“Sprængfarlig bombe” er en tynd kop te iblandet et par fnis og en vaklende historie. Med det i baghovedet er det ironisk, at den handler om en mand, der vil have sine biografpenge tilbage, fordi filmen var noget lort. På den måde lykkes det faktisk alligevel filmholdet at lave en meta-kommentar…

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Patriarch 17 år siden

Klask...

Sjovt nok ud fra trailere, og klip jeg har set er jeg næsten blevet lokket i biffen for at se den - og det er noget af en bedrift. Normalt har jeg meget lidt fidus til danske film i denne genre.

Synes for en gangs skyld at Ulrik Thomsens karakter virker lidt anderledes end normalt når Ulrik Thomsen spiller Ulrik Thomsen. Oh well - vi må se om jeg lader mig helt lokke til at se den. :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#2 filmz-bullettooth 17 år siden

hvis man ser den for, hvad jeg mener den er, bare en lille sjov film....halvandentimes underholdning....hverken mere eller mindre! ja så er den da meget sjov....! men den behøver ikke at blive set i biffen...
--------- for rent ---------
Gravatar

#3 elwood 17 år siden

Nej man kan bare vente til Merlin har den kørene som demo film, på deres tv 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

#4 17 år siden

Jeg kan hurtigt anmelde den uden at se den. Nul stjerner. Nikolai-bedrevidende-kunstelite-lille-fedtet-radikaler-smil Lie Kaas optræder jo i den.

1: "ud fra trailere, og klip jeg har set er jeg næsten blevet lokket i biffen for at se den"

Så er det ikke den samme trailer jeg har set, that's certain!
Gravatar

#5 filmz-vassago 17 år siden

Man skal selvfølgelig ikke dømme en film på traileren alene, men må godt nok tilstå, at jeg ikke synes traileren virker overbevisende - og overhovedet ikke morsom. Nærmere skræmmende at folk finder den morsom :)

Hver gang den ruller over lærredet sidder jeg bare og bliver vildt irriteret - og får helt lyst til at kaste en spand kold vand i ansigtet på de folk der sidder og siger "neeej, hvor ser den sjov ud", "ihh", "åhhh" - og så råbe "VÅGN OP"...

Men skal da se den, det er jo altid rart at have en film at måle andre med.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

#6 17 år siden

Nu truer Ulrich Thomsen jo med at proppe et lokum op i røven på en arbejder. Skægt, hver gang jeg ser Nikolai Lie Kaas' lille fedtede smil får jeg samme idé.
Gravatar

#7 Patriarch 17 år siden

#4 Nej - ike så meget traileren. Mere et par klip - sammenligner man f.eks med Solkongen var jeg slet ikke appeleret til at se den.

#5

Jeg morer mig faktisk over Ulkrik Thomsens karakter i de klip jeg har set.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

#8 17 år siden

7: Det er også mest Kaas jeg har det svært med. Respekt at han får møvet sig ind i alle produktioner, men hold kæft hvor er jeg træt af hans fjæs. Specielt fordi jeg altid har fundet ham irriterende.
Gravatar

#9 filmz-The Omen 17 år siden

Nå må denne "filmeserie" også snart stoppe. Er jeg den eneste, der er træt af at se de samme skuespillere sige de samme replikker om og om igen i sorte sorte komedier. I begyndelsen med I Kina Spiser De Hunde og Blinkende Lygter fandt jeg dem selv sjove og underholdende, men hvad har ændret sig siden da? Det eneste vi får at se er enten "voldskomedier" eller sorte komedier med "rappe" replikker. Kom med noget nyt! Vi har alle så travlt med at svine Hollwood til osv., men måske skulle vi lige tjekke vores egne film først.
Jeg har ikke set Sprængfarlig Bombe -and don't get me wrong, jeg vil nok smile et par gange, hvis jeg gjorde - men alt hvad jeg har i tankerne er: Typisk dansk komedie film.
Don't waste my motherfucking time.

#10 17 år siden

Der er lavet så få gode danske film:

Midt om natten
Pusher (kun 1'eren)
Festen
Den Store Badedag (er vist i øvrigt svensk)

Ok, der nok et par mere, men det meste er crap!

Skriv ny kommentar: