“X-Men Origins: Wolverine” er Hollywood-traditionen tro visuelt flot dog uden for alvor at imponere. Filmen udarter sig desværre aldrig til det brag, man kunne have håbet på. Wolverine er med denne nye film blevet tæmmet og strømlinet til at behage et publikum, der elsker at dvæle ved det dystre. Resultatet er blevet en tom og uhomogen filmoplevelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 wimmie 15 år siden

OK, Elwood, så melder jeg mig på banen ;)

Som stor X-men, Wolverine og Hugh Jackman-fan, så skal jeg da også se denne... desværre have jeg en fornemmelse af at anmeldelserne ikke ville være fantastiske, men jeg ynder nu alligevel at danne min egen mening.

Jeg er dog ikke sikker på at det bliver i biografen...mest fordi jeg alt for sjældent kommer i bio for tiden.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#52 evermind 15 år siden

Jeg så den i går aftes, og jeg var udmærket underholdt. Men jeg nød også X-men: The Last Stand, så jeg er lidt utilregnelig. ;)

Jeg kan godt følge folks argument med, at der er en masse mutanter med, historien ikke rigtig går ind i, og det er afgjort tomme kalorier. Lidt let underholdning at sparke sommeren igang med - med masser af special effects og eksplosioner.

Men okay, der var godt nok især én scene, hvor Wolverines kløer var grelt dårligt lavet.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#53 sinan_tamer 15 år siden

Jeg er meget enig med #33

Anmelderen har virkelig sovet under filmen, og kritikken er baseret på misforståelser fra hans egen side.

!!!! SPOILER I DET FØLGENDE!!!!

1. Stryker indsamler DNA fra de bedste mutanter så han kan kombinere dem til én ultimativ mutant-soldat, som heder Deadpool. Inden Stryker indsamler Wolverines DNA vil Stryker først gerne finde ud af om Wolverine er stærkt nok til at overleve adamantium-processen.... for ellers er han tilsyneladende ikke interessant nok til at blive tilføjet DNA-poolen. Den eneste måde at finde ud af det, er ved at forsøge det, og dermed gøre Wolverine "udødelig".

2. Stryker er udmærket godt klar over hvor svært det er at slå wolverine ihjel, især efter adamantium-processen, så han vil gerne nøjes med bare at slette wolverines hukommelse. Det mislykkedes i første omgang, og derfor får han brug for adamantium-kuglerne. For som Stryker selv siger, så vil det nok ikke slå Wolverine ihjel, men det vil være nok til at slette hans hukommelse.


Resten af anmelderens kritik kan jeg ikke rigtig argumentere imod, da det er smag og behag. Så er jeg til gengæld mere enig med kritikken i #48
Gravatar

#54 erikjust 15 år siden

Er også enig med #48 filmen havde sine øjeblikke men den var noget rodet i den første halvdel.
ikke nogen dårlig film nej men heller ikke noget mesterværk.
Gravatar

#55 wimmie 15 år siden

#52

Jeg var ellers begyndt at betvivle mig selv, da jeg tilsyneladende var den eneste i verden der syntes godt om X-men: The Last Stand :)
Jo da, de to første var bedre, men jeg synes ikke 3'eren var dårlig overhovedet.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#56 lagoni 15 år siden

Jeg synes heller ikke X-Men 3 var så dårlig. Nej, den var ikke så god som forgængerne, men den var underholdende og generelt velspillet. Enkelte scener avr ldit langt ude, men generelt god.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#57 tiany 15 år siden

#55 + 56
Jeg ved godt at Evermind siger at X-Men 3 er god. Men hvis vi nu ser bort fra dette, tænker jeg lidt om vi er lidt påvirket af Jackman-faktoren? For jeg synes nu også 3eren er udemærket ;)
Valar morghulis
Gravatar

#58 Winniepooh 15 år siden

Jeg er vild med Hugh Jackman, bare ikke når han har kindskæg.

Jeg venter med at se den her til den eventuelt kommer som Firmadvd.
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Gravatar

#59 evermind 15 år siden

Tiany (57) skrev:
#55 + 56
Jeg ved godt at Evermind siger at X-Men 3 er god. Men hvis vi nu ser bort fra dette, tænker jeg lidt om vi er lidt påvirket af Jackman-faktoren? For jeg synes nu også 3eren er udemærket ;)


Hvem ved, måske er jeg også påvirket af Jackman-faktoren? Teehee, oooh, I'm naughty!! *vipper fimset med håndleddet*

:P
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#60 BN 15 år siden

Hmm, 'Wolverine' har sandelig da fået mange ret gode anmeldelser i DK, kan jeg se. Og jeg som sagde, at jeg kun ville se den, hvis den fik gode anmeldelser! Hvad skal jeg NU bruge for at slippe for at gå i biografen?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: