Gravatar

#31 BN 10 år siden

davenport (24) skrev:
Der er slet ikke den samme aktivitet som førhen.


Highland Park (29) skrev:
Det er også mit klare indtryk.


Derfor synes jeg også, det er et stort paradoks, at nogle herinde hele tiden skal beklage sig over, at Ispep og jeg (plus nogle andre stykker) fra tid til anden tager os en længere diskussion om et givent emne, eller over at nogle - f.eks. jeg - skriver LANGE indlæg.

Det er trods alt FILM jeg diskuterer - og ikke alt muligt andet. Og ja, sommetider kommer vi ind på sideemner eller relaterede emner i forhold til trådens hovedemne. Og hvad så? Ønsker man, at alle indlæg herinde skal ligne små, korte sms-beskeder eller chit-chat?

Jeg kan lide at gå i dybden, og nej, det passer ikke, at det altid er de samme emner. Hvis man påstår det, må det være fordi man netop plejer at springe indlæggene over og ikke har reel kendskab til indholdet.

Jeg har sommetider indtryk af, at nogle herinde er overdrevent konfliktsky og glemmer, at uenighed ikke behøver at ende med enighed og kram, uden at det dermed betyder, at man er uvenner på grund af uenigheden. Jeg ved da godt, at min egen måde at skrive og udtrykke mig på, er polemisk. Men først og fremmest er den et konstant eller vedvarende forsøg på at sætte ord på mine filmoplevelser, følelser og meninger, og et forsøg på at sætte forskellige meninger op mod hinanden ved hjælp af kritik (kritik af andres meninger og udsagn), så der kommer balance i tingene. Og hermed mener jeg, at enhver film fortjener positiv og negativ kritik, og enhver filmfan har brug for at læse begge slags kritik. Det giver perspektiv og sætter tingene i relief. Og man kan altid lære noget nyt eller få noget info og nogle indtryk og vinkler, man ellers ikke havde fået. ... Det er ihvertfald hvad JEG får ud af læse andres meninger og udsagn - altså de andre, som går lidt/meget i dybden, når det gælder film.

dslacker (30) skrev:
Jeps - og kvaliteten af indlæggene er gået ned efter Bruce er forsvundet (igen) :-)


Ja, jeg savner ham stadigvæk som et tiltrængt krydderi på forummet.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#32 Slettet Bruger [4269970602] 10 år siden

#31 -

Jeg ved ikke om jeg er en af dem, der "hele tiden" beklager mig over jeres diskussioner, men jeg mener bestemt, at det er pænt frustrerende, at I gang på gang kaprer en tråd med diskussioner, der meget ligner de diskussioner, som I har haft mange gange før.

Men altså, som jeg har skrevet i en anden tråd, er problemet ikke større for mig, end at jeg ignorerer de tråde, som I kaprer, så jeg overlever nok. :)
Gravatar

#33 BN 10 år siden

Bruno (32) skrev:
det er pænt frustrerende, at I gang på gang kaprer en tråd med diskussioner, der meget ligner de diskussioner, som I har haft mange gange før.


Og som sagt:

BN (31) skrev:
nej, det passer ikke, at det altid er de samme emner. Hvis man påstår det, må det være fordi man netop plejer at springe indlæggene over og ikke har reel kendskab til indholdet.


Hvis man plejer at springe vores indlæg over eller kun at skimme dem overfladisk, tror jeg gerne, at de - til forveksling - kan ligne hinanden sommetider. ... MEN lad mig tage vores seneste 'Hobbitten'-diskussion som eksempel: En diskussion om noget Tolkien-relateret handler ikke per definition kun om én ting. At diskutere 'Hobbitten' er ikke det samme som at diskutere 'The Lord of the Rings'-filmene. Og sidstnævnte tre film kan diskuteres ENKELTVIS. Eller man diskutere underordnede emner, såsom karakterudvikling, effekter og skuespil ... eller PJ's instruktør-evner. Eller man diskutere forskellen på bøgerne og filmene, og hvor vellykkede filmatiseringen er. ... O.s.v.

Bruno (32) skrev:
jeg overlever nok. :)


Det håber jeg da! For du bidrager selv med interessante indlæg til forummet. Bl.a. jeres podcast, men også andre ting. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#34 Highland Park 10 år siden

Bruno (32) skrev:
Jeg ved ikke om jeg er en af dem, der "hele tiden" beklager mig over jeres diskussioner...
Ja det ville hjælpe, hvis han satte navn på de skyldige eller blot tog emnet op med dem i PM-regi.
Der er ingen grund til at være så konfliktsky BN. :P

Bruno (32) skrev:
... men jeg mener bestemt, at det er pænt frustrerende, at I gang på gang kaprer en tråd med diskussioner, der meget ligner de diskussioner, som I har haft mange gange før.
Ditto. Og det bliver ikke bedre af, at de sjældent formår at have diskussionerne i de relevante films tråde. Det ville gøre det meget nemmere at ignorere samtalerne.

Jeg fandt det lige så frustrerende, hvad angår Bruce, som yndede at blande politiske prædikener og tirader ind i hvad som helst.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#35 BN 10 år siden

Highland Park (34) skrev:
Ja det ville hjælpe, hvis han satte navn på de skyldige


Øhh, tror du seriøst, jeg sidder og holder regnskab over den slags ved at notere brugernavn, trådens titel og dato?

"de skyldige"? Hahaha. Meget dramatisk udtryk at bruge om det.

Sagens kerne er, at jeg jævnligt støder på ytringer om det. Og #31 sigter ikke til nogen bestemt person (såsom Bruno eller dig selv). Der har været en hel del personer i tidens løb.

Highland Park (34) skrev:
Og det bliver ikke bedre af, at de sjældent formår at have diskussionerne i de relevante films tråde.


Du glemmer at nævne, at diskussionerne OPSTÅR i de pågældende tråde, og at de som oftest er afledt af generelle betragtninger, der udspringer af noget, der vedrører de pågældende trådes emne. Du vil have, at vi skal holde "flyttedag" og rykke over i en anden tråd, men helt ærligt: Det gør langt de færreste andre brugere, om overhovedet nogen, når de bevæger sig ud i sideemner eller afledte emner. Så hvorfor er det lige OS der skal flytte os??

Highland Park (34) skrev:
Det ville gøre det meget nemmere at ignorere samtalerne.


Og hvorfor er det lige, at de skal ignoreres? Hold op hvor er du arrogant, mand! Du signalerer, at vi bare er et par idioter, der skal ignoreres, fordi vi ikke har noget fornuftigt at sige. Tak for kaffe, siger jeg bare.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#36 BN 10 år siden

Highland Park (34) skrev:
Ja det ville hjælpe, hvis han satte navn på de skyldige eller blot tog emnet op med dem i PM-regi.


Det var lissom bare en generel betragtning omkring det med at holde liv i forummet - noget du og Davenport selv kom ind på.

Mit motiv til at skrive her, er ganske vist ikke at holde liv i forummet, men at drøfte det der interesserer mig: FILM. Ikke desto mindre ved jeg da, at indlæg og diskussioner er det der holder forummet kørende. ... Men uha nej, det kan nogle sandelig ikke have ...
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#37 Highland Park 10 år siden

BN (35) skrev:
Øhh, tror du seriøst, jeg sidder og holder regnskab over den slags ved at notere brugernavn, trådens titel og dato?
Nu har jeg ikke efterspurgt titel og dato, men nu du spørger, så ja det ville ikke undre mig. Du har jo gentagne gange demonstreret, at du har en hukommelse som en elefant. :)

BN (35) skrev:
Og #31 sigter ikke til nogen bestemt person (såsom Bruno eller dig selv).
Øv, jeg havde ellers regnet med en plads på din sorte liste.

BN (35) skrev:
Du glemmer at nævne, at diskussionerne OPSTÅR i de pågældende tråde, og at de som oftest er afledt af generelle betragtninger, der udspringer af noget, der vedrører de pågældende trådes emne.
Det finder jeg ikke nødvendigt at påpege. Det giver da sig selv.

BN (35) skrev:
Du vil have, at vi skal holde "flyttedag" og rykke over i en anden tråd, men helt ærligt: Det gør langt de færreste andre brugere, om overhovedet nogen, når de bevæger sig ud i sideemner eller afledte emner. Så hvorfor er det lige OS der skal flytte os??
Hvorfor ikke når nu andre end jeg lille ubetydelige gnavpot giver udtryk for et ønske om, at I flytter diskussionen til en relevant tråd?
Eller udtrykt på anden vis: hvorfor insistere på at fortsætte i samme tråd på bekostning af andre brugeres respekt?
Jeres sidesporssamtaler fylder meget mere end de fleste andre brugeres, men naturligvis bør andre brugere gøre det samme, hvis flere brugere ytrer ønske derom. Og nogen skal jo være de første til at udvise god forumskik BN.
"Hvorfor gøre det når de andre ikke gør"-argumentation bør være forbeholdt børnehaver.

BN (35) skrev:
Og hvorfor er det lige, at de skal ignoreres? Hold op hvor er du arrogant, mand! Du signalerer, at vi bare er et par idioter, der skal ignoreres, fordi vi ikke har noget fornuftigt at sige. Tak for kaffe, siger jeg bare.
Nej, jeg siger, at det skal være nemmere at undgå konstant at støde ind i den pågældende diskussion, hvis man følger med i en tråd, hvor den ikke hører hjemme. Det bliver det, når diskussionen holdes i den pågældende films tråd.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#38 Highland Park 10 år siden

BN (36) skrev:
Men uha nej, det kan nogle sandelig ikke have ...
Ja det er jo præcist det jeg siger: at du ikke må skrive indlæg og diskutere film. Jøsses.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#39 BN 10 år siden

Highland Park (37) skrev:
Det finder jeg ikke nødvendigt at påpege. Det giver da sig selv.


Men det følger heraf, at diskussions-emnerne er afledt af noget der vedrører den pågældende nyhed eller anmeldelse, og dette aspekt bør tages i betragtning - men det gør du ikke. Og hvem skal og kan i øvrigt sætte grænsen for, hvornår emnerne er FOR langt væk fra nyhedens eller anmeldelsens emne(r)?

Highland Park (37) skrev:
Hvorfor ikke når nu andre end jeg lille ubetydelige gnavpot giver udtryk for et ønske om, at I flytter diskussionen til en relevant tråd?


Det er jo meget tit der ikke findes en relevant tråd. Hvis vi f.eks. (som vi har gjort i den seneste tid) diskuterer films klassikerstatus og hvad eller hvem der GØR en film til en klassiker, så er der jo ikke nogen anmeldelses-tråde (som er de eneste der ikke lukkes) med dette emne.

Highland Park (37) skrev:
Eller udtrykt på anden vis: hvorfor insistere på at fortsætte i samme tråd på bekostning af andre brugeres respekt?


Det er jo sådanne brugeres EGEN respekt, der er en mangelvare. Hvis man ikke kan tåle, at emner der er forbundet med en nyhed eller anmeldelse, inspirerer til debat, så er man da en sær, respektløs snegl!

Highland Park (37) skrev:
"Hvorfor gøre det når de andre ikke gør"-argumentation bør være forbeholdt børnehaver.


Nej, HP. Du misser fuldstændig pointen. Hvis der i Filmz' regelsæt ikke forefindes en regel om, at man skal rykke ud af en tråd, hvis man kommer lidt/forholdsvis meget/meget ud i afledte emner, så skal DU heller ikke pådutte mig eller Ispep en sådan regel, som i øvrigt på grund af "hvornår er det for meget off-topic?"-problematikken ville være uhåndterlig.

Så argumentationen hedder i stedet:

Hvorfor skal nogen følge en regel, der ikke er gældende eller ikke eksisterer?

Fordi nogle får ondt i øjnene af at læse mere end én eller to linjer?????? Fordi nogle ikke synes, det man skriver, er interessant??????
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#40 BN 10 år siden

P.S. til Highland Park:

I Filmz' Retningslinjer for brug af forummet står der:

"Principielt er det tilladt at diskutere alt ..."


Alt!

Hvis du på det foreliggende grundlag vil anklage mig for respektløs adfærd overfor andre, har du kun den mulighed at anklage mig for at spamme:

"Spamme, ved f.eks. gentagne gange at indsende en besked med stort set samme indhold, at reklamere i selve forumteksten for andre internetsider eller indsende indtil flere kommentarer uden egentligt indhold, eller som er irrelevante i forhold til den pågældende diskussion."


De med fed skrift fremhævede ord er dem, der - taget ud af sammenhængen - kunne lyde som noget af det, du mener, Ispep og jeg gør.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: