Særligt Apple og Netflix rygtes med i kampen om at give premiere på næste James Bond-film.
Biografpremieredatoen til “No Time to Die” er blevet flyttet to gange. Fra april 2020 til november 2020 og senest videre til april 2021.
Men det er tvivlsomt, om særligt det nordamerikanske biografmarked er klar til en større åbning om et halvt år, da der næppe er en corona-vaccine bredt tilgængelig til den tid.
Det presser MGM, der har lagt ud for “No Time to Die”, hvilket låser selskabet, der altså ikke kan investere i nye, store projekter i mellemtiden.
Samtidig arbejder MGM på at blive solgt, hvor Amazon og Apple tidligere er nævnt som mulige købere.
Nu forlyder det så på rygtebørsen, at flere streaming-selskaber har budt sig til i kampen om at købe “No Time to Die” ud af biografen.
Konkret nævnes der muligheden for at frasælge de nordamerikanske rettigheder, da James Bond-franchisen historisk set ikke er så stor i USA, men derimod virker bedre i Europa.
Derfor spekuleres der nu åbent i, om “No Time to Die” kan ende med at få amerikansk premiere på enten Apple TV+ eller Netflix.
Læs også ‘Bond-selskab arbejder på et salg: Kan sende “No Time to Die” på streaming‘.
“No Time to Die” er aktuelt premieresat i biografen til april 2021.
Bond-rygte: Budkrig om #NoTimeToDie – kan ende som streamingtitel. https://t.co/6lmzD6xUUH
— Morten V. Just (@vejlgaardjust) October 23, 2020
Little rough math summary for North America box office:
Skyfall ticket sales: $304m
Less cinema take: $122m (40%)
Less publicity and advertising: ~$100m
Net = ~$82mMGM to sell #NoTimeToDie streaming rights to North America for $200m?
Now you see why it's a good deal
— James Bond (@jamesbondlive) October 23, 2020
#1 thomas040 4 år siden