Ganske vist indeholder denne disk blot fire afsnit af “Star Trek: The Next Generation”, men skivens vejledende udsalgspris er lav (mange steder sælges den for godt 130 kroner), og to af episoderne er blandt seriens allerbedste. Jeg er ikke bleg for at indrømme, at jeg har set alle afsnittene adskillige gange tidligere, men takket være den sublime restaurering af billed- og lydsiden føltes det, som om jeg så dem for allerførste gang. Her er desværre ikke meget ekstramateriale, men hvis man er fan (eller blot en nysgerrig sjæl) er skiven simpelthen et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Dawich 12 år siden

Det er altså en god nyhed. Er i øjeblikket i gang med at se TNG for tredje gang. Kæresten ser den også nu, og hun er på ingen måde computer eller sci-fi interesseret. Men hun synes nu, at det er en af hendes yndlingsserier. Og det er, helt usammenligenligt med andre serier, min yndlingsserie.
Gravatar

#42 Hr. Nielsen 12 år siden

The Insider (38) skrev:
hvorefter de drager rundt i mandens drømme og leder efter informationer, som han har gemt på terminaler og papirer - nøjagtig ligesom Watanabe i Inception.
Det med at 'drage' ind i en andens drømme har man da også set i Dreamscape (mener jeg den hed), hvis jeg husker ret. Nogen der så den i sin tid? Jeg har ikke set det omtalte Star Trek afsnit. Er i gang med TNG sæson 2. HVis den bliver bedre fra sæson 3, glæder jeg mig.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#43 The Insider 12 år siden

#39, okay, tak for updaten, jeg var ellers sikker på, at det var ILM-folk, men flere folk arbejdede jo også på Trek-serierne for dernæst at bevæge sig ind hos Industrial. Hvor om alting er - ILM har vitterligt sat sit præg på samtlige udsendelser, og det ser stadig knaldgodt ud, især i HD :-)

#40, ah yes, du tænker på "Frame of Mind", som er et ganske godt afsnit af TNG's 6. sæson. Men jeg tænker på afsnittet "Extreme Measures" (som i øvrigt er et af de få svage afsnit i DS9's syvende og sidste sæson). - haha, forfærdelig (og forfærdeligt overgearet) trailer i øvrigt. Det var de ikke så gode til dengang!

#42, det gør den helt afgjort. Sæson 2 blev også ramt af en omfangsrig manuskriptforfatterstrejke. "The Measure of a Man" er nærmest det eneste afsnit fra de første par sæsoner, som VIRKELIG leverer varen.
War. War never changes.
Gravatar

#44 Babo84 12 år siden

#Insider

Jeg har også kun udtalt mig kort om den dårlige produktion og skuespil, i de få afsnit jeg har set. Hvis jeg da falder over andre og bedre afsnit, skal jeg nok kontakte dig personligt og takke dig med....... .lad det blive en overraskelse :)

mht. Inception, så vi har skiftet SW ud med den, så bruger den i høj grad også det udgangspunkt der hedder "shared dreaming", som er gennemgående. Nu har jeg ikke set de afsnit du omtaler, men det vil jeg måske gøre.
Gravatar

#45 BN 12 år siden

# The Insider:

Du er meget tavs omkring dine fordomme ifm mig og Star Trek ...
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#46 The Insider 12 år siden

#45, er det ikke fedt? Jeg har bare set nok Star Trek til at vide, hvordan man bygger en prisbillig tidsmaskine, og jeg erfarede, at vi om 37 dage stadigvæk ikke er enige og tilsammen har spildt en masse tid, der kunne være blevet brugt mere fornuftigt på Blu-ray-shopping, Star Trek-maratoner og fodbolddiskussioner, så derfor rejste jeg tilbage til den 5. marts og besluttede mig for at holde mund for at spare os begge for en masse tid og bøvl. Så jeg holdt egentlig mund af ren og skær betænksomhed, men nuvel...

Øhhhhh? ... Det var lissom bare en strøtanke, fordi det er og bliver mig en gåde, at man kan lide skuespil og dialog i Star Trek, men samtidig går helt i selvsving over hvor dårlig dialogen (angiveligt) er i flere af Star Wars-filmene. Til orientering indeholder dine og dine anmelder-kollegaers egne anmeldelser af diverse jo også små sammenligninger med andre film.

Naturligvis er sammenligninger med andre film/tv-serier/kulturelle værker oplagte i utallige sammenhænge. Det er bare meget påfaldende, at det (for 117. gang) atter skal være Star Wars, der tages hånd om under en diskussion om Star Trek. Dét var min pointe, men tak for din fordomsfrie, indirekte hentydning til, at vi Star Trek-fans "går i selvsving" over det dårlige skuespil i de nye Star Wars-film ;-) Anyhow, Patrick Stewart leverer bedre skuespil i ét minuts TNG end alle skuespillerne mønstrer i de tre prequels tilsammen. Fact! Muhahaha!

Hvad for noget?? Vel er det da ej! Jeg har aldrig været nogen modstander eller hader af Star Trek. Som barn kunne jeg sagtens nyde det ene afsnit efter det andet af serien - som voksen er jeg simpelthen bare vokset fra den, idet den ikke taler mig, hverken med sit indhold, sin stil eller noget andet.

Mine nyfundne detektivevner - som blev vakt, da jeg så BBC's fænomenale "Sherlock" i går - siger mig, at du aldrig har kunnet lide Star Trek. Det er dog ren intuition, alene baseret på dine manglende konkrete eksempler og din hentydning til, at du så en masse afsnit i 1980'erne og 1990'erne, hvor der ikke var adgang til det på dansk TV. Ej, okay, det virker måske lidt fordomsfuldt. Men jeg tvivler dog stærkt på, at du har givet det en ordentlig chance for nylig. "Passer ikke, Insider! Jeg så ét afsnit for fire år siden. Eller, halvdelen af det. Fra seriens første, frygtelige sæson." Tænkte det nok!

Men nu må du have mig undskyldt. Skal atter have konstrueret min tidsmaskine, så jeg atter kan rejse 37 dage frem!
War. War never changes.
Gravatar

#47 MMB 12 år siden

EPIC RAP BATTLES OF FILMZ!

The Insider vs BN

BEGIN!
Gravatar

#48 The Insider 12 år siden

Okay. Ahem...

Yo yoooooo BN, du siger du er vokset fra Star Trek
Jeg gad først ikke diskutere det, men hey, what the heck?!
Du siger du så det i 80'erne, men har du haft de rette kanaler?
Dengang var der jo færre danske stationer end du har initialer

Måske så du det efter-syn-kro-ni-se-ret på tyske Sat Einz
Hvis du bedømmer det efter dét er du mere unfair end Ralph Fiennes
i Schindler's List, jovist Star Trek ka' godt være hit'n'miss
men dawg, det er stadig 1000 gange bedre end The Phantom Me-nace!

Det kan godt være jeg har været lidt fordumsfuld
Og nej, ikke alle 178 afsnit af TNG har været pure guld
Men hvis du mener det var så skidt, så var det altså ik' det samme vi
For de fleste afsnit funklede mere end guldfacaden på C3P-O

Jeg synes ærlig talt du skulle give det endnu en chance
For sidst du så Star Trek var Grækenlands økonomi stadig i balance
Jeg beklager den bøvlede tekst, jeg gør mit bedste på må og få
Men hvis du ærlig talt foretrækker de tre Star Wars-prequels, må jeg bare skråle [url=
War. War never changes.
Gravatar

#49 Highland Park 12 år siden

The Insider (46) skrev:
... en masse afsnit i [...] 1990'erne, hvor der ikke var adgang til det på dansk TV.
Nå, så må det være noget, jeg har drømt...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#50 The Insider 12 år siden

#49, hehe, ja okay, jeg så det også dengang på dansk tv, men det var først fra 1996 og fremover og endda på de små, lokale stationer (jeg voksede op med 60'er serien på Kanal Fyn). Men derfor studsede jeg over sætningen "Jeg så det i 1980'erne og 1990'erne", fordi adgangen til det i 80'erne og en stor del af 90'erne har været meget, meget minimal (og for det meste lig NUL). Da især hvis man ikke ligefrem har været fan og brugt tid og kræfter på at lede efter det :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: