Steven Spielberg er om nogen faderen til den moderne Hollywood-film. Han kender filmmediet som sin egen bukselomme, og snor sig uden problemer ind og ud af alle genrer. Som publikum kender vi efterhånden også hans bukselomme ganske godt. Lidt for godt. For “The Terminal” bærer præg af, at være et stykke rutinearbejde, som vi ofte har set det før. Selvom filmen på næsten alle punkter er velgennemført, kan man ikke lade være med at undre sig over, hvad der blev af den Spielberg, som stod bag film som “Jaws” og “Jurassic Park”.

“The Terminal” er på grænsen til at være en romantisk komedie, men humoren bliver lidt for fald-på-halen agtig, og kærlighedshistorien totalt ligegyldig. Men når alt kommer til alt, og hjertet skal bestemme, så er “The Terminal” en ganske sød film, som ville passe fint ind efter en romantisk middag med kæresten.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Zelle 19 år siden

#30 - Ikke så vildt godt 'fundet på' da den jo er løst baseret på iraneren der bor i De Gaulle lufthavnen.... ;D
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#32 gi-jones 19 år siden

Alle historier er inspireret af et eller andet. Kunsten er, at kunne udskille de gode inspirationer fra de dårlige. En mand i et lille firkantet rum får ikke mange ideer, men hvis du går en tur på gaden kommer de. Hvis du tager et fly til Frankrig kommer de måske også.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#33 Zelle 19 år siden

#32 - Jaja, selvfølgelig... Det var heller ikke ment på den måde... Bare at konceptet af at der er en der bliver fanget i en lufthavn og tvunget til at bo der ikke var ren og skær god fantasi... Det er selvfølgelig godt fundet på at lave en film og lave den som den nu er gjort (tror jeg, har ikke set den endnu)...
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#34 filmz-Bruce 19 år siden

Må være et eller andet jeg har misforstået. Terminalen er en udemærket lille film (ok...den kostede 5 gange mere end Taegugki...det siger lidt om vanvid!) og Tom Hanks leverer som forventet, en god præstation (for 25 mill $ ville jeg forvente han kunne gå OG skide ovenpå vandet!). Men der skal godt nok være depression i skuespilleriet i år, hvis det er Oscar potentiale. Det kan jo være han bli'r det, for Hollywood har ikke leveret det store på den front. Men inklusive de udenlandske præstationer, så har han ikke en chance.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#35 DarkLight 19 år siden

#32
"...En mand i et lille firkantet rum får ikke mange ideer..."

Cube? :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#36 jessup 18 år siden

Den dårligste film jeg har set fra Spielbergs hånd - jeg hverken tror på eller er fanget af historien 3/6.
This is just until June
Gravatar

#37 filmz-Is 18 år siden

En okey film der fortjener 4/6

Skriv ny kommentar: