Steven Spielberg er om nogen faderen til den moderne Hollywood-film. Han kender filmmediet som sin egen bukselomme, og snor sig uden problemer ind og ud af alle genrer. Som publikum kender vi efterhånden også hans bukselomme ganske godt. Lidt for godt. For “The Terminal” bærer præg af, at være et stykke rutinearbejde, som vi ofte har set det før. Selvom filmen på næsten alle punkter er velgennemført, kan man ikke lade være med at undre sig over, hvad der blev af den Spielberg, som stod bag film som “Jaws” og “Jurassic Park”.

“The Terminal” er på grænsen til at være en romantisk komedie, men humoren bliver lidt for fald-på-halen agtig, og kærlighedshistorien totalt ligegyldig. Men når alt kommer til alt, og hjertet skal bestemme, så er “The Terminal” en ganske sød film, som ville passe fint ind efter en romantisk middag med kæresten.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-irréversible 19 år siden

Det her er den bedste film JEG har set i biografen siden "Ringenes Herre: Kongen Vender Tilbage" - og jo, jeg hader Catherine Zeta-Jones, og jo, jeg er DØD-kræsen med film. Jeg ser højst 3-4 film ud af 200 om året, som jeg vil kalde mesterværker. Og det synes jeg (modsat de fleste af verdens anmeldere, hvad angår denne film), at "The Terminal" er! Jeg kan ikke huske, hvornår jeg har leet så meget og så højlydt i en biograf, som da jeg så denne film, som er den bedste feel-good-movie i årevis! Catherine Zeta-Jones er kedelig, irriterende og overflødig i den, men hun er heller ikke så meget med, så hun kan ikke pille resten af værket ned: Det her er ikke kunst, men underholdning i absolut topklasse! Jeg kan kun sige bravo!
Gravatar

#12 Spanner 19 år siden

Jeg deler så ikke irréversibles holdning til filmen.

Den var da sjov nok i glimt, og Hanks spiller godt, men resten af castet synes jeg halter noget igennem deres replikker og kommer aldrig til at virke som rigtige mennesker. De er karikaturer af stereotyper og kommer aldrig til at virke overbevisende.

Filmen bliver desuden langtrukken undervejs, så man lidt føler, at man er fanget i biografen på samme måde som Navorski er fanget i Terminalen.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#13 El vez 19 år siden

#12 aha, så det er måske bevidst? hehe.

#11 Jeg har ikke set Terminal, men "Eternal Sunshine" har for mig været de sidste års bedste feel-good movie og meget mere.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#14 filmz-The Omen 19 år siden

Kærligheds historien er ligegyldig for filmen, den fortjener kun 3
Don't waste my motherfucking time.
Gravatar

#15 filmz-Angel Eyes 19 år siden

#13: Jeg kan kun være enig! Men kunne nu godt tænke mig at se The Terminal; om ikke andet så for Hanks komiske præstation. Men en fin anmeldelse!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#16 Patriarch 19 år siden

Dine kommentare angående John Williams grænser til blasfemi...men ok... Jeg er en tilgivende mand :D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#17 DjBeau 19 år siden

For at være ærlig har jeg selv været stor John Williams fan. Har været... Som sagt synes jeg ikke, han laver noget mere, som han ikke har lavet før. Og det er jo ellers ikke fordi, han ikke får storfilmene til det.
Ok, Jurassic Park temaet var faktisk pænt godt, synes jeg.
What would Egon Olsen do?
Gravatar

#18 Hasselguff 19 år siden

Jeg kunne rigtig godt lide temaerne til både "A.I." og "Catch me...", som jeg nemlig synes bød på noget nyt fra Williams af. Hans score til "Schindler's List" er legendarisk i sig selv, og derudover synes jeg faktisk også hans arbejde på den tredje "Harry Potter" film havde sine højdepunkter. Bl.a. "Something wicked this way comes..." korsangen var fed.

Men det er måske rigtigt, at han inden for den seneste årrække ikke har lavet nogen af de helt store temaer, som vil blive hængende på samme måde som "Star Wars" etc.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#19 Patriarch 19 år siden

Jeg synes uden pis at alt hvad Williams har lavet holder...rup og stub- I nyere tid Angelas Ashes, Minority Report, AI, Amistad, Catch me og også The Terminal.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#20 JannikAnd 19 år siden

#17

Men nu er "Jurrassic Park" jo ikke rigtig en ny film længere...

Skriv ny kommentar: