Få instruktører er så ærlige som danske Mikkel Nørgaard, der har lavet kassesucceserne “Klovn: The Movie” og “Kvinden i buret”. Nørgaards tredje film er “Fasandræberne” – opfølgeren til “Kvinden i buret”. Den bramfri instruktør er ikke bange for at udpege scener ved den snart premiereaktuelle film, som han ikke bryder sig om.
Se også: ”Fasandræberne” får verdenspremiere i USA
”Den scene, jeg mindst kan lide i filmen, er den scene, hvor Assad er på Hovedbanegården, og det er, fordi jeg kan se, at han er på Hovedbanegården. Alt det genkendelige ødelægger det univers, vi vil opbygge, og som ikke findes i virkeligheden,” siger den kritiske instruktør om sin egen film.
Et andet element, der truer med at ødelægge filmens univers, er en scene, hvor en hjemløs kvinde efter et bad forvandler sig til en ressourcestærk overklassekvinde.
Den scene har Mikkel Nørgaard også sine kvaler med. ”Det er helt klart også på kanten selv for mig. Det skal jo ikke forstås sådan, at jeg har skabt et univers, hvor ingen regler gælder. Der er selvfølgelig også regler, og dem må du ikke snyde med som instruktør. Hvis du gør det, bliver det urealistisk,” medgiver instruktøren.
“Fasandræberne” får dansk biografpremiere den 2. oktober.
#1 Sebastian 10 år siden
Den anden scene, han refererer til, vil jeg give ham ret i ikke fungerer. Det går simpelthen for hurtigt. Så overgangen bliver ikke troværdig.
Jeg kunne bestemt også pege på andre steder i filmen, hvor det halter en smule, men alt i alt er det stadig en rigtig god film og en værdig 2'er. 4 stjerner ud af 6 herfra.
#2 Nicki52 10 år siden
Det er jo ikke dig der har skabt universet. Det er Jussi Adler.
Du har bare for sat billeder på og ændret på alt for mange ting, der ændre hele historie.
Gjorde du ihvertfald med Kvinden i buret.