Steven Spielberg er om nogen faderen til den moderne Hollywood-film. Han kender filmmediet som sin egen bukselomme, og snor sig uden problemer ind og ud af alle genrer. Som publikum kender vi efterhånden også hans bukselomme ganske godt. Lidt for godt. For “The Terminal” bærer præg af, at være et stykke rutinearbejde, som vi ofte har set det før. Selvom filmen på næsten alle punkter er velgennemført, kan man ikke lade være med at undre sig over, hvad der blev af den Spielberg, som stod bag film som “Jaws” og “Jurassic Park”.

“The Terminal” er på grænsen til at være en romantisk komedie, men humoren bliver lidt for fald-på-halen agtig, og kærlighedshistorien totalt ligegyldig. Men når alt kommer til alt, og hjertet skal bestemme, så er “The Terminal” en ganske sød film, som ville passe fint ind efter en romantisk middag med kæresten.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Zelle 19 år siden

Det er en godt skrevet anmeldelse og jeg ser frem til at læse flere af dig ;D
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#2 ks 19 år siden

Enig, filmen lyder kedelig, men en rigtig velskrevet anmeldelse! :)
Gravatar

#3 gi-jones 19 år siden

Jeg skal se den i morgen. Uanset hvad nogen siger. Nye Spielberg film er altid noget jeg glæder mig meget til. Der har dog været usædvanlig lidt omtale om denne her. Har faktisk ikke engang set en trailer for den.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#4 DarkLight 19 år siden

Jeg synes nu filmen er ganske fremragende, båret frem af Tom Hanks.

4/6
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#5 Michael Andersen 19 år siden

Jeg vil også give filmen 4/6. Den er ikke perfekt, men det er en lille, sjov film hvor det virker som Spielberg har nydt at lægge de store ambitioner på hylden, og har koncenteret sig om at lave en sjov feelgood-film. Uden Tom Hanks som Viktor Navorski og de mange pudsige quotes havde det dog ikke gået.

Dixon: "Are you afraid of returning to your country?"
Navorski: "Not afraid."
Dixon: "But aren't you afraid of something?"
Navorski: "I am afraid for... ghosts."
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#6 Yoda 19 år siden

Det kan godt være, at du ikke har en universitetsuddannelse, som du skriver om dig selv i din præsentation, men du har begået en rigtig god og velskrevet anmeldelse - det er du skrap til.

Godt gået, lad os få mere af den slags. :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#7 JannikAnd 19 år siden

Fin anmeldelse, djbeau. Overvejet og yderst velskrevet. Ser frem til at gennemlæse flere anmeldelser fra din side i nær fremtid.

Til vores admins:

Ville det ikke være meget aktuelt med en "Bedste Spielberg film"-poll nu? Mindes ikke, der har været sådan en tidligere. Bare et foreslag.
Gravatar

#8 filmz-Randy Savage 19 år siden

er ikke helt enig synes filmen er fremragende 5/6
Gravatar

#9 DjBeau 19 år siden

Tak for de pæne ord. Det er jo en dejlig modtagelse, må man sige.
Angående det med den bedste Spielberg-film... Jeg holder på Jaws.
What would Egon Olsen do?
Gravatar

#10 filmz-Wacker 19 år siden

Lige hjemvendt fra Cinemaxx, og vil gerne give den 4/6

Lidt spoiler:

Den blev lidt langtrukken på et tidspunkt, og så synes jeg at historien bag Zeta Jones var dårlig, men filmen bliver holdt oppe af Tom Hanks og Inderen hele vejen :-D
Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk

Skriv ny kommentar: