Francis Ford Coppola og Martin Scorsese har på det seneste heftigt kritiseret Marvel – nu svarer Disney-chef Bob Iger tilbage på kritikken.

Det begyndte med, at Martin Scorsese (“Taxi Driver”, “Goodfellas”) nægtede at anerkende Marvel-filmene som ægte film – de hørte til en forlystelsespark.

Derefter fortsatte Francis Ford Coppola (“The Godfather”, “Apocalypse Now”) og kaldte Marvel-filmene for foragtelige – læs om det her.

Nu reagerer Disney-chef Bob Iger på disse udtalelser:

”Det generer ikke mig. Dog generer det mig på vegne af de folk, der har arbejdet med disse film… Det virker respektløst over for alle disse folk,” siger Iger til The Wall Street Journal.

Bob Iger mener ikke, at Francis Ford Coppola og Martin Scorsese selv har lavet bedre film end dem, som produceres hos Marvel Studios:

”Siger du til mig, at når Ryan Coogler laver ‘Black Panther’, så er det på en eller anden måde mindre værd end noget, Marty Scorsese eller Francis Ford Coppola har lavet med en af deres film? Helt ærligt.”

Vis kommentarer (8)
Gravatar

#1 filmz-DonOlsen 4 år siden

Gamle sure mænd der ikke kan se fremtiden. Der skal være plads til det hele og guderne skal vide at det er bestemt heller ikke alt hverken Coppola eller Sorsese har lavet der har været specielt seværdigt. For en gang skyld må jeg give Iger ret...deres udtalelser er temmelig væmmeligt rent kollegialt. Men når man når en vis status(læs: alder) kan man måske tillade sig hvad som helst.
Gravatar

#2 Johnny42 4 år siden

Er det ikke respektløst at kalde andre for respektløse?

Jeg ved så heller ikke hvorfor Black Panter altid fremhæves. Ja det kan være fin underholdning for nogen, men høj filmkunst er det altså ikke.

Her synes jeg The Winter Soldier er langt bedre, måske fordi jeg ikke har fulgt med i tegneserierne, og derfor er den eneste MCU film, der overraskede mig.
Gravatar

#3 filmz-DonOlsen 4 år siden

Jeg er helt enig omkring Black panter... Syntes det er den mest kedelige del i MCU. Er faldet i søvn til den 2 gange nu.
Gravatar

#4 AugustusXIV 4 år siden

Er det ikke på tide og indse, at blot fordi Marvel lægger en lort og kalder det for belgisk kvalitets chokolade, så er det stadigvæk lort?
Gravatar

#5 SublimeKen 4 år siden

Der er en del betydning der går tabt i oversættelsen af det citat. For det første er det en lille del af et meget længere citat, og derudover så sammenligner han meget tydeligt arbejdet der bliver lagt i at lave filmene, og ikke filmenes kvalitet i sig selv. Når han sammenligner Black Panther med Scorseses og Coppolas film. Så sammenligner han arbejdet der bliver lagt i at lave filmene.

Bob Iger har fuldstændig ret. Det er respektløst at skide på andres arbejde, hvilket er præcis hvad Scorsese og Coppola gør. De skider på alle dem der har lagt blod, sved og tåre i at lave disse film. Fra skuespillere og instruktører til klippere og komponister. Det han siger er at det arbejde de har lagt i filmene på ingen måde er mindre værd end det arbejde Scorsese eller Coppola har lagt i deres film. Det er ekstremt uprofessionelt og respektløst af begge disse legender, at komme med sådanne udtalelser. Jeg elsker deres film, men de lyder begge som vrisne gamle mænd, der er utilfredse med at filmselskaberne ikke vil investere i deres film mere, og at marvel film er hvad der tjener penge nu.

Om man vil det eller ej, så holder blockbusters biograf industrien kørende, hvilket netop giver plads til at vise en masse mindre og kunstneriske film. Hvis det ikke var for blockbusters er det meget muligt at biograferne ikke ville kunne holde sig kørende, grundet folk der primært foretrækker hjemmebiografen, og derfor ikke engang ville kunne vise hverken Scorsese film eller Coppolas film, hvis det ikke var for blockbusters. Selvom Coppola næsten udelukkende kun har lavet lort siden starten af årtusindeskiftet, så han skal vist ikke snakke for højt.

Men kan se der er nogle mindre begavede brugere her, der straks bruger det som en chance for at svine det populære marvel til, og den dårlige repræsentation af Igers citat her, opfordrer jo nærmest også til det. Selvom det aldrig handlede om filmenes kvalitet, men kvaliteten af det arbejde som folk lægger i at lave filmene, og på den front har Iger ret.
Gravatar

#6 Bishop 4 år siden

#5
Fuldstændig enig.
Gravatar

#7 Mejse 4 år siden

#5 enig enig :)
Gravatar

#8 Gorman 4 år siden

#5 som de andre er jeg også enig med dig, Vil tilføje at jeg også mener at de herrer har lavet nogle af mine favoritfilm, coppola klar nummer et med godfather I og II, men MCU filmene er også en enestående bedrift. Filmskaberne burde hylde hinanden for at være af samme skabelse, at være hinandens modsætninge men også hinandens nødvendighed. Og alt i alt fremragende underholdning på hver sin måde.
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!