“X-Men Origins: Wolverine” er Hollywood-traditionen tro visuelt flot dog uden for alvor at imponere. Filmen udarter sig desværre aldrig til det brag, man kunne have håbet på. Wolverine er med denne nye film blevet tæmmet og strømlinet til at behage et publikum, der elsker at dvæle ved det dystre. Resultatet er blevet en tom og uhomogen filmoplevelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 The Insider 15 år siden

#7, som Kadann så smukt forudså, så er den amerikanske presse endelig ved at vågne op til dåd :-) http://www.rottentomatoes.com/m/wolverine/
War. War never changes.
Gravatar

#42 filmz-Bruce 15 år siden

#41 Og top critics er helt nede på 20%.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#43 fatcat 15 år siden

Tja og Politiken er oppe på 4/6... :)
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#44 filmz-Bruce 15 år siden

#43 Nu er det heller ikke Tøger Seidenfandens dagbog jeg tyer til, når jeg vil vide mere :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#45 The Insider 15 år siden

#43, true, det er pudsigt at se, hvordan store dele af det danske anmelderkorps er faldet for den, når den engelske og amerikanske presse til gengæld (fuldt forståeligt) har givet den tommelfingeren nedad. Jeg kan i øvrigt se, at hr. Jensen synes, at Wolverine er lige så god som den seneste Anja & Viktor-film ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#46 filmzkim 15 år siden

#33
Ej, men 3 stjerner??
Så er der da intet at sige til, at man bare mister lysten en lille smule til at se filmen.
Gravatar

#47 filmz-Is 15 år siden

Jeg synes nu heller ikke at filmen er rodet eller forvirrende. Hugh Jackman er stadig fantastisk som Wolverine, men filmen lider af et halvdårligt manuskript, persongalleriet er simpelthen alt for bredt og karakterererne er alt for overfladiske. Man efterlader filmen med en velkendt og forhastet følelse. Som The Insider pænt konstaterer, er Wolverine meget bedre skildret i de to første X-men-film. Jeg fik bare lyst til at gense dem under filmen. Især den formidable X2 var meget fokuseret på Wolverines fortid, og den tog sin tid om at fortælle historien, og det lykkedes på brilliant vis. Brian Cox var også forrygende som William Stryker. Scenen hvor Wolverine skal få pumpet adamantium i kroppen er uhyre vigtig, men det hele går simpelthen så skide hurtigt. En film der havde så meget potentiale, ender med at være fin underholdning og ikke mere.
Gravatar

#48 rockysds 15 år siden

Ordet for denne film må være "ujævn".

Den første halve time virker forhastet. At de ikke brugte længere tid på selve opdagelsen af mutantkræfterne var fint nok, og lyngennemgangen af krigene var flot nok at se på, men alt indtil Silverfox introduceres føltes lidt "Hovsa, vi skal bare nå frem hertil, og så kan vi tage den lidt med ro." Forholdet mellem Logan og Silverfox bliver heller aldrig interessant, specielt fordi hun aldrig udvikles på nogen måde som person.

Der var dog flere enkeltscener spredt rundt omkring i filmen, der var ganske underholdende, men de omringes tit af ligeså ligegyldige og dumme scener (boksescenen fx).

Skuespillerholdet var også en blandet fornøjelse. Danny Huston og Liev Schreiber var ganske gode, også selvom Huston har den utaknemmelige tjans at skulle sammenlignes med Brian Cox. Jackman, Reynolds og Kitsch fungerer. Resten har så lidt at byde på at scenerne fra tid til anden hæmmes af det.

Og så må jeg også sige, at jeg ikke synes, at den generelt så flot ud. Baggrundene føltes ofte falske, og rigtig mange actionscener så enormt utroværdige ud, og det virkede bestemt ikke som om, det var der Gavin Hoods evner lå.

Se bl.a. kampen mellem Wolverine og Gambit, hvor, der krydsklippes melllem at Wolverine hugger det nederste af trappen af, hvilket så troværdigt ud, mens Gambit står foroven på den rystende top, hvilket absolut ikke så troværdigt ud.


Den havde stadig sine underholdende øjeblikke, og jeg fortryder ikke billetten, men ujævn. Meget ujævn. Men oceaner bedre end "Batman og Robin". ;)

Og så kan det godt være, jeg overså noget, men dette fandt jeg enormt dumt:
Gambit er den eneste, der nogensinde er sluppet væk fra øen. Det tager ingen tid for Wolverine og Wraith at finde ham, da han jo ikke ligefrem er gået under jorden. Hvorfor i alverden har Stryker og Sabretooth ikke fundet og slået ham ihjel allerede? Det eneste vidne - og de lader ham bare gå frit rundt, mens det er så vigtigt, så vigtigt at slå alle andre ihjel...


Og ud fra en rent fysisk synspunkt var dette noget spøjst:
Det afhuggede hoved falder så specifikt, at det skærer tre så enormt pæne og ens symmetriske ringe. Hold kæft, et usandsynligt fald... og ja, jeg er klar over det ironiske i at stille spørgsmål ved den slags i en X-Men-film, men det faldt mig bare ind som værende, nå ja, fjollet.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#49 BN 15 år siden

bruce (44) skrev:
#43 Nu er det heller ikke Tøger Seidenfandens dagbog jeg tyer til, når jeg vil vide mere :)


Nej, formentlig ikke, for det dér er da Jyllands-Postens slogan. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#50 filmz-Bruce 15 år siden

#49 Exactomundo :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: