie” ikke er noget epokegørende mesterværk og heller ikke engang en virkelig god komedie, så er det svært ikke at indrømme et ønske om endnu en gang at befinde sig i selskab med den dysfunktionelle familie i biografmørket. En familie, som de fleste af os nok nærmest anser som en del af vores egen. Man kan kun håbe, at Groening og Co. tager ved lære, før den uundgåelige toer udkommer, for “The Simpsons Movie” er uheldigvis noget af en forspildt mulighed. D’oh!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Kadann 16 år siden

#2 -

Man skal vel ikke rydde ud i anmeldere bare fordi de siger deres mening og underbygger den?
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#22 mr gaijin 16 år siden

The formula for calculating the Top Rated 250 Titles gives a true Bayesian estimate:

weighted rating (WR) = (v ÷ (v+m)) × R + (m ÷ (v+m)) × C where:
R = average for the movie (mean) = (Rating)
v = number of votes for the movie = (votes)
m = minimum votes required to be listed in the Top 250 (currently 1300)
C = the mean vote across the whole report (currently 6.7)

for the Top 250, only votes from regular voters are considered.


Derfor har de to film hver især en weighted average på 9,1, når det gælder listen.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#23 mr gaijin 16 år siden

#21 Jo, det skal man. Specielt på basis af korte kommentarer hvor en vred ung mand tilkendegiver sin holdning uden at underbygge den. :P
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#24 dyg 16 år siden

#19 - Det med IMDB er jo gældende for alle film. Det er sjældent, at hypede film ikke starter med at ryge højt op.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#25 mvejen 16 år siden

Tak for en god anmeldelse har netop selv set filmen er enig. Filmen lever op til kvaliteten af de nyere sæsoner af serien. Siden sæson 14 (Deromking) har serien været for banal og uorginal. Et eksempel som jeg synes underbygger min påstand er karakterenes generelle intelligens som har været faldende i de senere sæsoner, måske fordi man dermed lettere kan slippe afsted med "et billigt grin" istedet for et gennemtænkt plot i et afsnit.

Skal dog lige sige at jeg gennem mange år har været trofast fan af serien, dog har de seneste sæsoner skuffet mig meget. Min mening er at de skal gå tilbage mod rødderne eller trække stikket ud....
Gravatar

#26 duuk74 16 år siden

5/10 Var da et par smågrin hist og her. Har ikke læst anmeldelsen, kun karakteren, og det er godt at se ikke alle køber hypen.
Btw så stoppede serien med at være intelligent satire ved omkring sæson 8 stykker (imo).

100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#27 Bobby Singer 16 år siden

Jeg var også skuffet over filmen, især når man tænker over at elleve af seriens bedste manuskriptforfattere, har stået bag historien og at filmen har været undervejs i flere år.
Resultatet er rimeligt skuffende, filmen havde da sine momenter, men især sidste del af filmen trækker devsærre ned i karakteren.

3/6 Stjerner.
Idjit
Gravatar

#28 dallehc 16 år siden

Fungerer som en lang episode for mig, måden den var lavet på var fed, og der kom en del sjove hændelser, men sys ik den var bedre end 3/6
Gravatar

#29 filmz-EmCom 16 år siden

Syntes altså snart at Filmz.dk brude sortere ud i deres anmeldere... Er på ingen måde enig i noget af det anmelderen skriver...

Ok, så din mening om filmen er bedre end anmelderens? Hvad gør helt præcis din mening den rigtige?
Det siger vist også lidt om dig, kan man sige...

Ja, men desværre også lidt om dig.
Man skal vel ikke rydde ud i anmeldere bare fordi de siger deres mening og underbygger den?

Præcis.
Gravatar

#30 filmz-vassago 16 år siden

#2: svarer det ikke til at Filmz begyndt at slette de brugere de ikke gad at høre på, eller alle dem der var uenige med en anmelder? Det holder da ikke en meter.

Jeg er selv ret stor Simpsons fan, og har følger stadig serien trofast, men vil også slutte mig til mængden der ikke er videre begejstret for filmen. Den er ok, men jeg har set flere korte afsnit hvor jeg grinte langt mere. Der mangler bare noget.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: