“Sprængfarlig bombe” er en tynd kop te iblandet et par fnis og en vaklende historie. Med det i baghovedet er det ironisk, at den handler om en mand, der vil have sine biografpenge tilbage, fordi filmen var noget lort. På den måde lykkes det faktisk alligevel filmholdet at lave en meta-kommentar…

Læs hele anmeldelsen her

#21 17 år siden

Lad være at græde. DU kan få et par.

Hvis du skal citere, så gør det korrekt. Jeg skrev "personligt synes jeg stadig, at han er en nar". Deraf burde selv et spædbarn kunne udlede, at det er min personlige mening, og at det ikke har noget med hans generelle, håndværksmæssige kvalifikationer at gøre. Jeg synes hele hans attitude, udseende og væremåde er fucking irriterende, uanset hvordan hans skuespiller-kvaliteter måtte være. Det forstærkes af, at manden optræder alle steder. Det er det vel tilladt at både synes og skrive; også uden at man skal redegøre herfor i detaljer.
Gravatar

#22 filmz-bullettooth 17 år siden

nogen folk kan bare pisse en af ved deres blotte tilstedeværelse.... sådan er det bare og man kan ikke forklare det...jeg har det sådan med Lotte Heise..! men derfor sviner jeg hende nu ikke til fagligt..... Nikolai, har faktiskt nogle meget alsidige roller..b.la i De grønne slagtere er han spasser!! Men jeg syntes at det er bemærkelsesværdigt at jeg tilsyneladende er den eneste i denne tråd der rent faktiskt har gidet give de 75,- kroner for at have retten til at svine den til.....
--------- for rent ---------

#23 17 år siden

Det kan der være noget om.
Gravatar

#24 blahblah 17 år siden

JON

Du skrev også at:

"Jeg kan hurtigt anmelde den uden at se den. Nul stjerner. Nikolai-bedrevidende-kunstelite-lille-fedtet-radikaler-smil Lie Kaas optræder jo i den."

Dvs. filmen er dårlig bare fordi Lie Kaas er i den, du bedømmer altså en film på en enkelt skuespiller.
Klogt?
Om Lie Kaas siger du også at "Han spiller altid den samme forurettede idiot."

Hvilket bare beviser at du ikke ved en skid om hvilke roller han har spillet.

#25 17 år siden

#24: Du formår ikke at læse kronologisk, kan jeg se:

Uddrag:

jon: ... Han spiller altid den samme forurettede idiot...

polt: ... han er en alsidig og god skuespiller... ...mangler du at have set en del af det han har lavet

jon: Det gør jeg, må jeg indrømme... Ok så er han måske alsigig, men personligt synes jeg stadig, at han er en nar, og at han skulle have et par flade.

polt: ... Om Lie Kaas siger du også at "Han spiller altid den samme forurettede idiot" Hvilket bare beviser at du ikke ved en skid om hvilke roller han har spillet.

Konklusion:
Du vader nu rundt i noget, der er historie; jeg havde trukket det tilbage.
Gravatar

#26 HonoDelLoce 17 år siden

men.. derfor er du jo stadig til grin, JON?

Kun 5-årige børn kan tillade sig at have noget imod folk, de ikke kender.. I min verden..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#27 thomas040 17 år siden

jeg har kendt ham, og dengang var han ganske flink og sjov:) sød fyr... men det længe siden efterhånden
Failure is a zero out.
Gravatar

#28 filmz-Bruce 17 år siden

#26 Jeg kender hverken Ahmadinejad, Bush, Jelved eller Abu Laban. Men det forhindrer mig ikke i at synes, de alle er nogle idioter.

Er det ikke ok have en personlig mening om folk man ikke kender, ud fra deres person og de handlinger de foretager? Jeg er ikke enig mht. Kaas, men sådan er vi jo så forskellige.

PS: Jeg er 42 og eftersigende skulle det være svaret på alt.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#29 Zabriskie 17 år siden

Nikolaj Lie Kaas mener jeg personligt er en fremragende skuespiller der er alle kan finde ud af at spille forskellige roller. bl.a. i

Idioterne, Edderkoppen, De Grønne slagtere (som en vist også nævnte) og Et Rigtigt Menneske (fremragende film)

spiller han roller der skiller sig meget ud fra hvad han normalt spiller, og gør det med glans. Desværre bliver han udsat for en del roller der minder om hinanden, hvilket i højere grad er instruktør og manuskripforfatters skyld, da mange i Danmark har en tendens til konstant at spille på samme hest, hvis bare den har haft succes en gang.

Bl.a. har Anders Thomas Jensen udtalt at han på forhånd ved hvem han vil have til at spille rollerne når han skriver manuskriptet til de film han selv vil instruere...

Nok om det. Jeg mener dansk film klarer det exceptionelt godt, taget i betragtning af, at vi er et land på 5 millioner indbyggere.

#28 - 42... øv, troede jeg havde sluppet for det ;-)
Le temps détruit tout
Gravatar

#30 blahblah 17 år siden

Bruce, man kan sagtens bedømme folk ud fra deres gerninger. Men man ved vel kun noget om Lie Kaas ud fra de roller han spiller, med mindre selvfølgelig man kender ham personligt.

Man ved sådan set ikke noget om hvordan en skuespiller er som person ud fra film bare, bortset fra deres egenskaber som skuespiller selvfølgelig :)

Skriv ny kommentar: