Ligesom den første sæson af “The Walking Dead” springer tv-seriens anden årgang ud af starthullerne med manér, men den bliver gradvist mindre ambitiøs og mindre uhyggelig. På trods af et par solide afsnit og flere effektive øjeblikke er sæsonen alt i alt en noget blandet landhandel, og hvis “The Walking Dead” ikke skal ende som en fodnote i gysergenrens leksika, skal den 3. sæson dæleme levere varen. Seriens fans vil formentlig købe denne udgivelse under alle omstændigheder, og de kan glæde sig over, at afsnittene både ser godt ud og lyder godt på Blu-ray, samt at ekstramaterialet er ganske hæderligt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Slettet Bruger [2577443290] 11 år siden

Ja, serien er fanme kedelig i 7-8 afsnit og det er lidt under, at Daryl er relativt interessant, da han slet ikke er med i tegneserien og man ellers skulle mene at der er masser at hente fra originalmaterialet.

Det er ikke umuligt, at jeg ser sæson to færdig og giver sæson tre en chance, men på nuværende tidspunkt, har jeg næsten afskrevet den.
Gravatar

#2 The Insider 11 år siden

Jeg krydser personligt samtlige fingre og tæer for, at alle karakterer - minus Daryl - aflives i et brag af et åbningsafsnit i sæson 3, hvorefter Daryl overtager serien fuldstændigt. Det eller at han får sin egen spin-off :-)
War. War never changes.
Gravatar

#3 theassociate2010 11 år siden

100% enig i anmeldelsen. Dog kan jeg ikke se det med accenten, i USA bliver han næsten lovpriset for at naile Texas accenten så godt på trods af han er brite.
Gravatar

#4 The Insider 11 år siden

#3, yes, det er besynderligt, jeg har også hørt mange derovre lovprise hans accent (dog også flere, som har nedsablet den). Jeg synes, at den især stikker uheldigt ud, når de "ægte texanere" åbner munden, mens han er på skærmen. Men ja, det er endda det mindste af Lincolns problemer :-)
War. War never changes.
Gravatar

#5 Lars.dk 11 år siden

Syntes sæson 2 var en del bedre end sæson 1, som fik en latterlig dårlig afslutning. Personligt syntes jeg det var rart at komme under huden på karaktererne og lære dem bedre at kende.

At hans accenten og skuespil skulle være et problem kan jeg ikke se/høre. Han har fået ros i USA for sin accenten og man må gå ud fra at de ved hvad de taler om.

Syntes ikke der er sparet på zombier i sæson 2 og det er da også rart at det ikke kun handler om at smadre zombier men der også er andet indhold i serien.

Sæson 2 slutter også godt og jeg ser personligt frem til at sæson 3 starter.

The Walking Dead er alt det de fleste Zombie film ikke er god historie, skuespil og cool zombies.

Danmarks værste "komiker" http://img687.imageshack.us/i/1281198900438.gif/
Gravatar

#6 Lawman. 11 år siden

God anmeldelse, som rammer ret godt. Serien går nemlig fuldstændig i stå da de ankommer til gården. Og så er det egentlig kun "hovedpersonerne" man bruger mest tid på - bipersonerner, især T-Dogg får absolut ingen screentime. Det her billede rammer det meget godt:) http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2012/03/...

Derudover irriterer det mig, at personerne handler som de gør. De fortæller aldrig hinanden noget, og hvis de opdager et eller andet der har betydning, siger de det kun til få, og ikke til resten af gruppen - yderst utroværdigt.

Og så må Rick og Lori fandeme lære at holde styr på den knægt! Where's Carl, have you seen Carl, I can't find Carl osv osv...:)

Er spændt på sæson 3 dog!
Gravatar

#7 The Insider 11 år siden

#6, øv, kan ikke få linket til at virke :-(
War. War never changes.
Gravatar

#8 HonoDelLoce 11 år siden

The Insider (4) skrev:
#3, yes, det er besynderligt, jeg har også hørt mange derovre lovprise hans accent (dog også flere, som har nedsablet den). Jeg synes, at den især stikker uheldigt ud, når de "ægte texanere" åbner munden, mens han er på skærmen. Men ja, det er endda det mindste af Lincolns problemer :-)


Du ved vel bedre end amerikanerne, når det kommer til...... amerikanske accenter :D

Udover at jeg heller ikke er enig i accent-problemerne, så vil jeg dog gerne give dig ret i, at Lincoln ikke ligefrem brillerer i rollen som Rick.

Derudover er jeg lidt mere positivt stemt omkring sæson 2. Jeg synes faktisk meget godt om den, ikke mindst på grund af portrættet af opdelingen af gruppen.
At serien helt sikkert bevægede sig fra en slags gyser-serie til nærmest 100% drama-serie ser jeg heller ikke det store problem i, ikke mindst fordi jeg ærlig talt frygtede, at serien bare ville blive en lang killing-zombies-frenzy, hvilket hurtigt ville blive ret trivielt. At det måske gerne måtte have været en 80/20-fordeling frem for den nuværende 97/3, det er så en anden side af sagen :D

Og så glæder jeg mig helt vildt til sæson 3, ikke mindst på grund af introduktionen af en bestemt karakter og lokation (som i mine øjne huserer et af de fedeste handlingsforløb i tegneserien) i slutningen af sæson 2 :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#9 The Insider 11 år siden

Du ved vel bedre end amerikanerne, når det kommer til...... amerikanske accenter :D

Åbenbart! ;-)

Derudover har jeg bestemt ikke noget problem med, at "The Walking Dead" prioriterer drama højere end "zombie-slayings". Problemet er bare, at serien (i mine øjne, selvsagt) ikke rigtig har noget... drama :-) Lori og Ricks evindelige skænderier... asiaten og farmerpigens endeløse og ufrivilligt komiske "skal vi/skal vi ikke komme sammen?"-dans... gårdejerens evige "ej, nu vil jeg sgu gerne have, at I går... ej, nu... ikke nu, men nu..."-overvejelser... den lille, enerverende knægt, der ligger og sveder i sengen i halvdelen af sæsonen... og så er de fleste karakterer blot rene statister. Jeg havde personligt sat snuden op efter mere.

Men jeg er dog ikke parat til at afskrive serien fuldstændigt. Men der skal dæleme nogle nye boller på suppen, og eftersom begge sæsoner er dalet i kvalitet
(og nu hvor den ene af seriens to interessante karakterer, Shane, også er væk)
, er jeg ikke just sindssygt optimistisk.
War. War never changes.
Gravatar

#10 HonoDelLoce 11 år siden

Personligt er jeg glad for, at Shane er væk. Ikke bare synes jeg, at han klarer skuespillet endnu ringere end Lincoln, så finder jeg det ganske naturligt, at han måtte væk. Det byggede hele sæson 2 ligesom op til :)


Men jeg er sådan set ganske enig i, at det ofte stod for meget i stampe igennem sæsonen - den kunne snildt have været skåret ned til f.eks. 6 afsnit. Og romancen mellem Glenn og Maggie synes jeg slet ikke virker som andet end irritationsmoment.

It comes down to this - jeg kan sagtens følge dine ankepunkter - jeg ser dem bare ikke som helt så graverende som du gør ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: