Ligesom den første sæson af “The Walking Dead” springer tv-seriens anden årgang ud af starthullerne med manér, men den bliver gradvist mindre ambitiøs og mindre uhyggelig. På trods af et par solide afsnit og flere effektive øjeblikke er sæsonen alt i alt en noget blandet landhandel, og hvis “The Walking Dead” ikke skal ende som en fodnote i gysergenrens leksika, skal den 3. sæson dæleme levere varen. Seriens fans vil formentlig købe denne udgivelse under alle omstændigheder, og de kan glæde sig over, at afsnittene både ser godt ud og lyder godt på Blu-ray, samt at ekstramaterialet er ganske hæderligt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 X&O 11 år siden

MuManden (30) skrev:
Jeg har set serien på DR HD og glædede mig hver Søndag aften til et nyt afsnit og tænkte sgu ikke på at serien skiftede fra sæson 1 til 2 undervejs, så for mig må sæson 1 og 2 være lige gode og det er i hvert fald mindst 5* ud af 6.


Havde helt samme oplevelse. Det fede ved den her serie er netop hvor lidt forudsigelig den er, når det kommer til hvem der dør.
Gravatar

#32 Nicki52 11 år siden

Jeg gir productionselskabet skylden. De satte budgettet ned på produktion og kunne ikke gøre de fede ting som Darabont havde forberedt. Det er derfor han ikke er showrunner mere. De slutter så også anden sæson med stil. Men mon ikke budgettet er blevet sat lidt op efter anden sæson var en (seermæssig) succes. Der ihvertfald flere zombiekillers i tredje sæson. Men ja, den er sgu lidt kedelig, men de forstå at holde seerne ved, ved at slutte hvert afsnit spændende af.

The Insider (9) skrev:
(og nu hvor den ene af seriens to interessante karakterer, Shane, også er væk)

Det var jo forudsigeligt at han skulle dø, for han trængte sig selv op i en krog. Han dør også rimelig tidligt i tegneserien, det var bare ikke helt samme morder. Men der kommer to interessante karakterer til.
Og hvis de dræber T-Dog, håber jeg de fortæller noget om hans fortid. Det må de også gøre med de nyankomne overlevende.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#33 filmzkim 11 år siden

Jeg synes, at sæson 2 er væsentlig bedre end sæson 1. Afslutningsafsnittet i sæson 1 er jo helt til rotterne, absolut plat.
Gravatar

#34 davenport 11 år siden

Jeg glæder mig helt vildt til at se hvad Michonne er for en. Jeg har læst forhistorien her:
]http://www.hollywoodreporter.com/live-feed/walking-dead-who-is-michonne-origin-story-playboy-robert-kirkman-300758


Synes det var en fed ses. og var super underholdt!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#35 The Insider 11 år siden

Fans af "The Walking Dead" eller gode adventurespil (jeg fristes næsten til at sige "alle og enhver") bør prompte anskaffe sig Telltales "The Walking Dead"-spil. Vi har talt kort om det tidligere her i tråden, og nu fik jeg for nylig downloadet de første tre episoder (de tager godt to timer at gennemføre hver især, og de to sidste dele kommer hhv. i oktober og november), og det er svært at beskrive, hvor godt det egentlig er.

Derudover får det kun tv-serien til at se endnu dårligere ud - spillets karakterer og historier er simpelthen banelængder bedre. Der er ikke én meningsløs bifigur, ikke ét minuts meningsløs tomgang, og så tager alle de moralske dilemmaer for alvor kegler. Puha. Jeg var tilmed tæt på at knibe en enkelt tåre under slutningen af Episode 3 - jeg mindes ikke umiddelbart, at et spil nogensinde har fremprovokeret så voldsom en reaktion hos mig. Summa summarum: Om man så hælder til zombier eller ej, bør man tage et nærmere kig på spillet, og så håber jeg da også, at tv-seriens bagmænd skeler misundeligt til spillets historie og hæver niveauet. Har desværre mine tvivl.
War. War never changes.
Gravatar

#36 Lawman. 11 år siden

#35 - tak for anbefaling! Hvilken platform har du spillet på? :)
Gravatar

#37 elwood 11 år siden

Jeg var tilmed tæt på at knibe en enkelt tåre under slutningen af Episode 3 - jeg mindes ikke umiddelbart, at et spil nogensinde har fremprovokeret så voldsom en reaktion hos mig.

Og her er jeg så nødt til og trække SS2 kortet 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#38 The Insider 11 år siden

#36, PS3. Jeg overvejede at købe det til min iPhone, men jeg ved nu, at jeg ville have fortrudt det. Det fortjener at blive spillet på en stor skærm :-)

#37, hehe, touché! :-) Nu mente jeg dog her, at jeg ikke mindes, hvornår et spil tidligere har været tæt på at få mig til at knibe en tåre... Det gør tanken om, at vi aldrig får et System Shock 3 til gengæld... :'-(
War. War never changes.
Gravatar

#39 Highland Park 11 år siden

Kan det bedst betale sig at købe spillet direkte hos Telltale Games?
Det er så sjældent, at jeg anskaffer mig spil, så jeg er helt blank, hvad de forskellige udbydere, services og prisniveauer angår. Hvis muligt vil jeg gerne kunne betale uden først at skulle oprette en konto.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#40 doom WAD 11 år siden

hvornår starter sæs 3 på DR? hvis ikke allerede, er bortrejst

Skriv ny kommentar: