“Taken 2” er ikke noget filmisk mesterværk, men det er forbistret god underholdning med ægte kultpotentiale, og det skyldes først og fremmest den evigt seje Liam Neeson. Ingen kan levere dumme replikker med så meget overskud som ham, såsom når hans datter spørger, om hun skal stoppe for politiet, og han svarer: ”Nej, jeg har lige skudt én af dem”. Det lyder bare så råt! Kunne du lide den første “Taken”, så er toeren et must – og så længe Liam Neeson er med, så er jeg også mere end frisk på en treer!

Se også: Filmz TV: “Taken 2”-interviews med Liam Neeson og instruktøren!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 pow9199 11 år siden

Jeg håbede på jeg ville vågne op, badet i sved. I stedet ku jeg smage mit eget blod i munden og føle Luc Besson oppe i mig. Det gjorde ondt. Det gør ondt... Jeg forsøger at vaske skammen væk, men ligemeget hvor meget jeg skrubber og vasker, så er Luc og Taken 2 inde i mig hele tiden.

Nu græder jeg hele tiden. Mine venner og familie siger jeg ligner et spøgelse, og er blevet så fjern. Måske jeg bare skulle gøre en stopper for det...

Men Liam Neeson får de lige hevet den op på en 1'er... Desværre er det på milliard skalaen, så 1/1000000000 herfra
Gravatar

#32 doom WAD 11 år siden

Så den i går og er enig i anmeldelsen. En kort og præcis film med smæk for skillingen. Det er Jason Bourne, når han fylder 60 og forsvarer familien.

Mikroskopisk anke:
Hvorfor skulle datteren med stor fare for dem køre gennem ambassadeafspærringen? Det var vist mere sandsynligt, at de var blevet savet over af maskinkanonen. Det gav ikke mening, da de to Mercedes M'ere allerede VAR sat ud af spillet. Datteren kunne således blot haver bremset ude foran. Denne manus-beslutning gjorde også springet til næste scene en smule søgt, idet det - uanset hans kontakter på golfbanen - var noget usandsynligt, at han var på fri fod måske en lille halv time efter dén entre. Synes den scene med ambassade-ramming var noget urealistisk og unødvendig.


Mikroskopisk anke 2: Der var en smule tendens til for meget close up / shaky cam i slagsmålene, men det var ikke decideret forstyrrende.

Ericmase (8) skrev:
Kunne du lide den første "Taken", så er toeren et must - og så længe Liam Neeson er med, så er jeg også mere end frisk på en treer!


Og det skulle der være mulighed for, når de to sønner bliver knotne :-)
Gravatar

#33 doom WAD 11 år siden

En anden har også fat i denne passus fra anmeldelsen:

"af uransagelige årsager fik en af verdens bedste mandlige skuespillere til at acceptere hovedrollen."

Skal lige være sikker på at anmelderen og jeg taler om den samme, angiveligt ellers kompromisløse rolle-vælger: Derfor - er det ham her, du mener?

Gravatar

#34 BN 11 år siden

[quote=Doc Doom (33)]En anden har også fat i denne passus fra anmeldelsen:

"af uransagelige årsager fik en af verdens bedste mandlige skuespillere til at acceptere hovedrollen."

Skal lige være sikker på at anmelderen og jeg taler om den samme, angiveligt ellers kompromisløse rolle-vælger: Derfor - er det ham her, du mener?



Er det at sige ja til en hovedrolle i en af verdens mest populære filmserier, at gå på kompromis?

Hvis du i den forbindelse vil argumentere for, at Liam Neeson burde have kunnet se på manuskriptet, at 'The Phantom Menace' ville blive dårlig (hvad nogle jo mener, den er), så tænk over følgende: Alec Guinness var meget i tvivl om, hvor vidt han havde begået en fejl ved at sige ja til at medvirke i den første Star Wars-film. Replikkerne var dårligt skrevet, mente han, og han var generelt meget usikker på kvaliteten af den færdige film. Gik han på kompromis rent kunstnerisk? Og endnu vigtigere: var dette i så fald en dårlig ting?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#35 Kyllingebenet 11 år siden

pow9199 (31) skrev:
I stedet ku jeg smage mit eget blod i munden og føle Luc Besson oppe i mig


Sådan nogle episoder ville jeg nok holde for mig selv.
Gravatar

#36 FingerZ 11 år siden

Synes der var gode takter i den første film .. Så absolut .. Men også mindre gode .. Slutningen eksempelvis ..

Tror nu ikke jeg vil komme til at give "Taken 2" 5 stjerner .. Det er ikke en type af film, som higer efter 5 stjerner i mine øjne .. Let fordøjeligt og strømlinet .. Sådan havde jeg det med 1'eren .. Men stadigt underholdende inden for genren ..

Men Liam er "kold" og perfekt til rollen .. Ingen tvivl ..



Gravatar

#37 Silver666 11 år siden

Har lige set Taken 2.
1eren var jeg helt vild med på grund af Bryan Mills en ældre udgave af Jason Bourne og især action delen var fed på trods af lidt hurtig klipning i action scenerne.

2eren er en mærkelig størrelse som jeg på en måde kan dele op i to dele 1.historien,skuespillet, spænding
2 action delen

historien var udmærket og skuespillet var også fint filmen var spændende.

action delen der gik det gal!
.Jeg har set en del action film med hurtig klipning det her er dog det værste jeg nogensinde har set
.Der blev klippet så hurtig i kamp scener og bil jagter med close ups at det næsten hele tiden var umuligt at se hvad der forgik?
.Mig og min kammerat var færdig af grin!
jeg spurgte ham flere gange hvad skete der? der svarede han det ved jeg ikke?
.Det var som om instruktøren ikke kunne lave action?
så han klippede hurtig for at skjule det
.Han satte f.eks slåskamp igang mens den stod på var der ingen hovde eller hale i det
,også sluttede han af med the bad guy lå og var færdig så kunne man se resultatet nå ok han bankede ham hvis med det der våben tror jeg?

.Virkelig synd :-(
Jeg vil dog gerne se en Taken 3 (pliz med en ny instruktør!)
fordi karakteren Bryan Mills er så bad ass :-)
Gravatar

#38 Richard Burton 11 år siden

#37 Det lyder som en direct-to-bin film.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#39 doom WAD 11 år siden

BN (34) skrev:
Er det at sige ja til en hovedrolle i en af verdens mest populære filmserier, at gå på kompromis? Hvis du i den forbindelse vil argumentere for, at Liam Neeson burde have kunnet se på manuskriptet, at 'The Phantom Menace' ville blive dårlig (hvad nogle jo mener, den er), så tænk over følgende: Alec Guinness var meget i tvivl om, hvor vidt han havde begået en fejl ved at sige ja til at medvirke i den første Star Wars-film. Replikkerne var dårligt skrevet, mente han, og han var generelt meget usikker på kvaliteten af den færdige film. Gik han på kompromis rent kunstnerisk? Og endnu vigtigere: var dette i så fald en dårlig ting?


BN det er sgu synd at du når at skrive sådan en lang smørre affødt af noget jeg var sikker på alle kunne se var en ren og skær joke til jeres underholdning, der kørte på den ret absurde midichlorian-ide. Det var så ikke tydeligt nok :-)
Gravatar

#40 BN 11 år siden

Doc Doom (39) skrev:
BN det er sgu synd at du når at skrive sådan en lang smørre affødt af noget jeg var sikker på alle kunne se var en ren og skær joke til jeres underholdning, der kørte på den ret absurde midichlorian-ide. Det var så ikke tydeligt nok :-)


Meget humor dækker som bekendt over folks VIRKELIGE meninger og bruges særdeles ofte til at understrege disse meninger. Men ifølge dine egne ord mener du altså ikke den kritik, du indikerede med ordene "den samme, angiveligt ellers kompromisløse rolle-vælger".

Fint nok. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: