“Taken 2” er ikke noget filmisk mesterværk, men det er forbistret god underholdning med ægte kultpotentiale, og det skyldes først og fremmest den evigt seje Liam Neeson. Ingen kan levere dumme replikker med så meget overskud som ham, såsom når hans datter spørger, om hun skal stoppe for politiet, og han svarer: ”Nej, jeg har lige skudt én af dem”. Det lyder bare så råt! Kunne du lide den første “Taken”, så er toeren et must – og så længe Liam Neeson er med, så er jeg også mere end frisk på en treer!

Se også: Filmz TV: “Taken 2”-interviews med Liam Neeson og instruktøren!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 The Insider 11 år siden

#19, shit altså... Og lige så ubrugelig som Vinterbergs kritik af "Dredd", som var 80% handlingsreferat og rummede halvandet argument.
War. War never changes.
Gravatar

#22 Richard Burton 11 år siden

#20 Jeg kan finde tråden. Men jeg kan godt nok ikke finde "mig" i den debat :)

http://filmz.dk/forum/anmeldelser/salt-60377/page2

Knuz ;)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#23 Batsy 11 år siden

x marks the spot (18) skrev:
Er enig med #17.
Den var direkte kedelig. Etteren var rigtig god underholdning, men denne her havde ikke en gang et klimaks. Hovedskurken er jo en tøsedreng.

Havde etteren en hovedskurk overhovedet?
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#24 Hr. Nielsen 11 år siden

Ingeniosus (22) skrev:
#20 Jeg kan finde tråden. Men jeg kan godt nok ikke finde "mig" i den debat :)
Ja ja, jeg kan jo huske forkert. Du har blot så ofte optrådt som min nemesis, så jeg sgu drømmer om dig;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#25 x marks the spot 11 år siden

#23
Nej, men det havde toeren - og desværre ikke en særlig effektiv én IMHO. Det er jo en smagssag, men jeg var temmelig skuffet.
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#26 filmkorn.dk 11 år siden

#23 Nej, og det var en af dens styrker. Skurken forblev denne mystiske, skjulte fjende. Lidt som jeg tror det er i virkeligheden, hvor der ikke nødvendigvis er en 'end of level bad guy' i alle forbryderorganisationer. De har lært at sprede sig ud, så de er sværere at ramme. Lidt som terrorister.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#27 Batsy 11 år siden

tournesoller (26) skrev:
#23 Nej, og det var en af dens styrker. Skurken forblev denne mystiske, skjulte fjende. Lidt som jeg tror det er i virkeligheden, hvor der ikke nødvendigvis er en 'end of level bad guy' i alle forbryderorganisationer. De har lært at sprede sig ud, så de er sværere at ramme. Lidt som terrorister.


Jep, lidt det samme som de nye bond film, James bond fanger egentlig altid sidst kun en "fisk", og ikke selve hajen.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#28 emilernstsen 11 år siden

Er enig med #17.
Den var direkte kedelig. Etteren var rigtig god underholdning, men denne her havde ikke en gang et klimaks. Hovedskurken er jo en tøsedreng.
Gravatar

#29 Lord Beef Jerky 11 år siden

Ingeniosus (19) skrev:
Så det her fra Politiken, er en anmeldelse?

http://politiken.dk/ibyen/film/ECE1771641/liam-nee...

Man skulle have været uddannet! Hvilken loppetjans!


Hahaha, jeg har flere gange sendt mails til politiken, da netop Søren Vinterbeg ofte kommer med en del usandheder i sine anmeldelser, da han åbenbart er for doven til at tjekke sine fakta. I hver mail slutter jeg også lige af med, at hvis de har brug for en mindre doven anmelder, skal de bare sige til. Svaret er dog altid "tak for mailen, beskeden er givet videre". Hvorfor fanden de ikke fyrer den klaphat, forstår jeg absolut ingenting af.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#30 KasperBS 11 år siden

Har set den og synes den er ok. Ville dog nøjes med at give den 3 stjerner. Synes ikke den er lige så god som 1 eren som jeg personligt ville have givet 4 stjerner.

Skriv ny kommentar: