Christopher Nolan færdiggjorde i sommers sin Batman-trilogi, og nu har instruktøren formentlig fundet sig sit næste projekt. Nolan er nemlig på tale til at instruere sci-fi-filmen “Interstellar”, hvis oprindelige manuskript er skrevet af hans bror, Jonathan Nolan.

Se også: David Cronenberg: “The Dark Knight Rises” er kedelig og pubertær.

“Interstellar” er dog ikke noget nyt projekt. Steven Spielberg var i en årrække sat til at stå bag kameraet, men nu ser det ud til, at Nolan har overtaget filmen i stedet.

Det originale manuskript fra Jonathan Nolan er baseret på en historieidé fra astrofysikeren Kip Thorne og omhandler en gruppe forskere, der rejser gennem et ormehul. Historien indblander derfor både skiftende dimensioner og tidsrejser.

Jonathan Nolans manuskript vil dog ikke længere blive brugt til fulde, men i stedet blive blandet med en original idé fra Christopher Nolan, samtidig med at Thorne fortsat vil være om bord som en form for teknisk konsulent.

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (75)
Gravatar

#51 Ispep 11 år siden

#50

Well. Jeg synes ikke det forklares let og elegant. Men klodset og tungt. Det er lidt klodset når Cobb og Adriande sidder i Paris og nyder deres kaffe, alt imens Cobb (bogstaveligt talt) tegner og fortæller hende på et stykke papir hvordan landet ligger. Det føles som en skoletime. Eller hele heist-delen hvor der bliver forklaret tunge mekanikker bag, hvordan det hele virker og ikke virker. Igen med Cobb der tegner og fortæller på et opslagstavle. Derfor er filmens pace også lidt svingende. For hver gang man vender tilbage til filmen, skal man jo atter igennem diverse opsætninger af regler, som jeg synes trættede mig i længden. Havde Nolan skåret helt til benet og været kompromisløs, havde vi nok stadig talt om filmen.
Gravatar

#52 BN 11 år siden

Ispep (51) skrev:
Havde Nolan skåret helt til benet og været kompromisløs, havde vi nok stadig talt om filmen.


Hvem er "vi"?

Der er da stadig mange der taler om (og nyder) den film.

Ispep (51) skrev:
#50

Well. Jeg synes ikke det forklares let og elegant. Men klodset og tungt. Det er lidt klodset når Cobb og Adriande sidder i Paris og nyder deres kaffe, alt imens Cobb (bogstaveligt talt) tegner og fortæller hende på et stykke papir hvordan landet ligger. Det føles som en skoletime. Eller hele heist-delen hvor der bliver forklaret tunge mekanikker bag, hvordan det hele virker og ikke virker. Igen med Cobb der tegner og fortæller på et opslagstavle. Derfor er filmens pace også lidt svingende. For hver gang man vender tilbage til filmen, skal man jo atter igennem diverse opsætninger af regler, som jeg synes trættede mig i længden.


Eftersom nærmest alle heist-film bruger ret meget tid på at vise tyvenes forberedelser og planlægning og øvelser (med kort, tegninger, fotos ... you name it), undrer jeg mig meget over, at du forventer, at det skulle være anderledes i 'Inception'. Alt dette skal du også igennem, hver gang du genser en mere traditionel heist-film. ... For mig udgør dette dog ikke noget problem, og slet ikke når det er så elegant og smidigt afviklet som i 'Inception'.

Lad os være enige om at være uenige. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#53 Zombi 11 år siden

theassociate2010 (6) skrev:
@Riqon - Inception var i den grad eksperimenterende omend kompleks.


http://i.qkme.me/6k5q.jpg
Gravatar

#54 BN 11 år siden

Zombi (53) skrev:
http://i.qkme.me/6k5q.jpg


Andres mening behøver vel ikke at være en joke, bare fordi man er uenig med dem.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#55 Riqon 11 år siden

#53 - Som du kan se i #30, så mente han det seriøst og betragter tilsyneladende Inception som en ny Memento.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#56 Ispep 11 år siden

BN (52) skrev:
Eftersom nærmest alle heist-film bruger ret meget tid på at vise tyvenes forberedelser og planlægning og øvelser (med kort, tegninger, fotos ...


Det vil jeg så slet ikke mene er tilfældet. Film som Reservoir Dogs f.eks har også en heist-del i starten af filmen, som blot er udført når filmen starter, og langsomt får vi bid af en mulig historie om, hvad der skete. Heat bruger heller ikke meget krudt på forklaringer, da crewet er professionelle og ved hvad der skal gøres. Det er som sådan ikke det, at der intet må afsløres om en mission/heist-del, men når Ellen Page stiller 117 hv-spørgsmål om why this and why that, samtidig med filmen i forvejen har en kompleks eller rettere mekanisk heist-del med 117 regler, ja så bliver det en kende for klodset. Jeg tror stadig, at havde crewet blot udført deres mission og var proffer med erfaring og har gjort det adskillige gange før, så tror jeg det havde virket mere effektivt og givet plads til nogle karakterer. Page virker i den grad hæmmende for fortællingen, og det slog mig da jeg genså Big Lebowski for leden, at hver gang Buscemi siger eller spørger dumt, og det er ofte, får han at vide "shut the fuck up, Donny". Det burde nogen havde sagt til Page :D

Udover det, så kunne jeg meget godt lide Inside Man som heistfilm, den gamle Italian Job og The Bank Job var også ganske fin, hvis vi snakker om rendyrkede heistfilm.
Gravatar

#57 Ispep 11 år siden

BN (54) skrev:
Andres mening behøver vel ikke at være en joke, bare fordi man er uenig med dem.


Enig. Jeg vil dog også sige at Inception er eksperimenterende. Helt afgjort. Den leger med mediet om drømmelag, samtidig med den forsøger at rykke grænsen for blockbuster-filmene.
Gravatar

#58 BN 11 år siden

Ispep (56) skrev:
Det vil jeg så slet ikke mene er tilfældet.


"Nærmest alle" er ikke "alle". "Nærmest alle" er "næsten alle" eller "langt de fleste".

Ispep (56) skrev:
Film som Reservoir Dogs f.eks har også en heist-del i starten af filmen, som blot er udført når filmen starter, og langsomt får vi bid af en mulig historie om, hvad der skete. Heat bruger heller ikke meget krudt på forklaringer, da crewet er professionelle og ved hvad der skal gøres.


Men nu hører 'Inception' til den type film/historie, hvor publikum på forhånd indvies i planerne, og hvor vi følger forberedelserne.

Ispep (56) skrev:
Det er som sådan ikke det, at der intet må afsløres om en mission/heist-del, men når Ellen Page stiller 117 hv-spørgsmål om why this and why that, samtidig med filmen i forvejen har en kompleks eller rettere mekanisk heist-del med 117 regler, ja så bliver det en kende for klodset. Jeg tror stadig, at havde crewet blot udført deres mission og var proffer med erfaring og har gjort det adskillige gange før, så tror jeg det havde virket mere effektivt og givet plads til nogle karakterer. Page virker i den grad hæmmende for fortællingen, og det slog mig da jeg genså Big Lebowski for leden, at hver gang Buscemi siger eller spørger dumt, og det er ofte, får han at vide "shut the fuck up, Donny". Det burde nogen havde sagt til Page :D


Ariadne (spillet af Page) er filmens kritiske røst i forhold til Cobbs evner som leder og hans (mis)brug af drømme-teknologien. Den måde hvorpå hun er helt blank og uvidende, indtil tingene forklares for hende, svarer (uden yderligere sammenligninger!) til Sarah Connors totale uvidenhed om, hvad der foregår omkring. Sarah Connor bliver også indviet i tingene "undervejs", og Kyle Reese må forklare ganske mange detaljer, før Sarah og vi er klar over, hvad der foregår og hvordan spillereglerne er.

Når man præsenteres for noget meget usædvanligt, som næsten lyder for fantastisk til at være sandt, er det indlysende, at man har en masse spørgsmål.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#59 theassociate2010 11 år siden

#55 - Jeg tror vi snakker om opfattelser af hvad der er ukonventionelt og konventionelt. Historien går fra A-Z med de sædvanlige virkemidler, peaks i handlingen osv - men du har stadig lagene der hver påvirker filmens narrativ særdeles kraftigt. Udover det, så har vi de sideløbende handlingsforløb med hovedhistorien, men du glemmer også handlingsforløbene i hvert af de overliggende lag som også kører parallelt. Logikken, spillereglerne og arkitekturen er hele filmens præmis - og selvom det bliver forklaret for seeren, så fungerer det og det gør filmen meget anderledes end mange andre film. Derfor er Inception Memento på speed - bare i en fremadgående retning, fremfor baglæns som Memento - og med flere cutaways og sidehistorier. - Og dermed er den i særdeleshed også både eksperimenterende og nyskabende. Bare fordi det er big budget, behøves det ikke at være skidt.

#53 - http://tiny.cc/oh8zqw
Gravatar

#60 Thomsen 11 år siden

theassociate2010 (59) skrev:
Derfor er Inception Memento på speed - bare i en fremadgående retning, fremfor baglæns som Memento - og med flere cutaways og sidehistorier.


Men Memento er jo netop ikke *bare* fortalt baglæns. Den veksler mellem to modsatrettede spor - et der går baglæns, og et der går fremad - og slutter i midten.

Uanset hvordan du vender det og drejer det, så er Inception rent narrativt ikke andet end parallelle handlingsspor. Det er rigtigt, at det er et interessant tvist, at de parallelle handlinger ikke foregår i forskellige fysiske locations som normalt, men i stedet i mentale. Men narrativt *er* det stadigvæk blot almindelig parallelklipning, som den har været kendt siden D.W. Griffith.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.

Skriv ny kommentar: