Gravatar

#31 Allan Jacobsen 10 år siden

Morten Vejlgaard Just (29) skrev:
Kære alle,

Lige et indspark fra os, der skal reddes :)

Der er bestemt sket forbedringer :), og der er kommet mere læsestof. Men lad mig lige komme med lidt kritik:

1) Filmz mener: det er kun stort set kun dig, der skriver dem(og det er ikke en kritik af dig eller dine artikler, de er nemlig gode). Men Mortens mening ville være bedre.

2) Nyhedsstrømmen er svær at følge - og ja, man kan bruge blacklist, men det er heller ikke helt det samme. Ændring af det kræver dog en redesign. Men når nyheder, tillæg, filmz mener osv. kommer i en lang køre, så er det ikke brugervenligt.

3) Lidt flere lange artikler. Det er selvfølgelig tidskrævende, men de kortere indlæg er overfladiske(og igen - de er godt skrevet og interessante, bare lidt for korte). Måske man kunne få nogen brugere til at skrive lidt? Jeg har ofte overvejet at gå i gang med en artikel om f.eks. Bergman eller pre-code Hollywood, og Thomsen kunne måske komme med noget spændende om horror, Michael Andersen om soundtrack, Elwood om musicals, mens Davenport kunne skrive om dværge og Pecuchet om boliviansk undergrunds-science fiction.

Der er intet i vejen med det ret sproglige eller kvaliteten af anmeldelser. Især det sidste er rigtig godt, og I får anmeldt bredt. Filmz er stadig min primære film-side, men det er især måden nyheder kommer på siden og forum, der er lidt træls.

Og ja, det hele er frivilligt, og I laver et kæmpearbejde. Det er megafedt, men ofte er det jo kritikken, der kommer frem og ikke skulderklappet. Men hvert fald...et skulderklap herfra :)
The nerd formerly known as Skeloboy
Gravatar

#32 HonoDelLoce 10 år siden

#29

Jeg har faktisk ikke noget imod selve indholdet på filmz. Jeg synes ærlig talt, at det er nemt at mærke, at der er sket en forbedring på den front.

Men lige designmæssigt, der savner jeg godt nok, der sker noget :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#33 Allan Jacobsen 10 år siden

Har også lige kigget nyheder igennem, og indholdet er egentlig fint der. Så det er altså ikke jer skribenters arbejde, der er noget galt :)
The nerd formerly known as Skeloboy
Gravatar

#34 Geekalot 10 år siden

Kyllingebenet (30) skrev:
Mon ikke det er Ispep, DrDoom,der anses for at være de sorte får i klassen?

Fixet
Gravatar

#35 Kochie 10 år siden

Jeg har nævnt det i en anden tråd, og jeg gentager egentlig det samme som andre: Der findes brugere herinde, der formåede at trække al høflighed og medmenneskelig respekt ud af en stor række diskussioner, jeg ellers kunne finde på at deltage i. Det endte med at være et spørgsmål om at filtrere det ud eller droppe Filmz i et eller andet omfang. Jeg tror, mange valgte den første løsning og umiddelbart i forlængelse deraf den anden løsning. Jeg er imponeret over den passion, mange herinde har for film men er forbavset over, hvor lidt respekt der nogle gange bliver lagt for dagen i diskussionerne. Doctor Doom storsvinede en anden bruger, da denne havde filtreret ham ud, i et eller andet forsøg på en morsomhed, og for mig var det halmstrået. For mig er Filmz ikke interessant, så længe jeg føler, at der er mere personfnidder end respektfyldt filmsnak.
Gravatar

#36 TP-DK 10 år siden

Jeg synes det værste ved film lige nu er alle dem der brokker sig over nogen af nyhederne.
Eksempel er denne: bilbo-skuespiller-truer-konen-med-hammer-i-ny-fargo-trailer. Over halvdelen af kommentarerne er brok over overskriften, og det samme sker i mange af de andre nyheder.

Det er da klart nok fimsnakken ikke fylder så meget mere, når det bliver druknet væk i brok.

Men okay, jeg kan da godt se det svære i at oprette en tråd i Filmz kategorien, og skrive om det der, i stedet for at ødelægge de potentielle samtaler der kunne opstå i nyhederne.
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Gravatar

#37 Eodvv 10 år siden

wimmie (28) skrev:
3. "Visse brugere"


=

Kyllingebenet (30) skrev:
Mon ikke det er Ispep, DrDoom, BN, Thomas Nielsen og undertegnet, der anses for at være de sorte får i klassen?


wimmie, du pakker det meget ind. Sig det hellere som det er. I mener, at Ispep, Bn, DerDoom, Thomas og Kyllingebenet ødelægger det for alle andre herinde.

sådan! Var det ikke godt at få det ud? :)
Gravatar

#38 BN 10 år siden

Ispep (21) skrev:
Ideen om selvopofrelse har slået mig hvis det så bare kunne medføre at BN kunne genopstå.


Genopstå? Jeg er her da. Selvom jeg kan se at jeg er uønsket blandt nogle.
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#39 Riqon 10 år siden

Patriarch (12) skrev:
For mit vedkommende var det nok bare Facebook. Jeg blev FB venner med rigtig mange af dem jeg 'havde noget med' herinde, og da meget af dette også handlede om andet end film-snak, var FB bare et mere naturligt medie.


Og jeg blev ven med Patriarch på facebook, så nu bruger jeg bare Filmz.dk til at snakke lidt med mig selv og muligvis gøre lidt nar ad andre. ;)

Men hvis jeg skal være lidt seriøs... så vil jeg mene, der er mange interessante folk herinde, som bestemt er værd at snakke film med. Der er visse typer, jeg nok personligt undgår at snakke for meget med, fordi det sjældent bliver konstruktivt, når ikke man stryger dem med hårene. Man må dog tage det sure med det søde, og i sidste ende er forummet = hvad vi, der er tilbage, gør det til. Jeg har været her siden 2006 og har haft mindre aktive perioder indimellem, men det er stadigvæk det eneste forum, jeg er "aktiv" på, udover facebook. Man skal huske på at alle fora går tilbage i dag pga. sociale medier. Som en digital epoke har message boards mistet sin appel, ikke helt på linje med MySpace, men lidt i samme forstand.

Når det gælder selve filmz.dk, så har nyhedsstoffet set bedre tider. Niveauet er efter min mening dalet på det sidste, både med decideret dårligt skrevne anmeldelser (senest "Noah") og nyheder med laveste-fællesnævner-overskrifter. Det er trist at se Filmz forsøge sig på semi-sjofelheder ("Scarlett Johansson spreder ben") og på sensationel journalistisk, hvor man forsøger at vinkle harmløse historier for at skabe indtryk af skandaler ("Bilbo-skuespiller truer med hammer"). Derudover er nyhederne bare ofte uinteressante, fx de mange nyheder om Netflix's katalog vi får i løbet af ugen. Min konklusion er, at redaktionen nok lider mindst lige så meget som forummet.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#40 Eodvv 10 år siden

Riqon (39) skrev:
Der er visse typer, jeg nok personligt undgår at snakke for meget med, fordi det sjældent bliver konstruktivt, når ikke man stryger dem med hårene.


klart at forummet er en dødssejler. Alle har jo noget imod alle herinde. Sikke mange der snakker om "visse typer" og "visse brugere" som de helst undgår. Klart at det skaber en dårlig stemning.

cans (5) skrev:
det er 2-3 specifikke brugere.


2-3 specifikke brugere, der er så specifikke, at du ikke vil fortælle os deres brugernavne. :)

måske skulle I overveje hvordan forummet ser ud set udefra med alle de kurer der er på tråden mellem mange brugere?

Skriv ny kommentar: