Der er dog enkelte problemer i filmen. Ikke blot problemer som hardcore tegneseriefans vil bide mærke i, men som andre filmgængere måske også vil lægge mærke til. Kelly Hu’s “Deathstrike” er en fuldstændig overflødig skurk, som (specielt i forhold til Stryker) visner bort i ens erindring om filmens mutant-kollektiv, og som er det eneste element i filmen, der virker udelukkende indsat for at kunne optage nogle halv-ligegyldige kampscener. Man kan heller ikke ligefrem sige, at “X-Men 2” stilistisk når visuelt bedårende tegneseriefilm som “Batman” og “The Crow” til sokkeholderne, men der er her selvfølgelig også tale om 3 vidt forskellige tegneserie-universer, som alle har deres udseende, og som alle kræver hver deres individuelle og særlige behandling på det store lærred. Og visuelt virker “X-Men 2” tro overfor billederne i tegneserien. Desuden savner jeg lidt den herlige selvironi som gav den første “X-Men” film en dejlig attraktiv selvbevidsthed, der gjorde den endnu mere interessant og unik. Men alt dette er bagateller i den store sammenhæng.

Det var et stykke tid siden, jeg sidst have siddet med et “X-Men” (eller “Projekt X”, som det hed på dansk) blad, men alligevel formåede “X-Men 2” på et sjæleligt plan at bringe mig tilbage til et sted i min barndom, hvor der ikke var nogen større lykke, end at få et nyt “X-Men” blad på en frieftermiddag efter skole. Derfor vil jeg være filmens bagmænd evigt taknemmelige. Den følelse har jeg ellers ikke haft i lang tid, selv ikke (i hvert fald ikke i helt samme omfang) da jeg så den første “X-Men” film.
“X-Men 2” er en af de mest underholdende film i årevis, og den bedste tegneseriefilm der er udkommet, siden Tim Burton udgav sit visionære moderne filmmesterværk “Batman” helt tilbage i 1989. Næste stop: “Hulk”.

Klik her for at læse mere om “X-Men 2” i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-darthfrede 21 år siden

#17 & #20:

;-)

-----

#19:

Takker... Skal KLART se godt efter næste gang jeg ser filmen :-)

-----

BTW... Paul McCartney sparkede FOR VILDT numse i går!!! (selvom det intet har at gøre med X-Men)
We would destroy the Cybermen with ONE Dalek!
Gravatar

#22 filmz-Wacker 21 år siden

spoiler

X-men 2, wohoo fee film...

Det er 100 % føniks der
Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk
Gravatar

#23 Skobbolop 21 år siden

opfyldte ikke mine forventninger...men stadig bedre end 2'eren..
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#24 weebs 21 år siden

#23 "opfyldte ikke mine forventninger...men stadig bedre end 2'eren.."

Ahvad???
"På en førstegangsbesøgende filmnørd virker denne tråd måske fremmed og skræmmende" -davenport
Gravatar

#25 The Insider 21 år siden

Husk lige SPOILER advarsler gutter :-)
War. War never changes.
Gravatar

#26 filmz-Daniel_Logan 21 år siden

Inde på Ain't it cool nævner de en Hank McCoy/Beast. Nogen der ved hvem det er?
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#27 The Insider 21 år siden

Beast er det store blå bæst som næsten altid bærer briller, og som også er en af de mest eftertænksomme og intelligente X-Men.

http://comics.searchking.com/pics/beast2.jpg
War. War never changes.
Gravatar

#28 filmz-Daniel_Logan 21 år siden

Er han med i filmen? Og der var også nogen der snakkede om at en hedder Gambit skulle være med.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#29 Spanner 21 år siden

Læs tråden...
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#30 filmz-Daniel_Logan 21 år siden

#29 Ok.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..

Skriv ny kommentar: