Netflix får nu ikke længere lov til at annoncere hos medier ejet af Disney.
Det trækker op til streamingkrig. Disney Plus går i luften i november, hvor hovedkonkurrenten på forhånd ligner Netflix.
Således har Disney-ledelsen nu besluttet, at Netflix for fremtiden ikke må købe reklame på tv-kanalerne ABC og Freeform, som begge er ejet af Disney, skriver The Wall Street Journal.
I første omgang skulle forbuddet gælde alle streamingkonkurrenter, men det er nu ændret til kun at omfatte Netflix.
Således har Disney ikke interesse i at blokere Comcast og AT&T for reklamekøb, da disse selskaber omvendt heller ikke vil blokere for Disney.
Comcast og AT&T ejer de kommende tjenester Peacock og HBO Max, som altså godt må gøre reklame hos Disney.
Læs også ‘Ny streaming-rapport: Sådan ser markedet ud om 5 år – Disney Plus vil hente ind på Netflix‘.
Netflix har ingen kommentar til sagen.
#1 nwinther 5 år siden
På den anden side kan det let blive til en monopol-situation for Disney, som så vil blive brudt op - men det handler nok mere om nogle CEO's bonusser, end en strategisk sund overvejelse fra Disney's topledelse.
#2 The_Corrector 5 år siden
#3 Justin 5 år siden
Hvis de vil kvæle Netflix, er de nød til af tage det seriøst
noget som man ikke kan sige om hverken HBO eller Amazon
#4 OliverDK 5 år siden
Netflix vil måske blive presset af Disney, men igen næppe kvalt. Jeg tænker deres største bekymring nok mere burde være om der ikke kan opstå en manglende tillid hos investorerne på den lange bane.
#5 Bishop 5 år siden
Alt det materiale som ikke er på Disney+ bliver tilbudt på Hulu som er en del af det Disney+ bundle der vil blive tilbudt(i US, ved ikke hvordan det forholder sig i EU endnu)
#6 OliverDK 5 år siden
#7 Bishop 5 år siden
Pga af diverse distributionsrettigheder får vi nok ikke helt samme muligheder i EU
#8 Mejse 5 år siden
#9 OliverDK 5 år siden
Jeg tror dog det har lange udsigter og om det er nok til at "kvæle" Netflix tviler jeg på.
#10 Johnny42 5 år siden