Oscar-kampagnen for Netflix-filmen “Roma” er blandt historiens dyreste.

Kampen om årets Oscar-priser er i gang. For at vinde en Oscar er der først og fremmest brug for en god film – og mange, mange millioner dollars.

Dem har streaming-giganten Netflix, der satser benhårdt på hovedkategorien Bedste film med Alfonso Cuaróns “Roma”. Ikke bare på at blive nomineret, men på at vinde den.

Derfor har Netflix investeret op mod 20 millioner dollars i Oscar-kampagnen for “Roma”, skriver The New York Times.

Der er tale om én af Oscar-historiens dyreste award-kampagner, der har været i gang længe. For en Oscar vindes ved at være til stede i hele award-sæsonen, der populært begyndte med Golden Globes.

Journalister og Hollywood Foreign Press Association-medlemmerne, der stemmer til Golden Globe Awards, har i den forbindelse modtaget gaver fra Netflix.

Heriblandt chokolade ledsaget af et brev fra “Roma”-hovedrollen Yalitza Aparicio samt en ‘coffee table book’ til en værdi af 175 dollars og en “Roma”-plakat signeret af instruktør Cuarón, skriver Fast Company.

“Roma” blev efterfølgende én af de store vindere ved Golden Globes – læs om det her.

Derudover har Netflix afholdt “Roma”-events i Hollywood med Angelina Jolie, Charlize Theron og Diego Luna som værter, ligesom der bruges budget på tv-reklamer.

Oscar-showet afholdes d. 24. februar.


Vis kommentarer (3)
Gravatar

#1 Geekalot 7 måneder siden

De vinder den ikke. Ville være som at indrømme Netflix er et filmstudie som alle andre i Hollywood.
Gravatar

#2 Mejse 7 måneder siden

#1 det tror jeg som sådan ikke der er nogen der anfægter, bare deres forretnings model :)
Gravatar

#3 Justin 7 måneder siden

#1
Jeg tror også at biograferne vil blive sure hvis det sker
Bare se på vreden i Cannes, og det var ovre en nominering

Skriv ny kommentar: