Ganske vist indeholder denne disk blot fire afsnit af “Star Trek: The Next Generation”, men skivens vejledende udsalgspris er lav (mange steder sælges den for godt 130 kroner), og to af episoderne er blandt seriens allerbedste. Jeg er ikke bleg for at indrømme, at jeg har set alle afsnittene adskillige gange tidligere, men takket være den sublime restaurering af billed- og lydsiden føltes det, som om jeg så dem for allerførste gang. Her er desværre ikke meget ekstramateriale, men hvis man er fan (eller blot en nysgerrig sjæl) er skiven simpelthen et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Babo84 12 år siden

Må der være ren nostalgi det her, for jeg finder det godt nok ikke godt. Jeg har set et par afsnit for nylig som kører på et af programmerne, og mindes at BN engang sagde noget med "pap kulisser", og det er umiddelbart det der falder mig ind. Slet ikke min kop te.
Gravatar

#2 Slettet Bruger [3161360420] 12 år siden

Jeg tror jeg venter til hele serien kommer på BD, men om ikke andet, så lyder det da spændende. :)
Gravatar

#3 The Insider 12 år siden

#1, eftersom serien rummer hele 178 afsnit siger det sig selv, at der befinder sig nogle rådne æbler i frugtkurven :-) Jeg ville nok selv anslå, at godt 40-45 af afsnittene er middelmådige eller det, der er værre - især i de første par sæsoner. Man kan bare have været uheldig, og jeg synes bestemt heller ikke, at det er alt Star Trek, der er decideret fantastisk. Men når "The Next Generation" er bedst, er det science fiction af allerhøjeste karat.

BN refererede formentlig til serien fra 60'erne, for visuelt holder TNG stadigvæk ganske godt (ILM stod trods alt for effekterne), og så har videobevaringen af afsnittene helt afgjort også haft en effekt på dens look. Når man ser afsnittene i HD, så har de et lækkert, filmisk look, der mere end matcher det i nyere tv-serier.
War. War never changes.
Gravatar

#4 Babo84 12 år siden

#3

Tak for udredningen :)
Gravatar

#5 BN 12 år siden

The Insider (3) skrev:
BN refererede formentlig til serien fra 60'erne


Jeps, det er korrekt.

direkte link: http://filmz.dk/star-trek-2-indtager-biograferne-m...

Men jeg må dog også sige, at jeg selv for Star Trek: The Next Generation's vedkommende finder skuespillet forholdsvis stift (det varierer noget) og meget, meget sæbeopera-agtigt, hvilket får mig til at undre mig over, hvordan i alverden visse Star Trek-fans dog kan kritisere skuespil og narrativ/fortællerytme m.m. i de tre Star Wars-prequels?! For hvis det her er kriteriet, så kan der umuligt være noget at komme efter i sidstnævnte.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#6 Babo84 12 år siden

#5

hehe nu kommer SW på banen igen, og så bliver det laaaangt :)

Men de afsnit jeg har set fra TNG, så er jeg helt enig. Jeg kunne så godt lide hvad Abrams gjorde med filmen, men serierne? Nej tak.
Gravatar

#7 HonoDelLoce 12 år siden

#5

Der må vel også forventes at være forskel på skuespillet i en serie og så i en film-trilogi der kostede et mindre lands BNP at producere..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#8 davenport 12 år siden

#6 Det er to vidt forskellige ting. Abrams er også fedt, serierne er noget helt andet, og kræver nok noget mere indlevelse.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#9 Babo84 12 år siden

HonoDelLoce (7) skrev:
#5

Der må vel også forventes at være forskel på skuespillet i en serie og så i en film-trilogi der kostede et mindre lands BNP at producere..


Så fordi det er en serie, så er det undskyldt? Eller forstår jeg dig korrekt?
Gravatar

#10 Slettet Bruger [3161360420] 12 år siden

At hoppe på skuespillet i en tv-serie der ligger så langt fra moderne tv, som TNG gør, er en kende useriøst.

Dengang var der stor forskel på skuespil i tv-serier og skuespil i film, ganske sikkert fordi man arbejdede under nogle helt andre forhold, end hvis man f.eks. indspillede en film. Jeg synes endda der er stor forskel på hvordan Patrick Stewart spille Picard fra tv til film.

Sammenlign f.eks. "Shogun" eller "North and South" med store mini-serier som f.eks. "Band of Brothers", der er er kæmpestor forskel.

Skriv ny kommentar: