Filmz-afstemning

Stemmer i alt: 510

Bedste film af Niels Arden Oplev?

• Mænd der hader kvinder
    46%
  • Bryder mig ikke om hans film
    19%
  • Drømmen
    15%
  • Fukssvansen
    11%
  • To verdener
    5%
  • Portland
    3%
  • Dead Man Down
    2%
  • Kapgang
    0%

Anbefal mig nogle 80'er film II: Tørt bankekød til slemme drenge

16. sep. 2010 17:20

Den første tråd:
http://filmz.dk/forum/tagwall/anbefal-mig-nogle-80-er-film-57273

Hvordan går det med jagten på guldet Lord Beef Jerky? :)

... as surely as there's a mouse behind your ear.

16. sep. 2010 18:50

Haha, jeg har da set de fleste af de anbefalede, og takker endnu engang for alle anbefalingerne... jeg får dog ikke købt flere film i år. Har lige været i USA, og jeg tror ikke økonomien bliver stabil igen foreløbig. Selvom jeg vandt 512 dollars på en enarmet, så blev de sgu hurtigt brugt igen. Jeg burde dog have købt flere film imens jeg var der, men var mere i CD-humør.

"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

16. sep. 2010 19:11

Hvilke af anbefalingerne kan du så anbefale? ;)

Eller sagt på en anden måde; hvis du får lyst til at skrive om et par af dem, er du mere end velkommen.

16. sep. 2010 19:35

Du må lige sige til hvis du har brug for flere anbefalinger. Jeg har set en del (specielt 80'er gysere)

100.000 lemmings can't be wrong

16. sep. 2010 19:36

Nogle af disse er gensyn, som jeg kom ud i pga. trådens anbefalinger:

Enemy Mine (5/6) - Havde helt glemt slutningen, og det er sgu stadig en pisseunderholdende film med en fin morale og nogle meget sære ting rundt omkring... især fødslen og hovedpersonernes sære forhold, hvor man aldrig rigtigt er helt med på, om de bare er venner eller mere endnu.

Some Kind Of Wonderful (4/6) - Har sine typiske med fede Hughes-øjeblikke, men stadig ikke helt oppe på de klassiske ungdomsfilm fra tiden. Dog uden tvivl den slags film jeg var ude efter.

Adventures In Babysitting (4½/6) - Dejlig fjollet og kitschet og scorer helt sikkert mange gensyn fra min side...

The New Barbarians (4/6) - Jeg havde helt sikkert forventet mere, da det er en klassiker indenfor en af mine favoritgenrer, men indvielsesritualet hvor hovedpersonen bliver kneppet i røven er intet mindre end priceless... den havde jeg sgu ikke set komme.

1990: Bronx Warriors (3/6) - En smule flad i det, og det ligner ikke de havde det store budget heller, men filmen underholder da nogenlunde hele vejen igennem.

Class Of 1999 (5/6) - Fantastisk underholdning! Der går ikke mange dage inden jeg genser den sammen med nogle venner og et års forbrug af øl.

Delta Force (4/6) - God Chuck Norris genintroduktion. Første halvdel kan man jo ligefrem kalde en god og modig film, og anden halvdel er bare god 80'er action med et kanon tema kørende i baggrunden.

Can't Buy Me Love (4½/6) - Morsomt at man kan hade hovedpersonen så meget, når det ikke er intentionen, og så alligevel synes rigtigt godt om filmen. Igen vildt kitschet og virkelig underholdende.

Missing In Action (3½/6) - Fin nok Norris-film, men også meget glemsom. Underholdende imens man ser den dog.

Return To Oz (3½/6) - Meget sær film der føltes meget langtrukken, men den har bestemt sine øjeblikke... hovedsageligt i det sære.

Wall Street (4/6) - Fin film selvom jeg måske ikke er helt med på den klassikerstatus, men jeg skal dog stadig se fortsættelsen.

Jeg har stadig Cherry 2000 og 2019: After The Fall Of New York liggende... aner ikke hvorfor jeg ikke har taget mig sammen endnu.

"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

16. sep. 2010 19:37

#4 Kom da gerne med en masse gyseranbefalinger... jeg har selv set en del.

16. sep. 2010 19:46

Har du set Exploreres med Ethan Hawk og River Phoenix? En af mine favoritter fra barndommen, hehe.

Redrum Redrum Red...Rum Red...what?

16. sep. 2010 19:49

Nu er det del 2, så spørgsmålene må være til Highland Park. Jeg har dog set Explorers, og synes også rigtigt godt om den... ligeså Flight Of The Navigator for den sags skyld =)

16. sep. 2010 19:49

Jeg anbefaler med det samme (igen) 3 o'clock high... fantastisk ungdomsfilm fra 80'erne!

16. sep. 2010 19:51

Og hvis man er til super kitschede og sære Alien rip-offs er Star Crystal et kig værd... underligt tempo, super sjov dialog og slutningen bør få lattermusklerne i gang.

16. sep. 2010 19:55

Jeg anbefaler med det samme (igen) 3 o'clock high... fantastisk ungdomsfilm fra 80'erne!Lord Beef Jerky (#9)

Dear Lord - Du har nævnt en film som står mit hjerte meget nær. Den er i samlingen og jeg kan se den igen og igen...og igen. Casey Siemasko er SÅ cool.

16. sep. 2010 19:58

Ellers er der jo også den originale Black Christmas, eller Intruder, April Fools Day og Sleepaway Camp.

16. sep. 2010 19:59

#11 Jeg troede, jeg var den eneste der kendte den film i stort set hele verden =)

Jeg så den da jeg var mindre, og fandt den faktisk først igen for et års tid siden... jeg kunne ikke huske titlen, og spurgte nogle på imdb om en film der handler om en slåskamp på en skole kl. 3... fedt at titlen så stort set var det som jeg skrev =)

16. sep. 2010 20:01

Sjovt nok har jeg aldrig set Sleepaway Camp på trods af dens ry. Intruder lyder fantastisk! De andre to har jeg set, og synes godt om begge, selvom April Fool's Day klart var bedst da man så den første gang.

16. sep. 2010 20:54

Legend
Labyrinth
Flight of Dragons
The Last Uniucorn
Secret of NIMH
When Father was away on Business

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.

16. sep. 2010 23:48

Så vil jeg prøve at få lavet en list med en kort beskrivelse. Evt også en youtube trailer.
Men altså..mange af filmene så jeg da jeg var dreng, såååe hehe

100.000 lemmings can't be wrong

17. sep. 2010 00:01

Lidt fra fantasy skuffen:

Krull
Beastmaster
Dragonslayer

"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666 "Do not talk to me about pork when we have a crisis on my...

17. sep. 2010 00:49

Er der nogen, der har husket at nævne Little Shop of Horrors? :)

"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

17. sep. 2010 05:36

The Gate måske? Af en gammel film at være synes jeg effekterne holder.

17. sep. 2010 12:13

The Gate så jeg godt nok også ofte da jeg var lille.

17. sep. 2010 21:26

Har sagt det før: BMX Bandits! som der står på kassetten: "The Citizen Kane of BMX movies".

Trailer

17. sep. 2010 21:32

Af dem du nævner, så har jeg set:

Delta Force og Missing In Action, som jo er klassisk 80'er action

Class of 1999, som er herlig plat

Wall Street, der er rigtig fed

Can't Buy Me Love, som jeg så utrolig mange gange som lille. Og altid Weird Science bagefter, for de var på samme VHS

17. sep. 2010 22:06

Den er godt nok fra 78, men smider den op alligevel...Laser Blast!

http://www.youtube.com/watch?v=SRaXI8O1IKM

Den film jeg så mest som dreng, wauw hvor jeg indeligt ønskede at finde hvad drengen fandt.

18. sep. 2010 17:40

Nu er det del 2, så spørgsmålene må være til Highland Park. Jeg har dog set Explorers, og synes også rigtigt godt om den... ligeså Flight Of The Navigator for den sags skyld =)Lord Beef Jerky (#8)

Hehe... jeg ville bare genoplive tråden og se, om jeg kunne lokke noget omtale ud af den herre. Og tak for det!

"Enemy Mine" har jeg ikke set, men den lyder som lige noget for mig.

Jeg har stadig Cherry 2000 og 2019: After The Fall Of New York liggende... aner ikke hvorfor jeg ikke har taget mig sammen endnu.Lord Beef Jerky (#5)

Bastardo!

Jeg har ellers glædet mig meget til at høre, hvad du synes om "Cherry 2000". Jeg pønser nemlig stadig på et gensyn. ;)

19. sep. 2010 09:12

#24 Ok, så lover jeg at se den inden længe =)

19. sep. 2010 12:04

I anledningen af tal som en pirat dag bør man se Polanskis Pirates, der faktisk er en rimelig piratfilm, der bare kom ud på et forkert tidspunkt lige som Cutshroat Island

"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus

19. sep. 2010 14:13

#25: Fornemt, tak. :)

#26: Ja, "Pirates" er en pragtfuld film og rummer en af Walter Matthaus bedste præstationer. Den er i den grad værd at se - især hvis man elsker rottekød!
Det er bare møgærgerligt, at der ikke eksisterer en ordentlig dvdudgivelse af filmen.

Men kors hvor er "Cutthroat Island" ringe... den skal jeg aldrig gense.

19. sep. 2010 20:42

"Enemy Mine" har jeg ikke set, men den lyder som lige noget for mig.
Highland Park (#24)

Fed film!

"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

19. sep. 2010 20:50

Du må ha' lavet en fejl et sted evermind...Du skal bruge to udråbstegn når det drejer sig om Enemy Mind.

Du behøver ikke takke mig, sådan er jeg bare ;)

19. sep. 2010 20:52

Jeg anbefaler lige The Barbarians og EndGame nu når vi er i gang. Ingen af dem er udgivet på DVD, men The Barbarians har de fleste der er vokset op i 80'erne nok set. Med de 2 muskeltvillinger i hovedrollerne, læner filmen sig meget op af Conan, bare langt mere fjollet og inklusiv et par sære bæster rundt omkring. Ekstremt kitschet film. EndGame er blandt de mange italienske postapokalyptiske film som fik den fede danske titel 50 År Efter 3. Verdenskrig. Filmen havde det ultimativt fedeste VHS-cover nogensinde som filmen måske ikke helt lever op til, men den er sateme underholdende.

En man godt kan finde på DVD (og endda også i Danmark) er Rats. Også en postapokalyptisk film... nu med farlige dræberrotter. vildt VILDT underholdende.

19. sep. 2010 20:54

The Raiders of Atlantis er fantastisk

http://www.youtube.com/watch?v=B2ENb7VhtD

Are you not seeing the rare bird on my shoulder?

19. sep. 2010 20:57

Nu vi er i Rats-genren så smider jeg film som Squirm, Slugs, Night Of Lepus, The Food Of The Gods 2 og Frogs på bordet.

19. sep. 2010 20:58

Du må ha' lavet en fejl et sted evermind...Du skal bruge to udråbstegn når det drejer sig om Enemy Mind.

Du behøver ikke takke mig, sådan er jeg bare ;)misuma (#29)

Hehe, læs lige dét igennem igen og fortæl mig, om ikke vi er kvit så? ;)

19. sep. 2010 21:00

#31 Den ser rigtig fed ud... den skriver jeg mig bag øret!

#32 Slugs var jeg en anelse skuffet over, men Frogs lyder som noget jeg bør se.

19. sep. 2010 21:04

Enemy Mind...do'h!

Lord B - Hvad med Squirm? Finder stadig slutningen ret creepy. Eller The Foods Of The Gods 2? Fede old school effekter.

19. sep. 2010 21:11

#35 I haven't seen =(

Men jeg besøger bestemt denne tråd i starten af næste år igen... der har jeg nok råd til at købe lidt film. Hvis de er bare halvt så fantastiske som Rats, så er jeg tilfreds =)

Her er en lidt mere obvious en... The Stuff! Den ser jeg stadig med jævne mellemrum... filmen om en dræberzombieyoghurt er simpelthen et helt genialt koncept!

19. sep. 2010 21:17

Der er noget galt med det url jeg lavede i #31 så det kommer lige her igen
http://www.youtube.com/watch?v=B2ENb7VhtD0

19. sep. 2010 21:19

#37 Vil du ikke hellere sige hvor man anskaffer sig denne film? =)

19. sep. 2010 22:17

I just looove the stuff!

Det er godt nok længe siden, jeg har set den, men den er uden tvivl den allerbedste dræberzombieyoghurtfilm. :P

19. sep. 2010 22:34

Nu når vi er i 80'erne, er der så nogen der ved, hvor man opstøver gamle VHS-film i dansk udgivelse? Det drejer sig om en tegnefilm ved navn Goldwing, som jeg meget gerne vil eje med det absurd dårlige danske lydspor. Udover det er der også en, som jeg meget gerne vil have hedder "Joe Og Myrerne", men den kan ligeså godt hedde noget andet. Den handler om en dreng (med den dum hat), der bliver lille (for some reason), og bliver gode venner med nogle myrer. Derudover er bierne vist de onde. Jeg mener den er episodeopdelt. Nogen der husker den?

19. sep. 2010 23:09

Ah ja The Stuff...har den på vhs og den flimrer for vildt...eller er det mon min Blood Beach jeg tænker på? Hmm.

20. sep. 2010 08:26

De har den vidst her
http://www.fleshwoundvideo.com/

#Edit: men da jeg kan se at der er tale om bootlegfilm kan du jo faktisk ligesågodt bare hente en torrent.

bare google så dukker de op

20. sep. 2010 09:21

Ahh Delta Force, det theme blir man aldrig træt af, og så er det jo Alan Silvestri
der står bag.

Men glem ikke verdens sejeste lille motorcrosser, med Raketter!

J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

20. sep. 2010 09:39

#42 Ok tak... jeg sag og gloede amazon osv. igennem, men kan ikke finde en PAL-version... det bliver vist bare en torrent så =l

22. sep. 2010 17:23

Så er Cherry 2000 set, Highland Park! Fin nok underholdning og en masse sjove detaljer gemt rundt omkring. Actionscenerne er dog højst ufrivilligt komiske, men filmen har da bestemt sine øjeblikke hist og pist.

22. sep. 2010 18:40

#45: Yeehaaw!

Fornemt - tak for omtalen. :)
Hvad synes du om slutningen? Jeg husker den som ret syret, men det indtryk er hvert fald 15 år gammelt.

22. sep. 2010 20:04

#46 Slutkampen og flugten? Det er i hvert fald meget sjovt, at skurken overlever 5-6 skud fra et maskingevær, kravler op af reb til taget af en bygning, råber og skriger, kaster et reb om et passerende fly og ender med at blive kastet ned på nogle mannequin-lignende figurer. Og så har filmen en af de slags slutninger, man ofte oplevede fra dengang... ligeså snart slutkampen er forbi, så kysser helten heltinden og så slutter filmen... ikke så meget bullshit der =)

22. sep. 2010 21:07

#47: Hmm... så er det vist ikke selve slutningen. Jeg tænker på Se spoiler >>

scenen med lageret i ørkenen, Cherry 2000s bizarre adfærd samt helten der pludselig vælger at ignorere hende netop som han har nået målet...

Hvis jeg vel at mærke husker korrekt. ;)

22. sep. 2010 21:20

#48 Jo jo, det er også en del af det hele... det er abnormt komisk og sært men vældigt underholdende i slutningen =)

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget. Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens funktioner, såsom at deltage i forum-debatten, udforme siden efter egne behov, foreslå afstemninger (polls) og deltage i konkurrencerne.

For at oprette dig som bruger skal du blot indtaste brugernavn, et kodeord, dit navn og din e-mail-adresse.

Vi behandler alle oplysninger fortroligt, så dine oplysninger vil ikke blive videregivet til 3. part.

Opret ny bruger