Ganske vist indeholder denne disk blot fire afsnit af “Star Trek: The Next Generation”, men skivens vejledende udsalgspris er lav (mange steder sælges den for godt 130 kroner), og to af episoderne er blandt seriens allerbedste. Jeg er ikke bleg for at indrømme, at jeg har set alle afsnittene adskillige gange tidligere, men takket være den sublime restaurering af billed- og lydsiden føltes det, som om jeg så dem for allerførste gang. Her er desværre ikke meget ekstramateriale, men hvis man er fan (eller blot en nysgerrig sjæl) er skiven simpelthen et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Kruse 12 år siden

The Insider (28) skrev:
Babo er jo bare frustreret, fordi Inception tyvstjal sit plot fra et afsnit af "Star Trek: Deep Space Nine" ;-)


....som har tyvstjålet sit plot fra et afsnit af serien "The Prisoner" ;)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#32 Babo84 12 år siden

Kruse (31) skrev:
....som har tyvstjålet sit plot fra et afsnit af serien "The Prisoner" ;)


Som sikkert har tyvstjålet noget fra dengang BN levede for mange år siden (og genopstod) og lavede sin version af SW :)
Gravatar

#33 MMB 12 år siden

BN (26) skrev:
Har JEG dét? Næh ... så hvad er det du snakker om?

Foeller (23) skrev:
Jeg kan sagtens forstå, du synes, Star Wars 3 er fantastisk, men det er fandme ikke på grund af dens dialog. :)




BN (18) skrev:
... hvilket man også gjorde.

HonoDelLoce (14) skrev:
så har man med Star Wars-prequel-trilogien rig mulighed for at bruge flere penge på at finde gode skuespillere - og få skrevet ordentlig dialog.


Jeg synes ikke, dialogen i Star Wars 1-3 er god, og det synes du (udskift bare ordet epokegørende med ordentlig).

Nej, dialogen i et sci-fi eventyr behøver ikke at være stor kunst, og f.eks. Cameron viser fint, at stor dialog ikke er nødvendigt. Stor dialog er heller ikke nødvendigt i Star Wars universet. Det er ikke stor dialog, som filmene afhænger af. Og langt hen ad vejen generer dialogen mig ikke i den gamle Star Wars universet, men der er af og til - især i den nye trilogi - hvor dialogen simpelthen står dårligt ud og medvirker til, at mit samlede indtryk af fimene bliver dårligere.
Gravatar

#34 Babo84 12 år siden

Foeller (33) skrev:
Cameron viser fint, at stor dialog ikke er nødvendigt


Hudson: Man, this floor is freezing.
Apone: What do you want me to do, fetch your slippers for you?
Hudson: Gee, would you sir? I'd like that.

:)
Gravatar

#35 Nukleon 12 år siden

#20 De er netop krediteret fordi de blev ved med at bruge deres stock-optagelser og modelskibe. Det fremgår ret tydeligt af ekstra-materialet på DVD udgaven af sæson 1.

Det er i øvrigt også logisk nok. ILM var og er alt for dyre til at man kan bruge dem på ugentlig basis, så de fik dem blot til at bygge skibsmodellerne og lave effekter i første afsnit, som så konstant blev genbrugt. Det er især næsten altid præcis den samme vinkel der bliver brugt i hvert afsnit når "Captains Log" høres.
Gravatar

#36 MMB 12 år siden

Babo84 (34) skrev:
Hudson: Man, this floor is freezing.
Apone: What do you want me to do, fetch your slippers for you?
Hudson: Gee, would you sir? I'd like that.

:)


Der er altid undtagelser... Og nu, hvor jeg tænker over det, så har Cameron sgu også en del cheesy dialog. Især i Aliens og også lidt i Avatar.
Gravatar

#37 The Insider 12 år siden

#35, men dengang (fra serien startede i '87, til den sluttede i '94) var de jo et klart mindre selskab, end de er i dag, og jeg er STENSIKKER på, at de ikke kun arbejdede på piloten, for jeg har set interviews med ILM-folk, der bl.a. diskuterer skabelsen af det computergenererede væsen i "Galaxy's Child". Hvor om alting er - serien har sgu nogle flotte effektskud, der stadigvæk holder i dag, uanset hvem der så står bag.
War. War never changes.
Gravatar

#38 The Insider 12 år siden

#31, hehe, også et godt afsnit af "The Prisoner"! :-) Men i netop DS9-afsnittet skal en gruppe Starfleet-officerer trænge ind i en magtfuld mands underbevidsthed med udstyr, der påmonteres offerets hoved og krop, hvorefter de drager rundt i mandens drømme og leder efter informationer, som han har gemt på terminaler og papirer - nøjagtig ligesom Watanabe i Inception.

Babo: "Who cares? Inception er 50 gange bedre."

Jamen, det kan du jo ikke vide... du har lige indrømmet, at du kun har set få minutters Star Trek alt i alt. Selvom du tidligere havde bekendtgjort, at du havde set flere afsnit, hvilket jeg antog var en overdrivelse. De fleste nedsabler Star Trek uden at have set det eller efter at have set blot et par tilfældige minutter under en gammel omgang zapning. Har netop set BBC's splinternye og sensationelle udgave af Sherlock Holmes, så jeg følte mig nødsaget til at prøve at deducere.

Babo: "Touché. Køber minimum 15 sæsoner på dvd i morgen, så jeg kan udtale mig grundigere om sagen."

Såååådan.
War. War never changes.
Gravatar

#39 Nukleon 12 år siden

#37 Effekterne I "Galaxy's Child" blev lavet af Rhythm & Hues. Måske var det dem i interviewet og ikke ILM?
Gravatar

#40 HonoDelLoce 12 år siden

The Insider (38) skrev:
#31, hehe, også et godt afsnit af "The Prisoner"! :-) Men i netop DS9-afsnittet skal en gruppe Starfleet-officerer trænge ind i en magtfuld mands underbevidsthed med udstyr, der påmonteres offerets hoved og krop, hvorefter de drager rundt i mandens drømme og leder efter informationer, som han har gemt på terminaler og papirer - nøjagtig ligesom Watanabe i Inception.


Hey, lige nøjagtig det afsnit så jeg vidst på 6'eren for nogle uger siden. Det er det, hvor han (hvis drømme de invaderer) er med i et skuespil, right?

EDIT: Næh, nevermind - det hænger alligevel ikke helt sammen med det du skriver :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: