Ganske vist indeholder denne disk blot fire afsnit af “Star Trek: The Next Generation”, men skivens vejledende udsalgspris er lav (mange steder sælges den for godt 130 kroner), og to af episoderne er blandt seriens allerbedste. Jeg er ikke bleg for at indrømme, at jeg har set alle afsnittene adskillige gange tidligere, men takket være den sublime restaurering af billed- og lydsiden føltes det, som om jeg så dem for allerførste gang. Her er desværre ikke meget ekstramateriale, men hvis man er fan (eller blot en nysgerrig sjæl) er skiven simpelthen et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 davenport 12 år siden

+1
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#12 Hr. Nielsen 12 år siden

BN (5) skrev:
får mig til at undre mig over, hvordan i alverden visse Star Trek-fans dog kan kritisere skuespil og narrativ/fortællerytme m.m. i de tre Star Wars-prequels?!
Nooooooooo, det er der da ingen der kunne finde på er der?
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#13 BN 12 år siden

HonoDelLoce (7) skrev:
#5

Der må vel også forventes at være forskel på skuespillet i en serie og så i en film-trilogi der kostede et mindre lands BNP at producere..


Hverken godt skuespil eller kravet om samme er afhængigt af penge. En dogme som 'Festen' har f.eks. været relativt billig at producere, men har fremragende skuespil. Så nej, det må ikke forventes.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#14 HonoDelLoce 12 år siden

Babo84 (9) skrev:
HonoDelLoce (7) skrev:
#5

Der må vel også forventes at være forskel på skuespillet i en serie og så i en film-trilogi der kostede et mindre lands BNP at producere..


Så fordi det er en serie, så er det undskyldt? Eller forstår jeg dig korrekt?


Haha, god måde at dreje ordene på ;)

Nej, jeg mener blot, at forventningerne til en trilogi, der skal efterfølge den måske mest elskede film-trilogi i verden og samtidigt har sådan et budget, ret beset må være højere end forventningerne til en tv-serie (omend den også er i et utroligt elsket univers).

BN (13) skrev:
HonoDelLoce (7) skrev:
#5

Der må vel også forventes at være forskel på skuespillet i en serie og så i en film-trilogi der kostede et mindre lands BNP at producere..


Hverken godt skuespil eller kravet om samme er afhængigt af penge. En dogme som 'Festen' har f.eks. været relativt billig at producere, men har fremragende skuespil. Så nej, det må ikke forventes.


Uden at ville forklejne serie-skuespilleres evner (som især kan virke dumt i disse dage, hvor alle film-stjerner synes at ville være med i serier :) ), så har man med Star Wars-prequel-trilogien rig mulighed for at bruge flere penge på at finde gode skuespillere - og få skrevet ordentlig dialog.

Men jeg vil egentlig give dig ret - man kunne have fundet en bedre skuespiller end Hayden Christensen til omkring 4 fadøls pris på enhver lokal bar.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#15 x marks the spot 12 år siden

..men skivens vejledende udsalgspris er lav (mange steder sælges den for godt 130 kroner)


Den kan nu også findes på bl.a. Play for ca. 75,-

Det bliver spændende at se, om Paramount/CBS fortsætter med de gode gerninger med DS9 og Voyager - alt efter indtjeningstallene fra TNG, går jeg ud fra.
Jeg håber, at Fox hopper med på vognen og udgiver The X-Files på BD.
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#16 Babo84 12 år siden

HonoDelLoce (14) skrev:
Haha, god måde at dreje ordene på ;)


Jeg stillede jo et spørgsmål. Og ellers skriver #13 det helt rigtig. Budget har intet at gøre med hvor godt skuespil bliver, eller om mine forventninger bliver højere eller lavere. Det har ganske vist noget med trends at gøre ifht deres samtid, som ikke alle er ligegode og mindeværdige. Men jeg er også med på, at tv-skuespil før måske ikke havde samme værdi, som skuespil har på tv idag :)
Gravatar

#17 Nukleon 12 år siden

#3 ILM lavede kun effekter til første afsnit. Derefter brugte de mindre og billigere FX-shops.

Men man kan vel godt sige at de lavede effekter til hele serien, da enormt mange af de stock-flybys af Enterprise-C fra Encounter at Farpoint blev genbrugt konstant gennem serien, især i de tidlige sæsoner, før de fik en ny mere håndterbar model.
Gravatar

#18 BN 12 år siden

HonoDelLoce (14) skrev:
så har man med Star Wars-prequel-trilogien rig mulighed for at bruge flere penge på at finde gode skuespillere - og få skrevet ordentlig dialog.


... hvilket man også gjorde.

HonoDelLoce (14) skrev:
Men jeg vil egentlig give dig ret - man kunne have fundet en bedre skuespiller end Hayden Christensen til omkring 4 fadøls pris på enhver lokal bar.


Muha-de-haha og ha
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#19 MMB 12 år siden

BN (18) skrev:
... hvilket man også gjorde.


Star Wars 1:

ANAKIN
Are you an angel?

PADME
What?

ANAKIN
An angel. I’ve heard the deep space pilots talk about them. They live on the moons of Iego. They’re the most beautiful creatures in the universe.

PADME
You’re a funny little boy. How do you know so much?

----------------------------

Star Wars 3:

ANAKIN
Don't you see, we don't have to run away anymore. I am more powerful than the Chancellor. I can overthrow him, and together you and I can rule the galaxy.

PADME
I don't believe what I'm hearing... Obi-Wan was right. You've changed.

ANAKIN
I don't want to hear any more about Obi-Wan. The Jedi turned against me. Don't you turn against me.

PADME
I don't know you anymore. Anakin, you're breaking my heart.
Gravatar

#20 The Insider 12 år siden

#17, Industrial Light & Magic bliver krediteret som effektmagere i rulleteksterne til samtlige 178 afsnit, så det tvivler jeg på.

Derudover har TNG klart bedre skuespil end de nyere Star Wars-film. Det er bare et ubestrideligt faktum! :-) Historiefortællingen er 85-90% af tiden også på et langt, langt højere niveau.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: